مدلو

مدل لباس مانتو و چادر، دکوراسیون و جهیزیه،مدل آرایش، آشپزی و گالری عکس

۷۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

هفته های بارداری | مراقبت های بارداری از هفته 1 تا 42

هفته های بارداری | مراقبت های بارداری از هفته 1 تا 42

بارداری بخصوص در اولین تجربه میتواند پر استرس و نگران کننده باشد. این که جنین شما الان چه اندازه ای دارد و چقدر رشد کرده است ؟ وضعیت جسمی شما در هر هفته از بارداری باید چگونه باشد ؟ مشکلاتی نظیر گرفتگی ، خستگی ، سردرد و کمر درد و یبوست در دوران بارداری طبیعی است یا نگران کننده؟ چه زمان هایی لازم است به پزشک مراجعه کنیم و در مراجعات دوره ای به پزشک متخصص لازم است چه سوال هایی از او بکنیم ؟ چه ماه هایی در بارداری نیاز به گرفتن آزمایش ، چکاپ یا سونوگرافی هست ؟ چه کار کنیم تا دوران بارداری مان راحت تر و با آرامش بیشتر سپری شود و خاطرات خوبی از دوران حاملگی برای ما باقی بماند ؟ همه این سوال ها در راهنمای هفته های بارداری پاسخ داره میشود.

ما در این سری از مطالب دلبرانه تلاش کرده ایم همه نکات و سوالات شما را در دوران 9 ماهه بارداری به صورت هفته به هفته پاسخ دهیم . شما میتوانید برای کسب اطلاعات کافی در مورد خودتان یا نوزادتان از هفته اول بارداری تا نهایتا هفته چهل و دوم ( در صورتی که بارداری طولانی داشته باشید .) مطالب ما را دنبال کنید. امیدوارم این سری از مطالب با عنوان هفته های بارداری یا مراقبت های دوران بارداری برای شما مفید باشد.

راهنمای هفته های بارداری 

هفته های بارداری

 

راهنمای هفتگی باردرای :

برای پیدا کردن اطلاعات هفته ی بارداری مورد نظرتان روی آن کلیک کنید :

هفته 1 بارداری 

هفته 15 بارداری  

هفته 29 بارداری

هفته 2 بارداری 

هفته 16 بارداری 

هفته 30 بارداری

هفته 3 بارداری  

هفته 17 بارداری 

هفته 31 بارداری

هفته 4 بارداری 

هفته 18 بارداری  

هفته 32 بارداری

هفته 5 بارداری 

هفته 19 بارداری

هفته 33 بارداری

هفته 6 بارداری  

هفته 20 بارداری

هفته 34 بارداری

هفته 7 بارداری 

هفته 21 بارداری

هفته 35 بارداری

هفته 8 بارداری 

هفته 22 بارداری

هفته 36 بارداری

هفته 9 بارداری  

هفته 23 بارداری

هفته 37 بارداری

هفته 10 بارداری 

هفته 24 بارداری

هفته 38 بارداری

هفته 11 بارداری 

هفته 25 بارداری

هفته 39 بارداری

هفته 12 بارداری  

هفته 26 بارداری

هفته 40 بارداری

هفته 13 بارداری 

هفته 27 بارداری

هفته 41 بارداری

هفته 14 بارداری 

هفته 28 بارداری

هفته 42 بارداری


هفته اول بارداری (۲)

هفته اول بارداری

حتما شنیده اید که سن بارداری شما اینطور محاسبه میشود:  اولین روز از آخرین پریود شما . پزشکان بر این اساس سن بارداری را محاسبه می کنند، دلیل این موضوع این است که محاسبه دقیق روز تخمک گذاری بسیار دشوار است. این بدان معنی است که در طول هفته اول بارداری ، شما واقعا حامله نبودید،و علائم بارداری را ندارید اما بدن شما در حال آماده شدن برای حاملگی بوده است. اگر چه شما در این هفته پریود بودید، اما این هفته به عنوان اولین هفته بارداری شما محسوب می شود. جنین شما در طول دو هفته اول حاملگی تشکیل نمی شود. در واقعا برخلاف چیزی که خیلی ها فکر میکنند ،هفته اول بارداری شما از زمانی که متوجه وجود جنین می شوید، اندازه گیری نمی شود بلکه از اولین روز آخرین باری که پریود میشود حساب میشود.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم ، نکات و راهنمایی هفته اول حاملگی 


هفته اول بارداری


هفته دوم بارداری 

پزشکان سن بارداری را بر اساس تاریخ شروع آخرین پریود مادر حساب می کنند.  به همین دلیل زنان در اولین و دومین هفته بارداری شان در حقیقت باردار نیستند. در واقع، در ۲ هفته اول حاملگی، بدن برای بارداری احتمالی آماده می شود. هفته دوم بارداری زمانی است که حاملگی اتفاق میافتد و علائم بارداری بسیار کمی دارد. با این حال، برخی زنان ممکن است تا هفته سوم هیچ علائمی نداشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هفته های اولیه بارداری ( بخصوص هفته دوم بارداری ) این مقاله را مطالعه کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 2 حاملگی


هفته دوم بارداری


هفته سوم بارداری 

دوران بارداری بدون شک یکی از جذابترین دوران در زندگی زنان است که در عین حال پر استرس نیز هست. بارداری شما، چه خواسته و چه ناخواسته، به مدت نه ماه شما را در چالش بزرگی می اندازد . زمانی که یک تخم از یک یا دو تخمک در هر طرف بدنتان آزاد می شود، بارداری روی می دهد. این تخم از مجرای رحم وارد رحم می شود. این تخم به مدت ۲۴ ساعت در مجرای رحم می ماند که می توان در این زمان توسط اسپرم آن را باردار نمود. اسپرم در حالت شناور ممکن است چند روز طول بکشد تا به تخم برسد و آن را باردار کند. در طی هفته سوم بارداری ، اسپرم در مجرای رحم به تخم می رسد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 3 حاملگی


اندازه جنین در هفته چهارم بارداری


هفته چهارم بارداری 

در هفته چهارم بارداری شما هنوز راه طولانی در پیش خواهید داشت. اما اگر شما جز افرادی هستید که کوچکترین تغییرات را هم ثبت می کنید، می بایست بگویم که شما ماه اول را سپری کرده اید. شما بخشی از چالش ها و تجارب ناشناخته تان را پشت سر گذاشته اید (به خصوص اگر بارداری اولتان باشد)، اما بهتر است کمی وقت بگذارید و این دوره ای را که پشت سر گذاشته اید را ارزیابی کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 4 حاملگی


اندازه جنین در هفته پنجم بارداری


هفته پنجم بارداری 

در هفته پنجم بارداری وضعیت شما همچنان ثابت است چرا که جنین هنوز خیلی کوچک است. اما این به این معنا نیست که جنین به سرعت رشد نمی کند. در هفته پنجم بارداری، جنین به سرعت رشد می کند و بسیاری از اعضای بدنش شکل گرفته اند. ممکن است شما نیز تغییراتی را حس کنید. در این زمان بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی تغییراتی را احساس می کنند. با قطع پریودتان متوجه بارداری تان خواهید شد. در هفته پنجم بارداری، شما در آغاز ماه دوم بارداری تان هستید. و اگرچه هنوز زمان زیادی تا زایمان شما وجود دارد، بدن شما سخت کار می کند تا جنین تان قوی تر شود. برای آگاهی از تغییرات عفته پنجم بارداری ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 5 حاملگی


اندازه جنین در هفته ششم بارداری


هفته ششم بارداری

در هفته ششم بارداری ، هنوز در اوایل بارداری به سر می برید. تنها چند روز است که متوجه بارداری تان شده اید، و هنوز هیجان زده هستید. همچنین تا این زمان علائم اولیه بارداری را تجربه کرده اید که موجب ناراحتی شما شده است. اما جنین شش هفته ای شما در درون شکمتان شروع به رشد کرده است. جنین شما تنها کمتر از نیم اینچ طول دارد، اما اکثر اعضای بدنش شکل گرفته است. شاید باور نکنید اما او دارد آماده می شود تا در چند ماه آینده شما را ببیند. در این مقاله ما به هفته ششم بارداری می پردازیم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 6 حاملگی


اندازه جنین در هفته هفتم بارداری


هفته هفتم بارداری 

خوب جای تعجب نیست که در این هفته شما کمی احساس باردار بودن می کنید. شما اولین هفته های بارداری تان را مدیریت کرده اید و اکنون جنین شما در حال رشد است. ممکن است شما به دلیل مدیریت بارداری تان احساس غرور کنید. هنوز اثر بارداری بر روی شکم شما دیده نمی شود بنابراین نیازی نیست که به دیگران این مسئله را بگویید. بسیاری از زنان در هفته هفتم بارداری علائم خاصی را تجربه می کنند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 7 حاملگی


اندازه جنین در هفته هشتم بارداری


هفته هشتم بارداری 

اگر شما به لحظه شماری علاقه دارید، از این دوره لذت خواهید برد. وقتی به هفته هشتم بارداری میرسید یعنی تا این لحظه شما دو ماه را در انتظار نوزادتان پشت سر گذاشته اید. حتی اگر شما یک خانم احساساتی نباشید، این دستاوردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. تا اینجا سفر طولانی را در پیش داشته اید و هنوز می بایست به این سفر ادامه دهید. از لحظه ای که متوجه بارداری تان شدید تا این هفته زمان به کندی گذشته است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 8 حاملگی


اندازه جنین در هفته نهم بارداری


هفته نهم بارداری 

در هفته نهم بارداری یک اتفاق بزرگ روی می دهد: رویان شما اکنون تبدیل به جنین شده است. تا قبل از این هفته، رویان بود و از هفته نهم این رویان تبدیل به جنین می شود که بسیار بزرگتر و قوی تر است. شما به سرعت به اواخر سه ماهه اول بارداری تان نزدیک می شوید و جنین شما دیگر شبیه نوزاد قورباغه نیست بلکه هر روز بیشتر شبیه جنین انسان می شود. اعضای حیاتی جنین شما از قبل از هفته نهم شروع به شکل گیری کرده و اجزای صورتش قابل شناسایی است.  رشد جنین شما کمی روی سایز شکمتان نشان داده می شود. شلوار جین چسبان شما ممکن است در این هفته برایتان تنگ شده باشد. علائم بارداری هفته نهم بسیار طبیعی است و همان علائمی هستند که در طی سه ماهه اول تجربه کردید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 9 حاملگی


اندازه جنین در هفته دهم بارداری


هفته دهم بارداری 

با رسیدن به هفته دهم بارداری شما یک چهارم راه را طی کرده اید. جنین شما هر روز  بزرگتر و قوی تر می شود و شما چند هفته به پایان سه ماهه اول بارداری تان پیش رو دارید. با شروع ماه سوم بارداری تان ، دستگاه تناسلی جنین شما شکل گرفته است. در این زمان جنین شما بزرگتر و قوی تر می شود. اگرچه هنوز زمان زیادی برای متولد شدن او باقی مانده است اما جنین شما در این هفته بیشتر شبیه انسان می شود. ممکن است شما علائم بارداری زیادی در هفته دهم تجربه کنید و در این دوره می بایست لباس بارداری مناسبی تهیه کنید. در این مقاله می توانید با هفته دهم بارداری بیشتر آشنا شوید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 10 حاملگی


هفته یازدهم بارداری (۱)


هفته یازدهم بارداری 

اگر بارداری شما را یک ماراتن در نظر بگیریم، هنوز به مرحله آخر نرسیده اید، اگر چه در هفته یازدهم بارداری شما روی غلتک افتاده اید. دوره بارداری به سه دوره سه ماهه تقسیم می شود (هر دوره تقریبا سه ماه طول می کشد). و اکنون که در هفته ۱۱ ام به سر می برید تقریبا به پایان دوره سه ماهه اول تان نزدیک می شوید. به چند دلیل این خبر فوق العاده ای است: شما یک سوم دوره بارداری تان را پشت سر گذاشته اید، و می توانید امیدوار باشید که سه ماهه دوم بارداری تان برای شما آسانتر می باشد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 11 حاملگی


هفته دوازدهم بارداری (۱)


هفته دوازدهم بارداری 

اگر در این دوره می توانستید جنین تان را ببینید، حتما به او افتخار میکردید . در هفته دوازدهم بارداری شما به پایان سه ماهه اول بارداری تان نزدیک می شوید، و اکنون جنین شما روز به روز بیشتر رشد می کند. در هفته دوازدهم بارداری، هر بخش از بدن جنین به سرعت در حالت رشد است و جنین شما با گذشت زمان قوی تر می شود. به عبارت دیگر در این هفته خطر سقط جنین نسبت به هفته های پیشین کمتر می شود. در این هفته، بسیاری از زنان پر انرژی تر می شوند و کمتر دچار حالت تهوع می شوند. ممکن است برخی زنان همچنان از حالت تهوع و درد شکم رنج ببرند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 12 حاملگی


هفته سیزدهم بارداری (۳)


هفته سیزدهم بارداری 

تا قبل از هفته سیزدهم بارداری ، شما چالش های زیادی را تجربه کرده اید و اکنون وارد سه ماهه دوم بارداری تان شده اید. در هفته سیزدهم کودک شما بسیار فعال است و اتفاقات زیادی برای خود شما نیز پیش رویتان است. پلک های جنین کاملا بسته است. نسبت سر به بدن او تغییر کرده است. اکنون سر جنین حدود یک سوم کل قد جنین می باشد. اثر انگشتان او شکل خواهد گرفت. همچنین جنین انگشتش را در دهانش می گذارد و می مکد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :  علائم،نکات و راهنمایی هفته 13حاملگی


هفته چهاردهم بارداری (۱)


هفته چهاردهم بارداری 

اکنون شما سه ماهه دوم بارداری تان را آغاز کرده اید. این هفته برای بسیاری از زنان هفته خوبی می باشد زیرا شکمشان هنوز خیلی بزرگ نشده است و بی خوابی شان برطرف شده و بو و مزه غذاها اذیتشان نمی کند. این نوشته به شما میگوید بدن شما و جنین تان در هفته چهاردهم بارداری چه شرایطی دارد. تبریک می گوییم، شما مرحله اول بارداری تان را پشت سر گذاشته اید و اکنون وارد سه ماهه دوم بارداری تان شده اید. در این مرحله تغییراتی در بدن شما روی می دهد. رحمتان بزرگتر می شود و شکمتان کمی برآمده می شود. با رفع علائم سه ماهه اول بارداری، اکنون شما انرژی تان را دوباره  به دست می اورید. اکنون زمانی است که می توانید از ان لذت ببرید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 14  حاملگی


هفته پانزدهم بارداری (۱)


هفته پانزدهم بارداری 

اکنون وارد هفته پانزدهم بارداری تان شده اید و زمان بسیار سریع می گذرد. تنها چند هفته پیش جنین شد به اندازه دانه سیب بود و اندام هایش در حال شکل گیری بودند. اکنون جنین شما به اندازه یک سیب است که در مایع آمنیوتیک شناور است. تا هفته ۱۵ ام شما سه ماهه و نیم باردار هستید. در این دوره فقط جنین شما در حال تغییر نیست. در طی سه ماهه اول بارداری، ممکن است شما خیلی وزن نگیرید. اما هر چقدر جنین شما بزرگتر می شود، بدن شما نیز به سرعت تغییر می کند. به زودی شما تکان های او را حس خواهید کرد و می بایست برای زایمانتان آماده شوید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی های هفته 15 حاملگی


هفته شانزدهم بارداری (۲)


هفته شانزدهم بارداری

اکنون شما در هفته شانزدهم بارداری تان هستید و جنین شما دیگر کوچک نیست و بسیار شبیه به انسان شده است. در هفته ۱۶ ام  شما وارد چهار ماهگی تان شده اید. بنابراین شما نیمی از راه را پشت سر گذاشته اید تا زایمانتان ۵ ماه بیشتر نمانده است. در این هفته علاوه بر اینکه جنین شما قوی تر می شود، شما نیز علائمی مثبتی را در این هفته تجربه خواهید کرد. پس از سپری کردن علائم آزار دهنده سه ماهه اول بارداری اکنون شما وارد مرحله پر شور و شوقی شده اید. در ادامه مطلب در مورد بارداری در هفته ۱۶ ام اطلاعات کسب کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته 16 حاملگی


هفته هفدهم بارداری (۲)


هفته هفدهم بارداری 

اکنون به هفته هفدهم بارداری رسیده اید و وزن جنین شما دو برابر شده است. بافت چربی شروع بع رشد می کند. چربی به گرم شدن بدن جنین و متابولیسم بدن او کمک می کند. تاکنون سیستم گردش خون و ادراری جنین کار می کنند و موهای سر و بروها و مژه هایش شکل گرفته اند. اگر شما از آن دسته مادران خوش شانسی هستید که تا این لحظه شکمتان بارداری تان را نشان نمی دهد، در این هفته می بایست منتظر تغییر باشید.تمامی زنان باردار در این دوره ۱۰ پوند وزن زیاد می کنند. در هفته های پایانی اشتهای طبیعی شما برای غذا خوردن باز خواهد گشت.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته 17 حاملگی


هفته هجدهم بارداری (۱)


هفته هجدهم بارداری 

ممکن است شما از رشد سریع و حرکات جنین تان در طی هفته های گذشته متعجب شده باشید اما در هفته هجدهم بارداری روند رشد جنین تان کمی کندتر می شود. اما هنوز خبرهای شیرینی از کوچولوی شما وجود دارد. در این مرحله او می تواند خمیازه بکشد، خودش را کش و قوس دهد، و حتی اخم کند. حس چشایی او در حال شکل گیری است و جوانه چشایی او مزه شیرین را از تلخ تشخیص می دهد. در کنار رشد او شما همچنان تکان های او را در شکمتان حس می کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 18 حاملگی


هفته نوزدهم بارداری (۳)


هفته نوزدهم بارداری 

شما در هفته نوزدهم بارداری تان هستید و زمان به سرعت می گذرد. در طی چند ماه گذشته، جنین شما از شکل جنین قورباغه به شکل جنین انسان در آمده است. در هفته نوزدهم بارداری شما وارد ماه پنجم بارداری تان شده اید.  شما تقریبا نیمی از راه را طی کرده اید. در ادامه مطلب ببینید که در هفته نوزدهم چه اتفاقی روی می دهد.آیا می خواهید بدانید که جنین شما در هفته نوزدهم بارداری چه شکلی است؟ جنین شما تاکنون بسیار رشد کرده و عملکردهایی که بعد از زایمان به ان ها نیاز دارد را تمرین می کند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته 19 حاملگی


هفته بیستم بارداری (۱)


هفته بیستم بارداری 

تبریک می گوییم! شما در میانه راه هستید و به زودی نوزادتان را خواهید دید. انگار همین دیروز بود که جواب آزمایش بارداری تان مثبت بود. اکنون جنین شما در شکمتان شناور است و در یک چشم به هم زدن به دنیا خواهد آمد. در هفته بیستم بارداری شما در پایان ماه پنجم بارداری تان می باشید. تنها بیست هفته به پایان بارداری شما باقی مانده است. هر چقدر جنین شما در داخل رحمتان بزرگتر می شود، تغییرات زیادی در بدن شما روی می دهد. برای آگاهی از هفته بیستم بارداری به ادامه مطلب توجه کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته 20 حاملگی


هفته بیست و یکم بارداری (۲)


هفته بیست و یکم بارداری 

در هفته بیست و یکم بارداری شما نصف این دوران را پشت سر گذاشته اید و به مادر شدن نزدیک تر شده اید. حال باید ببینیم که جنین در این وضعیت چه حالتی دارد و شما نیز در این دوران چه اتفاقاتی را تجربه خواهید کرد. بعد از ۵ ماه بارداری کودک شما اکنون بزرگتر شده است. شما نیز می توانید به راحتی وجود او را احساس کنید و خودتان را برای داشتن او آماده کنید. در این زمان ضربه ها از طرف جنین بسیار زیاد می‌شود و گاهی اوقات حس می کنید که او در حال شنا کردن و جابجایی درون کیسه آب است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته 21 حاملگی


هفته بیست و دوم بارداری (۴)


هفته بیست و دوم بارداری 

اگر وارد هفته بیست و دوم بارداری شده اید، بدانید که هفته شلوغی را پیش رو دارید. کودک شما دیگر رشد کرده و جای زیادی را می گیرد. رحم شما اکنون حدود ۲ سانتیمتر در بالای شکم کش آمده تا بتواند جنین را به راحتی در خود جای دهد. در این مرحله، جنین از لحاظ جسمی فعال شده و به راحتی می توان حرکات او را با شدت احساس کرد. شاید نتوانید اولین حرکت او را تشخیص دهید. شاید حس شنا کردن کودک به شما دست بدهد. با گذشت زمان حرکات کودک شدیدتر و قوی تر می شود و دفعات آن بالاتر می رود و شما آن را بیشتر احساس خواهید کرد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۲ حاملگی


هفته بیست و سوم بارداری (۳)


هفته بیست و سوم بارداری 

برای بسیاری از خانم ها هفته بیست و سوم بارداری بسیار جالب است، زیرا می توانند اندام کودک را احساس کنند. اما چه چیز دیگری در مورد این دوره از بارداری می دانید؟ در این قسمت کمی بیشتر با هفته ۲۳ حاملگی آشنا خواهید شد.هفته ۲۳ تقریبا همان زمانی است که جنین شبیه یک نوزاد واقعی می شود. در این دوران لب ها و چشم های کودک شما در حال شکل گیری است. وزن او نیز افزایش پیدا می کند، به طوری که چروکیدگی های پوست او باز می شود. شاید در این دوران ضربه های سختی به شکمتان وارد شوید و ناگهان شوکه شوید. همه اینها بخاطر این است که کودک حرکات بیشتری را انجام می دهد. در عین حال که عضلاتش قوی تر شده است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۳ حاملگی


هفته بیست و چهارم بارداری (۱)


هفته بیست و چهارم بارداری 

در این زمان شما در ماه ششم بارداری هستید. تقریبا در این هفته حدود ۶ تا ۷ کیلوگرم اضافه وزن داشته اید. اگر راهنمایی های مربوط برای رژیم سالم را دنبال کرده باشید، و از غذاهای شیرین دوری کنید و روی پروتئین و سبزیجات تمرکز کنید، بیش از حد اضافه وزن نخواهید داشت. در این قسمت اطلاعاتی در مورد هفته بیست و چهارم بارداری به شما داده خواهد شد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۴ حاملگی


هفته بیست و پنجم بارداری (۳)


هفته بیست و پنجم بارداری 

زمانی که به هفته بیست و پنجم بارداری خود می رسید، تقریبا به پایان سه ماهه دوم نزدیک شده اید. انگار که در این اوقات، زمان در حال پرواز است. در هفته ۲۵ حاملگی، تقریبا پنج ماه و دو هفته را سپری کرده اید. کودک شما در این زمان به اندازه کافی رشد کرده اما هنوز آماده نیست که پا به این جهان بگذارد. هفته ۲۵ حاملگی با تغییرات زیادی همراه است، هم برای مادر و هم برای بچه. در این دوران ممکن است دچار سندروم خستگی پا، سندروم کارپل تونل و دیگر علائمی شوید که به شما احساس سختی و ناراحتی را القا می کند. در این هفته کودک همچنان در حال رشد، حرکت و آماده شدن برای ملاقات شما می باشد. با خواندن این مقاله با تغییراتی آشنا خواهید شد که کودک در این هفته خواهد داشت.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۵ حاملگی


هفته بیست و ششم بارداری (۱)


هفته بیست و ششم بارداری 

زمانی که وارد سومین دوره سه ماهه می شوید، ممکن است هفته به هفته احساس شما تغییر کند. هیچ قانونی برای این موضوع وجود ندارد که در این هفته احساس پر انرژی یا برعکس داشته باشید. تنها کاری که باید برای لیجاد حس بهتر انجام دهید، این است به بدن خود اجازه دهید که به میزان کافی استراحت کند. در این نوشته هر آنچه در مورد هفته بیست و ششم بارداری لازم است به شما میگوییم.معمولا اتفاقات زیبایی در این هفته از بارداری رخ می دهد. تا الان پلک های کودک شما به زود کامل بسته بود. در این هفته کودک شما برای اولین بار چشم هایش را باز می کند. اما هنوز نمی تواند از داخل رحم چیزی را ببیند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۶ حاملگی


هفته بیست و هفتم بارداری (۱)


هفته بیست و هفتم بارداری 

هفته بیست و هفتم بارداری تقریبا همان دو هفته پایانی سه ماهه دوم می باشد. تقریبا این هفته جزء آخرین مراحل دوران بارداری می باشد. در این هفته کودک شروع به دم و بازدم در مایع جنینی می کند و سکسکه کردن او نیز آغاز می شود. اما اگر دیدید که به دفعات در حال سکسه است بهتر است این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. ضمنا حتما زمانی که کودک در حال استراحت است، شما هم استراحت کنید. به خاطر اینکه وقتی کودک ضربه نمی زند، شما خواب راحت تری خواهید داشت. اگر کودک شما شب ها فعال تر است، احتمالا کمی دچار بی خولبی شده باشید. حتما خواب نداشته در شب را در طول روزجبران کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۷ حاملگی


هفته بیست و هشتم بارداری (۱)


هفته بیست و هشتم بارداری 

در هفته بیست و هشتم بارداری دیگر وارد سه ماهه سوم شده اید. اگرچه که بارداری ۱۲ هفته دیگر ادامه دارد، اما بهتر است که کم کم خودتان را آماده کنید. در این قسمت شرایط مربوط به این هفته را برایتان شرح خواهیم داد.در این مرحله، نوازد به اندازه کافی رشد کرده است. اعضای بدن، بافت و عصب او هنوز به رشد خود ادامه می دهند اما سیستم ها ی ضروری او برای زنده ماندن رشد خود را تکمیل کرده اند. در اواخر بارداری دیگر کودکان نسبت به صداهای افراد آشنایی پیدا می کنند. هرچقدر که بیشتر استراحت کنید، و زمان بیشتری را برای صحبت با کودک صرف کنید و برایش آواز بخوانید، برای او لذت بخش خواهد بود. پوزیشن نوزاد در این هفته به شکل D می باشدو سرش کمی بالاتر گرفته می شود.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۸ حاملگی


هفته بیست و نهم بارداری (۱)


هفته بیست و نهم بارداری

شما به پایان سه ماهه آخر بارداری تان نزدیک می شوید. این دوره از نظر روحی و جسمی برای شما چالش برانگیز است. در این دوره شما معنای واقعی بارداری را درک خواهید کرد. در این دوره جنین شما فعال تر خواهد شد. شما به زمان زایمانتان نزدیک می شوید. در ادامه این مطلب کارهایی که می بایست در هفته بیست و نهم بارداری انجام دهید را مطالعه نمایید.شما اکنون در بیست و نهم امین هفته بارداری تان به سر می برید. اکنون به طور مستمر لگد می زند و این نشانه خوبی از سلامت جنین شما می باشد. ممکن است پزشکتان بخواهید که تعداد لگدهای او را در روز بشمارید. شمردن لگدهای او در روز به شما نشان می دهد که جنین شما به خوبی رشد می کند. در شبانه روز دو بار لگدهای او را بشمارید، صبح ها و شب ها.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۲۹ حاملگی


هفته سی ام بارداری (۱)


هفته سی ام بارداری

تنها ده هفته دیگر به زمان زایمان شما باقی مانده است. هفته سی ام بارداری برای شما چالشهای زیادی را همراه خواهد داشت. برای مواجه با این چالش ها آماده شوید و در مورد مراقبت های ویژه این هفته آگاهی بیشتری کسب کنید. هر چقدر به زمان زایمانتان نزدیک تر می شوید، حس خاصی را تجربه می کنید. بیایید به هفته سی ام بارداری و اتفاقاتی که در این هفته روی می دهد نگاهی بیاندازیم.در این هفته شکم شما به گونه ای است که انگار یک هندوانه را حمل می کنید.هرچقدر جنین شما بزرگتر می شود، میزان مایع آمنیوتیک کاهش می یابد. این نشانه رشد طبیعی جنین شما است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم،نکات و راهنمایی هفته ۳۰ حاملگی


هفته سی و یکم بارداری (۱)


هفته سی و یکم بارداری 

با ورود به هفته سی و یکم بارداری شما به زمان زایمانتان نزدیک می شود. تنها نه هفته به پایان بارداری شما باقی مانده است. در هفته سی و یکم به دلیل فشار رحم بر روی اعضای بدن شما احساس ناراحتی می کنید، اما ما در اینجا می خواهیم به تغییرات دیگری در این هفته نیز اشاره کنیم. جنین شما با تغییرات زیادی مواجه خواهد شد. او می بایست با فضای جدیدی بیرون از رحم راحت شما مواجه شود. وزن او افزایش یافته و مغز او به سرعت رشد می کند و می تواند دنیای بیرون رحم شما را ارزیابی کند. بیایید با هم اتفاقاتی که در این هفته برای شما و جنین تان روی می دهد را بررسی کنیم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۱ حاملگی


هفته سی و دوم بارداری (۱)


هفته سی و دوم بارداری 

در هفته سی و دوم بارداری شما بیشترین وظایف تغذیه کردن جنین و حمل کردن او را پشت سر گذاشته اید و حدود دو ماه به تولد کودکتان باقی مانده است که به عنوان عضو جدید وارد خانواده تان می شود. استخوان ها و اعضای بدن او اکنون شکل گرفته است. همچنین بدن شما به خصوص شکم و لگن تان دچار تغییراتی شده است.در این بخش با تغییراتی که در هفته سی و دوم بارداری تان روی می دهد آشنا شوید.در این دوره از بارداری، جنین شما بزرگتر شده و شبیه نوزادی است که در چند هفته آینده به دنیا خواهد آمد. رشد جنین در رحم شما او را برای رویارویی با دنیای واقعی آماده می کند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۲ حاملگی


هفته سی و سوم بارداری (۱)


هفته سی و سوم بارداری 

در هفته سی و سوم بارداری تنها هفت هفته به رسیدن به هفته ۴۰ بارداری باقی مانده است. در این هفته، استراحت کردن و انجام دادن کارهای روزمره کمی سخت می شود. شما اکنون در سه ماهه سوم به سر می برید و می توانید تصور کنید که از این پس با وجود بچه چه زندگی خواهید داشت. تغییرات زیادی در زندگی شما در حال روی دادن است و اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با دردهای بارداری هستید. هفته سی و سوم بارداری یعنی اینکه شما در ماه هشتم به سر می برید. در واقع یک ماه دیگر تا زایمان باقی مانده است. آیا هنوز هم سوالاتی در مورد بارداری و نوزاد دارید؟ در کمتر از یک ماه باقیمانده، باید اطلاعات کافی در مورد علائم و نشانه ها را به دست بیاورید .

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۳ حاملگی


هفته سی و چهارم بارداری (۱)


هفته سی و چهارم بارداری 

زمان به سرعت می گذرد. اکنون شما در هفته سی و چهارم بارداری به سر می برید. بهتر است که بیش از همیشه مراقب صحبت های خود باشید. اکنون کودک می تواند به راحتی به صدا و گفتگوهای شما گوش کند. در این زمان از یک طرف خوشحال هستید و از طرف دیگر سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. در این قسمت اطلاعاتی در مورد هفته سی و چهارم برای شما ارائه داده ایم. در هفته سی و چهارم بارداری، شما تقریبا نزدیک به ماه هشتم هستید. تنها یک ماه مانده است تا کودک خود را ببینید. شما فقط شش هفته تا مادر شدن فاصله دارید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۴ حاملگی


هفته سی و پنجم بارداری (۱)


هفته سی و پنجم بارداری 

در هفته سی و پنجم بارداری ، برآمدگی زیاد شکم بسیار زیاد می شود. در این دوران ممکن است که صبر مادران زیادی تمام شده باشد و در مورد زایمان استرس داشته باشند. احساسات شما در این دوران کاملا طبیعی است. هفته سی و پنجم بارداری، ماه هشتم در این دوران می باشد. یعنی اینکه فقط یک ماه به زایمان شما مانده است.حال در این مقاله می توانید که اتفاقات مربوط در این دوران را مطالعه کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۵ حاملگی


هفته سی و ششم بارداری (۱)


هفته سی و ششم بارداری  

اکنون شما در هفته سی و ششم بارداری به سر می برید، به این معنا که وارد ماه اخر حاملگی شده اید. نوزاد شما کاملا آماده است که پا به این دنیا بگذارد. چیزی نمانده که در روزهای آینده کودک خود را در آغوش بگیرید. هفته سی و شش بارداری یعنی اینکه شما پا به ماه نهم از حاملگی خود گذاشته اید. در این مقاله خواهید خواند که چه مواردی را باید در هفته سی و شش بارداری انتظار بکشیم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۶ حاملگی


هفته سی و هفتم بارداری (۱)


هفته سی و هفتم بارداری

پا گذاشتن به هفته سی و هفتم بارداری را به شما تبریک می گوییم. این یک موفقیت بزرگ بعد از سپری کردن روزهای طولانی است. گذراندن هر روز این هفته شما را به روز ملاقات با نوزاد نزدیک تر می کند. اکنون کودک شما کاملا آماده است تا پا به این جهان بگذارد. در این هفته معمولا خانم ها آمار بسیار دقیقی از هفته ها دارند و می دانند که دقیقا در چه ماهی از بارداری به سر می برند. اکنون ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که شما در هفته دوم ماه نهم بارداری هستید. در این هفته موارد زیادی برای شما اتفاق می افتد که تمام آنها نشان می دهد که زایمان در چنین روزهایی اتفاق می افتد. بیایید که اطلاعاتی را در این مورد مرور کنیم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۷ حاملگی


هفته سی و هشتم بارداری (۱)


هفته سی و هشتم بارداری

تقریبا ۳۸ هفته بارداری شما کامل شده است. شاید بیش از همیشه بخواهید که به مرحله بعدی بروید: تولد نوزاد! اما قبل از آن چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. اگر در هفته سی و هشتم بارداری هستید، در واقع سه ماهه سوم را سپری می کنید؛ ۸ ماه و تقریبا دو هفته بارداری. ما روز به روز این هفته را شمارش می کنیم و معنی اتتظار کشیدن را می فهمیم. فقط باید مراقب روزهای باقیمانده باشید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۸ حاملگی


هفته سی و نهم بارداری (۱)


هفته سی و نهم بارداری 

هفته سی و نهم بارداری بدن شما بیشترین حالت کشسانی پوست را دارد. نوزاد شما اکنون رشد کامل خود را انجام داده است و به این معناست که باید منتظر باشید که کودکتان پا به این دنیا بگذارد.بعد از هفته سی و نهم حاملگی، شما ۸ ماه کامل را سپری کرده اید و تقریبا سه هفته به نه ماه کامل مانده است. در این زمان تغییرات زیادی در بدن فرد رخ می دهد و تمام شرلیط را برای به دنیا آمدن نوزاد آماده می کند. در این مقاله می توانید بفهمید که در این دوران چه اتفاقاتی برای بدن شما و نوزاد در این مرحله می افتد.‌

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۳۹ حاملگی


هفته چهلم بارداری (۱)


هفته چهلم بارداری 

زمانی که در هفته چهلم بارداری هستید، در واقع در آخرین روزهای آن به سر می برید. اکنون نوزاد شما آماده بیرون آمدن است و ظاهرش را به طور کامل شکل گرفته است. بدن شما نیز می تواند باعث رشد بهتر و تقویت او بشود. در هفته چهلم بارداری، نه ماه شما کامل شده و به زودی می توانید کودک خود را ببینید.  با خواندن مقاله زیر متوجه خواهید شد که نوزاد دقیقا در این شرایط چه وضعیتی دارد. همچنین می تواند کارهای ضروری را یاد بگیرید که در این دوران باید آنها را انجام دهید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید :علائم، نکات و راهنمایی هفته ۴۰ حاملگی


هفته چهل و یکم بارداری (۱)


هفته چهل و یکم بارداری 

در هفته چهل و یکم بارداری ، زمان برای شما کمی کند می گذرد اما کودک هنوز به همان حالات قبلی است. نگران نباشید. این بارداری ها بسیار رایج هستند. استراحت تنها کلید حال خوب داشتن در این دوران می باشد. در این دوران زایمان برای شما سخت خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که اطلاعات کافی در این دوران را داشته باشید. با خواندن این مقاله خواهید فهمید که چه اتفاقاتی در هفته چهل و یکم ارداری رخ می دهد و باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم.آیا کنجکاوید بدانید که کودک در هفته چهل و یکم بارداری چه کار می کند؟ پس بهتر است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۴۱ حاملگی


هفته چهل و دوم بارداری (۱)


هفته چهل و دوم بارداری 

زمانی که بارداری تا ۴۲ هفته طول می کشد، معمولا دیگر باید در مورد بعد از زایمان صحبت کرد. محققان مطالعات زیادی را در مورد این موضوع کرده اند که چرا بارداری بعضی از خانم ها تا چهل و دو هفته طول می کشد و به این نتیجه رسیدند که عواملی مثل هورمون ها، ژنتیک و حتی چاقی می تواند در این امر موثر باشد. ۴۲ هفته بارداری یعنی ۹ ماه و ۲۰ روز. و ما اینجا هستیم تا یک دید کامل از وضعیت بدن شما و نوزاد در هفته چهل و دوم بارداری و کارهایی که باید در انجام بدهید را در اختیار شما قرار دهیم .

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : علائم، نکات و راهنمایی هفته ۴۲ حاملگی


هفته های بارداری

امیدوارم مطالب بالا در خصوص هفته های بارداری مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد .

و بتوانید پاسخ سوالات خود را در دوران بارداری از این مطالب پیدا کرده

و روزهای حاملگی خود با استرس کمتر و لذت و آرامش بیشتری سپری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته چهل و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 42 حاملگی

هفته چهل و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 42 حاملگی

زمانی که بارداری تا 42 هفته طول می کشد، معمولا دیگر باید در مورد بعد از زایمان صحبت کرد. محققان مطالعات زیادی را در مورد این موضوع کرده اند که چرا بارداری بعضی از خانم ها تا چهل و دو هفته طول می کشد و به این نتیجه رسیدند که عواملی مثل هورمون ها، ژنتیک و حتی چاقی می تواند در این امر موثر باشد. 42 هفته بارداری یعنی 9 ماه و 20 روز. و ما اینجا هستیم تا یک دید کامل از وضعیت بدن شما و نوزاد در هفته چهل و دوم بارداری و کارهایی که باید در انجام بدهید را در اختیار شما قرار دهیم .

هفته ۴۲ بارداری

 

سایز نوزاد در هفته چهل و دوم بارداری چقدر است؟

سایز نوزاد را در هفته چهل و دوم  بارداری می توان با یک هندوانه مقایسه کرد. بله. در این هفته کودک به اندازه یک هندوانه شده و حدود 51.5 سانتی متر قد دارد و وزنش احتمالا بیشتر 3.7 کیلوگرم می باشد. اما بخاطر این سایز نباید از زایمان طبیعی بترسید.

رشد جنین در هفته چهل و دوم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته چهل و دوم بارداری چگونه است ؟

  1. در هفته چهل و دوم  بارداری، نوزاد هنوز در حال رشد است.
  2. در این مرحله، شاید دلتان بخواهد که کودک را وادار به دنیا آمدن کنید.
  3. به یاد داشته باشید که وقتی به هفته 39 میرسیم، احتمال به دنیا آمدن جنین مرده بالاست.
  4. پوست نوزاد در هفته چهل و دوم  بارداری نازک و خشک است.
  5. به علت مواد مختلف در بدن مادر، پوست نوزاد حالتی چسبنده نیز به خود می گیرد.
  6. مطالعات نشان می دهد که این جنین از نوزاد تازه به دنیا آمده بزرگ تر است .
  7. ممکن است کودک شما حالا نزدیک به 4.5 کیلوگرم وزن داشته باشد.

هفته چهل و دوم بارداری (۱)

بدن شما در هفته چهل و دوم بارداری

در هفته چهل و دوم  بارداری، ممکن است که فشار زیادی در بدن خود احساس کنید. بسیار طبیعی است. زیرا نوزاد هنوز در حال رشد است.زمانی که بارداری بیش از 39 هفته طول بکشد، شکم کاملا کشیده می شود. شکم شما نیز در این زمان بزرگ و سنگین می شود.

علائم هفته چهل و دوم بارداری

چهل و دوم  هفته یعنی شما بیش از نه ما است که باردار هستید و به همین دلیل از لحاظ جسمی و روحی، تغییرات زیادی در شما رخ داده است. بعضی از تغییراتی که در هفته چهل و دوم  بارداری احساس می شود، شامل موارد زیر است:

  • ورم پا و قوزک.

ممکن است که گرفتگی و درد عضله ساق پا را احساس کنید. قدم زدن یا ایستادن به مدت طولانی کار سختی برایتان خواهد بود.

  • ورم کردن آلت تناسلی.

در این زمان ممکن است احساس سنگینی نیز در قسمت لگن داشته باشید. زیرا کودک حدود 4.5 کیلوگرم می باشد و پوزیشنی دارد که کاملا آماده بیرون آمدن است.

  • شاید تکرر ادرار پیدا کنید.

علت آن هم این است که نوزاد به شکم شما فشار وارد می کند. به همین دلیل مایع ادرار جایی را برای قرار گرفتن پیدا نمی کند.

  • شاید متوجه شوید که ترشحات واژن شما خونی است.

اکنون مایعات و بدن شما در حال آماده شدن برای زایمان هستند. پس ممکن است خون نیز با این مایعات ترکیب شود و لکه هایی را مشاهده کنید اما این ترشحات نباید کاملا خونی باشند. اگر خونریزی داشتید، باید هرچه سریع تر پزشک را خبر کنید.

  • سخت بودن خواب شبانه.

بیخوابی یکی از نشانه های رایج افراد با زایمان تاخیری می باشد. کمبود خواب ممکن است در نتیجه ناراحتی های جسمی باشد. احساساتی مثل اضطراب، ترس، خستگی، عصبانیت نیز می تواند باعث بیخوابی در فرد شود.

  • اسهال.

ممکن است اسهال را به دفعات تجربه کنید.

  • احتمال کمردرد.

این نشانه کاملا طبیعی است و به دلیل آماده شدن بدن برای زایمان می باشد.

هفته چهل و دوم بارداری

سونوگرافی در هفته چله و دوم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

زمانی که چهل و دوم  هفته باردار هستید، دیدن عکس هایی از نوزاد متولد نشده می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در این عکس ها می تواند دید که نوزاد کاملا تکامل یافته است. تمام اعضای بدن نوزاد در این مرحله، تمام عملکردهای لازم را برای زنده ماند دارند.

رژیم و سبک زندگی در هفته چهل و دوم بارداری

در این هفته برای سلامت خود و کودک باید رژیم بسیار سالمی داشته باشید. باید از غذاهایی که باعث نفخ و یبوست می شود، دوری کنید، مثل محصولات لبنی و گوشت قرمز. به مصرف گوشت سفید، میوه و سبزیجات بپردازید. همچنین از خوردن غذاهای مضر دوری کنید و به جای آن از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

رابطه جنسی در هفته چهل و دوم بارداری

زمانی که در هفته چهل و دوم  بارداری هستید، داشتن رابطه جنسی هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. اگرچه که باید متناسب با سایز بزرگ شکم رفتار کنید و ممکن است کمی هم، انجامش برایتان سخت باشد. اما اگر مایل به انجام این کار هستید، بدانید که مانعی وجود ندارد.

هفته چهل و دوم بارداری (۲)

چک لیست هفته چهل و دوم بارداری

زمانی که این بارداری طولانی را تجربه می کنید، باید چک لیستی از مواردی تهیه کنید که باعث می شود با انجام انها احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در این قسمت مواردی را پیشنهاد می کنیم که می توانید انها را به چک لیست خود اضافه کنید. مواردی مثل قدم زدن بیشتر ، صحبت با دکتر در مورد خطرات بارداری طولاتی و آرامش بیشتر.

روز اول هفته چهل و دوم بارداری

  • در اولین روز این هفته شاید بخواهید که کودک را وادار به دنیا آمدن کنید.
  • البته که باید صبر کنید که کودک خودش برای به دنیا امدن اقدام کند.
  • اما می توانید با قدم زدن های طولانی به این امر کمک کنید.

روز دوم هفته چهل و دوم بارداری

  • در روز دوم، فرصت خوبی برای داشتن یک زایمان طبیعی می باشد.
  • اما اگر کودک هیچ علائمی از به دنیا آمدن را نشان نمی دهد، باید خودتان دست به کار شوید.
  • اگر زایمان طبیعی در این مرحله ممکن نیست، احتمالا دکتر بعد از آمپول فشار، سزارین را به شما پیشنهاد دهد.
  • اگر می خواهید که باز صبر کنید تا خود نوزاد شروع به بیرون آمدن کند، بسیار مهم است که قدم زدن را زیاد کنید.
  • اما از ایستادن بیش از حد طولانی دوری کنید.

روز سوم هفته چهل و دوم بارداری

  • امروز می توانید با تزریق آمپول فشار، زایمان کنید.
  • اما اگر هنوز هم مایل هستید که بیشتر صبر کنید، باید به سلامتی تان توجه کنید.
  • باید حتما رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
  • میوه و سبزیجات به اندازه کافی مصرف کنید.
  • قدم بزنید، اما از تمرینات شدید دوری کنید.
  • اگر ساق پا و قوزک پا یا روی پای شما متورم شده، قدم زدن برایتان سخت خواهد شد.
  • به جای آن بیشتر استراحت کنید.

روز چهارم هفته چهل و دوم بارداری

  • در این روز، احتمال زایمان کردن کم تر است.
  • احتمالا دکتر از شما می خواهد که آمپول فشار بزنید.
  • در این مرحله، قدم زدن با پاها و قوزک ورم کرده ممکن نیست.
  • همچنین گرفتگی عضلات در ساق پا، قدم زدن را برایتان سخت می کند.
  • پس بیشتر استراحت کنید.
  • سعی کنید که از احساساتی مثل خشم، عصبانیت، خستگی یا افسردگی دور باشید.
  • مثبت فکر کنید تا بتوانید اتفاقات و انرژی های بهتر را در این دوران به سمت خود جذب کنید.

روز پنجم هفته چهل و دوم بارداری

  • در روز پنجم، احتمالا دکتر شما را وادار به تزریق آمپول فشار می کند .
  • اما این به معنی نیست که شما در خطر هستید.
  • اگرچه که احتمال اینکه خود کودک اقدام به دنیا آمدن کند، نسبتا پایین است.
  • اگر هنوز هم مایل به صبر کردن هستید، به شما توصیه می کنیم که بیشتر استراحت کنید.
  • البته در این مرحله، علائمی باعث ایجاد سختی و ناراحتی در شما می شوند.
  • اما باید کارهایی را انجام دهید که شما را در مرحله راحتی نگه می دارند.
  • در رژیم خود از میوه و سبزیجات وغذاهایی استفاده کنید که باعث نفخ یا یبوست نمی شود.

روز ششم هفته چهل و دوم بارداری

  • در روز ششم، دکتر به شما آمپول  فشار را پیشنهاد می دهد.
  • اما اگر هنوز برای این کار آمادگی ندارید، می توانید از دکتر اجازه بگیرید و کمی بیشتر استراحت کنید.

روز هفتم هفته چهل و دوم بارداری

  • در روز هفتم، برای اینکه جان نوزاد در خطر نباشد، معمولا آمپول فشار را حیاتی می دانند.
  • مطالعات نشان می دهد که احتمال فوت جنین در بارداری های طولانی افزایش پیدا می کند.
  • تزریق آمپول فشار در این مرحله کمی با ریسک همراه است، اما برای زنده ماندن نوزاد باید حتما این کار را انجام دهید.
  • در این مرحله، پزشک شما را از منتظر ماندن بیشتر منع می کند، زیرا جان نوزاد در خطر می باشد.

هفته 42 حاملگی

از دکتر خود چه بپرسیم؟

  1. اگر چنین بارداری را تجربه کرده باشید، حتما می دانید که نگرانی زیادی بابت آن وجود دارد. مشکل اینجاست که چنین بارداری طولانی با سختی و پیچیدگی های زیادی همراه است.
  2. زمانی که در هفته چهل و دوم  بارداری به سر می برید، علائم شدیدتر می شود و ممکن است که ناراحتی های زیادی را تحمل کنید. به همین دلیل توصیه می شود که در مورد تمام چیزهایی که شما را اذیت می کند، از دکتر خود سوال بپرسید.
  3. همچنین از درمانگر خود بپرسید که چگونه باید با استرس و اضطراب این دوران کار بیایید و اینکه چگونه از افسردگی بعد از زایمان هنگام تولد نوزاد کنار بیایید. بعضی از خانم ها بعد از زایمان با افسردگی روبرو میشوند و همین باعث می شود که روی سلامت بچه و مادر تاثیر داشته باشد.
  4. اگر در مورد تزریق آمپول فشار نگران هستید، می توانید با دکتر خود صحبت کنید. قبل از تزریق کردن حتما مطمئن شوید که دکتر خطرات کامل را برای شما توضیح داده است.
  5. در نهایت اینکه دید مثبتی داشته باشید. افکار مثبت در طولانی مدت می تواند به شما کمک کند که بهتر با مشکلات و سختی های زایمان کنار بیایید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

هفته سی و هشتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

هفته سی و نهم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 39 حاملگی

هفته چهلم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی های هفته 40 حاملگی

هفته چهل و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 41 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته چهل و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 41 حاملگی

هفته چهل و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 41 حاملگی

در هفته چهل و یکم بارداری ، زمان برای شما کمی کند می گذرد اما کودک هنوز به همان حالات قبلی است. نگران نباشید. این بارداری ها بسیار رایج هستند. استراحت تنها کلید حال خوب داشتن در این دوران می باشد. در این دوران زایمان برای شما سخت خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که اطلاعات کافی در این دوران را داشته باشید. با خواندن این مقاله خواهید فهمید که چه اتفاقاتی در هفته چهل و یکم ارداری رخ می دهد و باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم.آیا کنجکاوید بدانید که کودک در هفته چهل و یکم بارداری چه کار می کند؟ پس بهتر است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هفته ۴۱ بارداری

چرا بارداری ام طولانی شده ؟

در هفته چهل و یکم بارداری، حدود نه ماه به علاوه یک هفته سپری شده است. در حالیکه  این حاملگی بیش از حد طولانی شده، اما باز هم هیچ جای نگرانی وجود ندارد. معمولا پزشکان برای محاسبه ی تاریخ زایمان، اولین روز آخرین قاعدگی شما را در نظر می گیرند و ان را با 280 جمع می زنند، پزشکان معمولا تعداد روزهای چرخه قاعدگی هر ماه را 28 روز می دانند. اما گاهی اوقات این عدد به 30 یا 31 نیز می رسد. مطالعات نشان می دهد که تعداد این مادرانی که بارداری شان به هفته چهل و یکم می رسد، کم نمی باشد.

سایز کودک شما در هفته چهل و یکم بارداری چقدر است؟

در این زمان کودک شما حدودا به اندازه یک کدو حلوایی می باشد. به طور متوسط حدود 3.6 کیلوگرم وزن و 51.5 سانتی متر قد دارند. به یاد داشته باشید که این اعداد، میانگین می باشد و کودکان سالم سایز و وزن متفاوتی دارند. در این حالت، کودک می تواند  بین 2.5 تا 4.5 کیلوگرم وزن و حدود 46 تا 56 سانتیمتر قد داشته باشند.

رشد جنین در هفته چهل و یکم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته چهل و یکم بارداری چگونه است ؟

  1. در این دوران کودک به اندازه کافی در رحم رشد داشته است .
  2. اعضای بدن او تکامل پیدا کرده اند و اماده ی به دنیا آمدن است.
  3. رشد او در قسمت مژه، ابرو، و موها ادامه پیدا می کند .
  4. اکنون انگشت ها و ناخن های او نیز رشد می کند.
  5. سایز بزرگ نوزاد در این دوران باعث می شود که فضای کافی را در رحم ایجاد کند.
  6. بنابراین احساس شما از نوع فعالیت او تغییر خواهد کرد.
  7. شاید فضا برای کودک کمی تنگ شده باشد و نتواند جنب و جوش کافی داشته باشد.
  8. ضربه های او در این دوران قوی تر می شود و می تواند چرخش نیز داشته باشد.
  9. سیستم غددی نوزاد در این دوران همچنان در حال رشد است .
  10. غدد نوزاد هورمون هایی را تولید می کند که نقش مهمی در زمان زایمان دارند.
  11. مطالعات اخیر نشان می دهد که همزمان با این که رشد نوزاد کامل می شود، دو پروتئین در ریه، ژن های فعال او پیدا می شود که زایمان را جلو می اندازد.

هفته چهل و یکم بارداری (۱)

شکم در هفته چهل و یکم بارداری

در این مرحله شکم به اندازه کافی سنگین شده است و پوست به اندازه کافی کش آمده است. به طوری که شاید نتوانید دستتان را دور شکم بگیرید. همچنین ممکن است که لک های قرمز و بنفش روی پوست شما به وجود بیاید، و پوست شما نیز نازک شود. معمولا این دوره زمانی است که نوزاد حالتی به خود می گیرد که دقیقا اماده زایمان می باشد. در این پوزیشن، کودک تقریبا سر و ته می شود و سر او به استخوان لگن مادر فشار وارد می کند. این کار باعث می شود که شکم مادر به سمت پایین افتاده شود.

علائم هفته چهل و یکم بارداری

بدن نوزاد در این دوران به اندازه کافی رشد کرده است و به لگن فشار وارد می کند و باعث ناراحتی فرد می شود. در زیر می توانید علائم جسمی را در خود کشف کنید:

  • تکرر ادرار.

در این دوران به دلیل فشار آوردن جنین به لگن و شکم، فرد بیش از همیشه احساس ادرار دارد. مثلا ممکن است که هنگام سرفه و عطسه، این احساس به شما دست بدهد.

  • درد لگن.

فشار وارد شده به لگن می تواند باعث شود که فرد در قسمت پایین کمر احساس ضعف و ناتوانی و حتی درد کند.

  • انقباضات براکستون هیکس.

این انقباضات در دوران بارداری، اغلب اتفاق می افتد. این اتفاقات باعث می شود که فرد از لحاظ روانی برای زایمان آماده شود. حتما از مرطوب بودن بدن و استراحت کافی مطمئن شوید. زیرا کم آبی می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

  • ترشحات لزج.

ممکن است که در این دوران، مواد لزج خونی یا غیر خونی را در لباس زیر خود ببینید، که نباید در مورد آنها نگران باشید. در حقیقت اینها علائم نزدیک بودن زایمان است که می تواند تا چند روز طول بکشد.

  • بواسیر.

فشار وارد شده از طرف جنین به لگن، باعث می شود که جریان خون در این قسمت افزایش پیدا کند که می تواند باعث ایجاد بواسیر شود.

  • سخت خوابیدن.

کم آبی بدن و کافش فشار خون در بعضی نواحی بدن می تواند باعث گرفتگی عضلات پا شود که مخصوصا در اواخر شب این اتفاق بیشتر می افتد. تمام اینها می تواند باعث شود که با خواب شبانه دچار مشکل شوید.

هفته چهل و یکم بارداری

سونوگرافی در هفته چله و یکم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

در حالیکه پزشکان برای بررسی وضعیت سلامت جنین، سونوگرافی را پیشنهاد می دهند اما معمولا در این دوران این توصیه را ندارند. مطالعه ای در مورد 30000 زن باردار انجام شده است که نشان می دهد که استفاده از امواج فراصوت در اواخر بارداری، هیچ مزایای خاصی برای مادر و فرزند نخواهد داشت. یکی دیگر از آزمایش های انجام شده در این دوران به منظور بررسی تکان های کودک، ضربان قلب و سلامت کلی او برای از بین بردن استرس والدین می شود. گاهی اوقات با این آزمایش ها می توان فهمید که کودک چه زمان هایی از حالت استراحت به فعالیت تغییر حالت می دهد و از این موضوع اطمینان حاصل می کنیم که آیا اکسیزن کافی در این دوران به فرد می رسد یا نه.

رژیم و سبک زندگی در هفته چهل و یکم بارداری

رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید.

در این هفته باید رژیم خود را سالم نگه دارید و در آن از غلات کامل، نان، میوه و سبزیجات استفاده کنید. تمام این موارد می تواند تعادل کافی را در رژیم غذایی شما ایجاد کند و همچنین باعث می شود که کودک بعد از به دنیا آمدن وزن کافی را داشته باشد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف میوه، سبزیجات و ویتامین C توسط مادران باردار تا شش ماه می تواند در رشد بهتر نوزاد تاثیرگزار باشد.

آب کافی بنوشید:

همچنین بسیار مهم است که بدن خود را مرطوب نگه داریم و به میزان کافی آب بنوشیم. غذاهای ادویه دار نیز می توانند نوزاد را به دنیا آمدن وادار کنند و مطالعات اثبات کرده است که مصرف کم مواد ادویه دارد در این دوران ضرر ندارد.

رابطه جنسی در هفته چهل و یکم بارداری

اگرچه که دکتر از شما می خواهد که در این دوران رابطه جنسی نداشته باشید، اما رابطه جنسی در هر مرحله از بارداری مانعی ندارد. در حقیقت محققان ثابت کرده اند که فعالیت جنسی در این دوران می توانند باعث افزایش هورمون هایی شود که باعث زایمان راحت می شوند.

هفته چهل و یکم بارداری (۲)

چک لیست هفته چهل و یکم بارداری

اگر فکر می کنید که دیگر طاقت صبر کردن برای زایمان را ندارید، کاملا شما را درک می کنیم. در حالیکه برایتان سخت اما باید هرطور که شده اضطراب و عصبانیت را از خودتان دور کنید. در این قسمت راهکارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از انها به آرامش خود در این دوران کمک کنید و خودتان را برای زایمان راحت آماده کنید.

روز اول هفته چهل و یکم بارداری

  • امروز به یک سالن زیبایی بروید .
  • شروع به انجام کارهای زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، کوتاهی مو کنید.
  • همچنین می توانید مدل موهای خود را تغییر دهید .
  • حالا زمانی که کودکتان به دنیا می آید با چهره زیبایی از مادر خود روبرو میشود .

روز دوم هفته چهل و یکم بارداری

  • بهتر است که یک چک لیستی برای لوازم ضروری کودک خود تهیه کنید .
  • مطمئن باشید که همه چیز را برای کودک فراهم کرده اید.
  • همچنین باید بتوانید که نوزاد را در این دوران پوشک کنید.

روز سوم هفته چهل و یکم بارداری

  • به استخر آب گرم بروید .
  • این کار باعث می‌شود که فشار جسمانی از روی شما برداشته شود .
  • همچنین بتوانید زمان بیشتری را صرف خودتان کنید و این دوران خسته کننده را برای لحظاتی فراموش کنید .
  • اما باید دقت کنید که آب نباید داغ باشد.

روز چهارم هفته چهل و یکم بارداری

  • می توانید به تماشای یک روز فیلم علاقه خود به سینما بروید
  • یا اینکه آن را در تلویزیون تماشا کنید.
  • یا حتی یک کتاب جذاب بخوانید .
  • چیزی را انتخاب کنید که شما را به اندازه کافی بخنداند و سرتان را گرم کند.

روز پنجم هفته چهل و یکم بارداری

  • نرمش های سبک را به فعالیت های روزانه خود اضافه کنید.
  • مثلا می توانید صبح ها یک پیاده روی سبک داشته باشید .
  • یا اینکه در کلاس یوگا برای قبل از زایمان ثبت نام کنید.
  • این کار باعث می شود که هم فعالیت خود و انرژی خود را بالا ببرید .
  • همچنین این کار از افسردگی بعد از زایمان جلوگیری می کند.
  • مطالعات نشان می دهد که فعالیت فیزیکی نقش بسیار مثبتی در احساسات افراد در دوران بعد از زایمان دارد.

روز ششم هفته چهل و یکم بارداری

  • احساسات خود را با کسی که دوستش دارید در میان بگذارید.
  • این کار باعث می شود که افکار مثبت در ذهن شما شکل بگیرد .
  • احساسات خود را صادقانه به او بگویید.
  • این فرد می تواند همسر و اعضای خانواده دوست قدیمی و هر کس دیگری باشد.

روز هفتم هفته چهل و یکم بارداری

  • به یک مرکز برای ماساژ قبل از زایمان مراجعه کنید.
  • این کار باعث می شود که جریان خون شما به حالت نرمال تبدیل شود .
  • همچنین بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید.
  • اگر ممکن است می توانید از همسر خود بخواهید که این ماساژ را برای شما انجام دهد.
  • میتوانید از لحظات عاشقانه در کنار هم لذت ببرید.

هفته چهل و یکم بارداری (۳)

 از دکتر خود چه بپرسم؟

باید برنامه خود را به دکتر نشان دهید . از او بخواهید که اگر موردی را برای سلامتی شما سرعت دارد به شما پیشنهاد دهد و همچنین باید تمام سوالات خود را که از زایمان دارید نیز از او بپرسید. اگر احساس ناراحتی یا درد دارید بهتر است که دکتر خود را از این موضوع باخبر سازید تا بتواند راه‌هایی را برای از بین بردن آن  به شما پیشنهاد کند.

ممکن است به آمپول فشار نیاز داشته باشید. 

در این مرحله دکتر ممکن است از شما بخواهد که از آمپول فشار استفاده کنید. معمولاً این روش یکی از روش‌های بسیار رایج می باشد. در بسیاری از موارد استفاده از آمپول فشار نه تنها ضروری است، بلکه می تواند یک انتخاب توسط خود فرد نیز باشد. شما در این مورد آزاد هستید و می توانید در مورد مزایا و معایب استفاده از این روش با دکتر خود صحبت کنید و بعد تصمیم درست را بگیرید. زمانی که منتظر لحظات شیرین به دنیا آمدن فرزند خود هستید، بهتر است که تمام استرس ها را از خودتان دور کنید. در این مورد از دکتر خود کمک بگیرید.

مشورت با پزشک برای کاهش درد و استرس لازم است. 

ممکن است سایز شکم شما به حدی بزرگ شده باشد که باعث ناراحتی شما شود. به همین دلیل می ‌توانید با انجام دادن راهکارهای این درد ها را از بین ببرید. سعی کنید که از مواد غذایی با فیبر بالا و رژیم سالم استفاده کنید. باید همچنین فعالیت خود را از لحاظ ذهنی و جسمی در حد مناسب نگه دارید تا بتوانید از استرس دوری کنید.

ملاقات های منظم با پزشک را فراموش نکنید. 

با دکتر خود ملاقات های منظم داشته باشید تا بتوانید سلامت کودک را بسنجید و حتی به سوال های شما پاسخ داده شود. اگر به دنبال راه هایی هستند که باعث رشد زودتر به دنیا آمدن نوزاد شما شود، می توانید در مورد روش های مختلف آن با پزشک صحبت کنید تا بتوانید یک روش مناسب را انتخاب کنید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

هفته سی و هشتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

هفته سی و نهم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 39 حاملگی

هفته چهلم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی های هفته 40 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته چهلم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 40 حاملگی

هفته چهلم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 40 حاملگی

زمانی که در هفته چهلم بارداری هستید، در واقع در آخرین روزهای آن به سر می برید. اکنون نوزاد شما آماده بیرون آمدن است و ظاهرش را به طور کامل شکل گرفته است. بدن شما نیز می تواند باعث رشد بهتر و تقویت او بشود. در هفته چهلم بارداری، نه ماه شما کامل شده و به زودی می توانید کودک خود را ببینید.  با خواندن مقاله زیر متوجه خواهید شد که نوزاد دقیقا در این شرایط چه وضعیتی دارد. همچنین می تواند کارهای ضروری را یاد بگیرید که در این دوران باید آنها را انجام دهید.

هفته ۴۰ بارداری

سایز کودک در هفته چهلم بارداری چقدر است؟

وزن نوزاد نیز بین 3 تا 4.5 کیلوگرم می باشد. در این لحظات وزن کودک کمتر از قبل بالا می رود و می توان سایز آن را به یک هندوانه کوچک تشبیه کرد.

رشد جنین در هفته چهلم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته چهلم بارداری چگونه است ؟

  1. در هفته چهلم بارداری، نه ماه شما کامل شده است.
  2. به زودی می توانید کودک خود را ببینید.
  3. در این دوره، استخوان های کودک تقریبا سخت شده است .
  4. نخاع او نیز شکل گرفته اند.
  5. استخوان های نوزاد به قدری قوی شده که می تواند خود را به کانال زایمان برساند.
  6. جدا از سفت شدن استخوان ها، مغز او نیز همچنان در حال رشد است.
  7. مغز در این دوران با سرعت بالایی رشد خواهد داشت.
  8. بنابراین آمادگی کامل برای زندگی بیرون از رحم مادر را دارد.
  9. در واقع تمام اعضای بدن او کامل شده اند.

 

هفته چهلم بارداری (۱)

بدن شما در هفته چهلم بارداری

از هفته 39 به بعد هیچ تغییر زیاد و اساسی در بدن شما رخ نخواهد داد. در این زمان ممکن است فقط علائم جدیدی دیده شود.

شکم در هفته چهلم بارداری

شکم شما در این زمان به بزرگ ترین حد خود رسیده است و تمام فضاهای خالی آن پر شده است. ترک های به وجود آمده روی شکم نیز به علت کشسانی بالای پوست می باشد. در بیشتر خانم ها در این زمان ها جوش های خارشی شبیه به کهیر در بدنشان اتفاق می افتد که گاهی اوقات فوران می کند. این جوش های خارش ها و قرمزی ها در اواخر دوران بارداری بیش از همیشه اتفاق می افتد. معمولا وجود این جوش ها در اطراف شکم و دور ناف دیده می شود. اندازه این کهیرها گاهی اوقات می تواند به اندازه یک صدف باشد که بسیار خارش زا است. اما اگر بیش از حد آنها را بخارانید، تنها باعث افزایش تعداد انها خواهید شد. این کهیرها تا چند روز بعد از زایمان خود به خود از بین می روند.

علائم هفته چهلم بارداری

علائم زیادی در این هفته وجود خواهد داشت که بعضی از آنها را در زیر نام برده ایم.

این علائم شامل موارد زیر است:

  • انقباضات براکستون هیکس.

در این دوران شما نزدیک ترین حالت به زایمان هستید، به همین دلیل نوزاد خودش را برای این پروسه آماده می کند. به همین دلیل ممکن است در عضلات خود گرفتگی یا انقباض را احساس کنید. این گرفتگی ها حدود 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول می کشد. می توانید با تغییر پوزیشن یا نوشیدن آن، آنها را آرام کنید. در واقع شدن این انقباضات با گذشت زمان بیش از قبل افزایش می یابد. اگر این انقباضات کمی طول کشید، احتمالا زمان زایمان است و باید هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه کنید.

  • انقباضات قبل زایمان .

در این زمان محل زایمان مادر به دلیل فشارهای وارد شده، منقبض و جمع می شود. تا حدی که ممکن است خودتان به راحتی آن را احساس کنید. این پروسه به دلیل آماده شدن عضلات برای زایمان می باشد و با این انقباضات، قدرت کافی را به دست می آورند.

  • تغییر در فعالیت نوزاد.

در این حالت احساس می کنید که کودک اکثر اوقات در حال استراحت می باشد و در ناحیه زیر شکم، هل دادن را آغاز می کند. با این کار فشار زیادی به لگن شما وارد می شود. گاهی اوقات این فشارها درد زیادی را برای مادر به وجود می آورد.

  • اسهال.

زمانی که با مشکل یبوست دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است چند روز بعد با باز شدن روده ها مواجه شوید و ببینید که اسهال گرفته اید. این می تواند یکی از علامت های نزدیک بودن زایمان باشد.

هفته چهلم بارداری (۲)

سونوگرافی در هفته چهلم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

در این دوران آخرین تصویربرداری ها از نوزاد انجام شده است و می توان با امواج فراصوت شاهد انها بود. در این مرحله از بارداری قادر خواهید بود که فرم کامل کودک را ببینید. همچنین می توانید به راحتی شاهد مچاله شدن او در رحم باشید.

اگر از عکس های سه بعدی و چهار بعدی استفاده کنید، می تواند ویژگی های جزئی تر مثل ناخن های دست، موها، ابروها یا حتی آلت تناسلی او را ببینید.

در این مرحله معمولا برای از بین بردن استرس والدین، از این آزمایش ها استفاده می کنند تا مطمئن شوند که کودک سالم است و می تواند در همین روزها به دنیا بیاید.

رژیم و سبک زندگی در هفته چهلم بارداری

در کنار خانوده و دوستانتان باشید. 

در این هفته به دلیل بیش از حد بزرگ شدن شکم، ممکن است فعالیت های اجتماعی تان کمی محدود شود. خانواده و دوستان شما می توانند در این لحظات پایانی بارداری در کنار شما باشند تا به نیازهای شما رسیدگی کنند.

آرامش مهم ترین اصل است .

مراحل آخر بارداری را بایید به گونه ای سپری کنید که بیشترین میزان آرامش را به خود منتقل کنید. مثلا یکی از کارها این است که از لباس های زیر با کمی سایز بزرگ تر استفاده کنید تا کمترین فشار به سینه هایتان وارد شود.

رژیم غذایی سالم و مفید.

رژیم شما نیز باید به گونه ای باشد که فشار و استرس را از شما بکاهد و هضم راحتی داشته باشد. وگرنه با کمبود انرژی مواجه خواهید شد.پس باید در وعده های غذایی، مواد مغذی را جای دهید. تا آنجا که می توانید از مواد غذایی نسبتا شیرین استفاده کنید تا قندتان نیافتد. آجیل و نان تست را وارد رژیم غذایی خود کنید.

آب کافی بنوشید.

برای مرطوب نگه داشتن بدن به اندازه کافی آب بنوشید.

رابطه جنسی در هفته چهلم بارداری

اگر دکتر به شما اجازه داد، می توانید یک رابطه جنسی سالم را در این دوران نیز تجربه کنید و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. اگرچه که باید به یاد داشته باشید که حتما از مراقبت های لازم استفاده کنید تا کمترین آسیب به کودک وارد نشود. پوزیشن های  راحت را پیدا کنید تا بتوانید خطر را از کودک بردارید و خودتان نیز احساس راحتی کنید.

هفته چهلم بارداری (۳)

چک لیست هفته چهلم بارداری

در این دوران باید تمام لوازم خود و کودک را آماده کرده باشید تا بتوانید هر زمان که خواستید از آنها استفاده کنید و آماده کردن آنها وقتتان را نگیرد.

روز اول هفته چهلم بارداری

  • امروز می توانید آخرین ملاقات با دکتر را برای وضعیت سلامتی نوزاد را داشته باشید.

روز دوم هفته چهلم بارداری

  • به بیمارستان بروید تا وقت مناسب را تهیه کنید .
  • از آماده بودن شرایط مطمئن شوید.

روز سوم هفته چهلم بارداری

  • در این دوران در موررد تجربه مادران هنگام زایمان مطالعه کنید.
  • با این کار آمادگی بیشتری خواهید داشت.

روز چهام هفته چهلم بارداری

  • ساک بیمارستان را کامل آماده کنید .
  • آن را دوباره چک کنید تا همه لوازم موررد نیاز درون آن وجود داشته باشد.

روز پنجم هفته چهلم بارداری

  • به کافه بیمارستان مراجعه کنید تا ببینید که غذاهای مورد نیاز شما را دارد یا نه.
  • این وعده های غذایی باید مغذی اما سبک باشند.

روز ششم هفته چهلم بارداری

  • در این دوران باید لیستی از نام های مورد علاقه خود تهیه کنید .
  • حالا نام مورد نظر را از بین آنها انتخاب کنید.

روز هفتم هفته چهلم بارداری

  • ریلکس کنید و آماده باشید تا کودک شما متولد شود.

از دکتر خود چه بپرسیم؟

  1. اگر از این وضعیت خسته شدید، می توانید با دکتر خود صحبت کنید تا در صورت نیاز، زایمان سزارین را انجام دهید. از دکتر خود در مورد امن بودن این روش در این شرایط سوال کنید.
  2. همچنین باید از دکتر خود بپرسید که باید چه زمان هایی منتظر زایمان باشید. همچنین انقباضات شکمی را به او اطلاع دهید.
  3. اگر فکر می کنید که دیگر نباید صبر کنید، این موضوع را با دکتر در میان بگذارید. او به شما پیشنهاداتی را خواهد  داد. همچنین در مورد لوازم مورد نیاز برای ساک بیمارستان از او سوال کنید.
  4. اگر هرگونه درد شدید یا خونریزی در این دوران داشتید، حتما به او اطلاع دهید. تا جایی که می توانید ارتباط خود را با او افزایش دهید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

هفته سی و هشتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

هفته سی و نهم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 39 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و نهم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 39 حاملگی

هفته سی و نهم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 39 حاملگی

هفته سی و نهم بارداری بدن شما بیشترین حالت کشسانی پوست را دارد. نوزاد شما اکنون رشد کامل خود را انجام داده است و به این معناست که باید منتظر باشید که کودکتان پا به این دنیا بگذارد.بعد از هفته سی و نهم حاملگی، شما 8 ماه کامل را سپری کرده اید و تقریبا سه هفته به نه ماه کامل مانده است. در این زمان تغییرات زیادی در بدن فرد رخ می دهد و تمام شرلیط را برای به دنیا آمدن نوزاد آماده می کند. در این مقاله می توانید بفهمید که در این دوران چه اتفاقاتی برای بدن شما و نوزاد در این مرحله می افتد.‌

هفته ۳۹ بارداری

سایز کودک در هفته سی و نهم بارداری چقدر است؟

در هفته سی و نهم بارداری، کودک به اندازه یک هندوانه کوچک است. معمولا قد او بین 18 تا 20.5 اینچ می باشد که حدودا 50 سانتی متر می شود. کودک همچنین وزن گیری کرده است و حدودا 2.9 تا 3.6 کیلوگرم وزن دارد. وزن او در این دوران تغییر آنچنانی نخواهد داشت.

رشد جنین در هفته سی و نهم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و نهم بارداری چگونه است ؟

  1. در آخرین تغییرات و کشش پوست در دوران بارداری، نوزاد دیگر رشد کامل را انجام داده است.
  2. کودک دیگر وزن کامل خود را گرفته و سایز او دیگر از این میزان بیشتر نخواهد شد.
  3. در این مرحله رشد نوزاد به مرحله اوج خود رسیده است.
  4. اما هنوز رشدهایی هست که باعث می شود کودک بتواند به راحتی زندگی کند.
  5. رحم شما نیز در حال گشاد شدن می باشد و کودک نیز تکامل خود را ادامه می دهد.
  6. یکی از مهم ترین رشدهای بدنی در سر جنین در این دوران اتفاق خواهد افتاد.
  7. مغز نوزاد شما اکنون با سرعت بسیار زیادی در حال تکامل می باشد.
  8. مغز او تقریباً ۳۰ درصد بزرگتر از ماه گذشته شده است .
  9. او می‌تواند این رشد را با سرعت قابل توجهی تا ۳ ساله اول زندگی نوزاد ادامه دهد.
  10. در این مرحله از بارداری پوست نوزاد تقریباً به رنگ سفید گرایش پیدا می کند.
  11. که این رنگ پوست با رنگ آن در زمان زایمان متفاوت است.
  12. علت آن هم این است که اکنون لایه ضخیمی از چربی در زیر پوست او وجود دارد .
  13. همچنین ورگ‌های خونی آن نیز هنوز به اندازه کافی تکامل پیدا نکرده اند .
  14. همین امر باعث می شود که پوست و مو سفید باشد.
  15. با افزایش رگ های خونی کم کم رنگ پوست به صورتی می گراید.
  16. نوزاد شما اکنون می تواند توانایی ساخت سلول‌های جدید پوست را نیز داشته باشد.
  17. در نتیجه لایه های قدیمی پوست کم‌ کم ریزش پیدا می‌ کند و آن را برای پوست تازه باز می کند.

هفته سی و نهم بارداری (۱)

بدن در در هفته سی و نهم بارداری

در مرحله آخر بارداری، بدن نوزاد برای روز زایمان آماده می شود. احساس شما نیز همزمان با تغییرات جسمی تغییر پیدا خواهد کرد.

 شکم در هفته سی و نهم بارداری

همزمان با کامل شدن نوزاد، شکم بیشتر از همیشه کش می آید. اکنون کودک شما تمام فضاهای خالی در رحم را پر کرده است.معمولاً ترک های شکمی به دلیل کش آمدن پوست در این دوران قابل مشاهده می باشند و افزایش پیدا می کند. در مراحل آخر بارداری ممکن است با خارش و قرمزی پوست مواجه شوید که کاملا طبیعی است.

علائم هفته سی و نهم بارداری

بزرگی بیش از حد شکم ممکن است، علائمی از جمله موارد زیر را داشته باشید. این علائم شامل موارد زیر می باشد:

  • خستگی مراحل آخر بارداری.

معمولاً مادران بیش از حد خسته می شوند و دوست دارند که این دوران زودتر سپری شود. زیرا نوزاد به شدت به شکم فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود که میل کمتری به غذا داشته باشید. این کار می‌ تواند قند خون را نیز پایین بیااندازد که همین امر باعث خستگی و سرگیجه می شود .بنابراین باید مواد مغذی را وارد رژیم غذایی خود کنید تا کمتر دچار ضعف و بیحالی شوید.

  • انقباضات براکستون هیکس.

این انقباضات بسیار خفیف هستند و ممکن است در مدت زمان کوتاهی بین نیم تا ۲ دقیقه طول بکشد. انقباض براکستون هیکس به معنای زایمان نیست. این یکی از روش های بدن برای آماده کردن خود در این دوران می باشد

  • فشار به ناحیه لگن.

کودک شما اکنون آماده است که پا به جهان بگذارد. بنابراین کمی ساکت تر از همیشه است و این نیروی وارد شده و هل دادن های او باعث می شود که کمی فشار را در لاهه ناحیه لگن بیش از همیشه حس کنید

  • احساس سنگینی.

در این دوران شکم شما به اندازه کافی بزرگ شده است. به همین دلیل ممکن است که احساس سنگینی شما را آزار بدهد. این سنگینی می تواند باعث ناراحتی هایی در اعضای بدن شما شود، مثلاً ممکن است احساس کنید که سینه های شما تحت فشار هستند. به همین دلیل باید از سایز لباس های بزرگتر از خودتان استفاده کنید تا بتوانید راحت تر نفس بکشید و این ناراحتی ها را کاهش دهید.

  • یبوست.

زمانی که رحم به شکم شما فشار وارد می کند، باعث ایجاد یبوست خواهد شد. بهتر است که میوه های بیشتری را در رژیم غذایی خود وارد کنید. برای جلوگیری از یبوست از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید.

هفته سی و نهم بارداری (۳)

سونوگرافی در هفته سی و نهم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

در این هفته ممکن است متوجه شوید که سر نوزاد به سمت پایین آمده است و اکنون آماده به دنیا آمدن است. همچنین ممکن است ناخن های او و موهای او را بتوانید به وضوح تماشا کنید و آلت تناسلی او را نیز کاملا تشخیص دهید. اکنون به راحتی می توانید بفهمید که کودک شما دختر است یا پسر.

رژیم و سبک زندگی در هفته سی و نهم بارداری

در این مرحله می توانید منتظر باشید تا نوزاد خودش به دنیا بیاید. صبر مادر در این دوران دیگر تمام شده است. اکنون شما بیش از حد می توانید با مراقبت از خود، کمی به آرامش ذهن بپردازید. بنابراین باید مراقب مراحل آخر بارداری باشید. ممکن است نتوانید که وعده های بزرگی را در یک روز مصرف کنید. پس بهتر است که وعده های غذایی خود را کوچک کنید اما دفعات آن را بالا ببرید. میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید و همچنین سالاد را به آن اضافه کنید. به میزان کافی آب بنوشید تا بدنتان خشک نشود.

حتماً تمرینات سبک را وارد روتین روزانه خود کنید تا بتوانید آمادگی بدنی بیشتری برای تولد نوزاد خود داشته باشیم.

رابطه جنسی در هفته سی و نهم بارداری

برقرار کردن رابطه جنسی در هفته ۳۹ بارداری ممکن است که از طرف دکتر پیشنهاد می شود. اگر چه که برای انجام این کار باید از مراقبت های ویژه استفاده کنید تا عفونت بدن شما و در نتیجه بدن نوزاد انتقال پیدا نکند. گاهی اوقات ممکن است در این دوران حالت روحی مناسبی نداشته باشید و تمایلی به انجام این کار نیز در شما وجود نداشته باشد.

هفته سی و نهم بارداری (۲)

چک لیست هفته سی و نهم بارداری

در طول این هفته مواردی وجود دارد که باید آن ها را انجام دهید تا مطمئن شوید که آمادگی لازم را برای به دنیا آوردن نوزاد دارید.

 روز اول هفته سی و نهم بارداری

  • در این روز می توانید وظایف روزانه خود را انجام دهید.

روز دوم هفته سی و نهم بارداری

  • باید یک ملاقات با دکتر خود داشته باشید.
  • برای هفته ۳۹، برنامه ریزی و آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

 روز سوم هفته سی و نهم بارداری

  • تمرینات سبک را وارد روتین روزانه خود کنید تا برای روز موعود آمادگی لازم را داشته باشید.
  • معمولا کلاس های یوگا می تواند در این زمان عالی باشد.

روز چهارم هفته سی و نهم بارداری

  • در این روز برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید .
  • رژیم غذایی که از لحاظ سالم بودن و قوی بودن کفایت کند.

 روز پنجم هفته سی و نهم بارداری

  • از مخاطبان و دوستان خود بخواهید که در این زمان ها با آنها در ارتباط باشید.

روز ششم هفته سی و نهم بارداری

  • حتماً ساک موردنظر خود را آماده کنید.
  • از قرار گرفتن تمام لوازم مورد نیاز در آنها اطمینان حاصل کنید.

 روز هفتم هفته سی و نهم بارداری

  • با همسر خود به تفریح بپردازید و از این لحظات آخر تنهایی استفاده کنید.

از دکتر خود چه بپرسیم؟

امروز روز بزرگی برای شما می باشد. در این هفته بیشتر از همیشه انتظار دیدن فرزندتان را می کشید. باید از دکتر بخواهید که در برنامه ریزی های این هفته در مورد جسم و روح به شما کمک کند. همچنین اگر ترشح، خونریزی یا هرگونه دردی داشتید، او را در جریان قرار دهید. دکتر می تواند ترس های شما را از بین ببرد و موارد طبیعی را به شما اطلاع دهد تا بتوانید که اقدامات صحیح را در پیش بگیرید.

منبع flo.health / ترجمه اخصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

هفته سی و هشتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و هشتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

هفته سی و هشتم بارداری| علائم، نکات و راهنمایی هفته 38 حاملگی

تقریبا 38 هفته بارداری شما کامل شده است. شاید بیش از همیشه بخواهید که به مرحله بعدی بروید: تولد نوزاد! اما قبل از آن چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. اگر در هفته سی و هشتم بارداری هستید، در واقع سه ماهه سوم را سپری می کنید؛ 8 ماه و تقریبا دو هفته بارداری. ما روز به روز این هفته را شمارش می کنیم و معنی اتتظار کشیدن را می فهمیم. فقط باید مراقب روزهای باقیمانده باشید.

هفته ۳۸ بارداری

 

نوزاد در هفته سی و هشتم بارداری چه اندازه ای دارد؟

نوزاد شما در این هفته تقریبا به اندازه یک چغندر می باشد. نوزاد در این دوران حدود 39 تا 40 سانت قد دارد و بین 2 تا 3 کیلو وزن دارد.

رشد نوزاد در هفته سی و هشتم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و هشتم بارداری چگونه است ؟

  1. کودک شما در این دوران از لحاظ سایز تغییر می کند و وزنش اضافه می شود.
  2. معمولا زانو، شانه ها و آرنج کودک در این دوران تکامل پیدا می کند.
  3. مغز، ریه و کبد نوزاد در هفته های آخر بارداری رشد می کند که مرحله بسیار مهمی می باشد.
  4. موهای نرم و کرکی در این دوران شروع به روییدن می کند.
  5. روده نوزاد در این دوران شکل می گیرد و قادر است که بعد از بارداری مدفوع نوزاد را بیرون بدهد.
  6. به مدفوع نوزاد داخل شکم، مکونیوم می گویند که یک ماده سبز رنگ است.

هفته سی و هشتم بارداری (۱)

بدن  در هفته سی و هشتم بارداری

بزرگ ترین تغییری که ممکن است در هفته سی و هشتم بارداری برای اتفاق بیافتد، درد داشتن در نواحی زیر شکم می باشد. در این زمان معمولا پوزیشن نوزاد در رحم تغییر می کند؛ و باعث می شود که صورتش به سمت پایین قرار بگیرد.

ممکن است در هفته سی و هشتم بارداری، ناراحتی هایی در شکم شما ایجاد شود. بدن شما در این دوران سنگین می شود و در نشستن، خوابیدن یا حتی ایستادن به مدت طدلانی با چالش روبرو خواهد بود. سعی کنید که در این دوران از لباس هایی استفاده کنید که تا حد ممکن راحت می باشد. در این دوران سایز سینه خانم ها تغییر می کند. پس از سوتین های متناسب با اندازه جدید استفاده کنید. ممکن است که در این دوران ترشحات زرد رنگی از سینه شما ترواش کند.

شکم در هفته سی و هشتم بارداری

در هفته سی و هشتم بارداری، شکم معمولا پایین می آید و ظاهر لگن نیز تغییر می کند. شکل جدید بدن شما به خاطر حرکات نوزاد در رحم و تغییر موقعیت او می باشد.

علائم هفته سی و هشتم بارداری

با پیشرفت بارداری، ممکن است علائم خاص و زیادی را تجربه نکنید اما به جای آن، علائم موجود و قبلی تشدید پیدا می کند. ممکن است در هفته سی و هشتم بارداری با علائم تشدید یافته زیر روبرو شوید:

  • بیخوابی، خستگی
  • سوزش قبل و سوء هاضمه
  • ورم دست و پا
  • سردرد
  • سرگیجه و سبکی سر
  • کمردرد، مخصوصا در قسمت بالا و پایین کمر
  • نفخ و یبوست
  • احساس بیش از گرما
  • افزایش ترشحات واژن

مواد غذایی که در دوران بارداری مصرف می کنید، باعث می شود که علائم بارداری شما تسکین پیدا کند. حتما اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی شما سالم هستند و آب کافی به بدنتان رسیده است. همچنین ممکن است که انقباضات براکستون هیکس را تجربه کنید که معمولا بدون درد و گاه و بیگاه می باشد و نشانه نزدیک شدن زایمان است. اگر این انقباضات مداوم بودند و باعث ایجاد درد یا خونریزی شدند، هرچه سریع تر با دکتر خود تماس بگیرید.

هفته سی و هشتم بارداری (۲)

سونوگرافی در هفته سی و هشتم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

بهتر است در هفته سی و هشتم بارداری برای سونوگرافی به پزشک مراجعه کنید و وضعیت نوزاد را داخل رحم بسنجید. اگر کودک شما پوزیشن بریچ یا همان پاها به سمت پایین داشته باشد، احتمالا دکتر روشی را به نام سفالیک بیرونی را انجام می دهد تا نوزاد تغییر وضعیت دهد و سر او به سمت لگن قرار بگیرد.اگر بارداری شما طبیعی است و کودک سالم به نظر می رسد، شاید این آخرین سونوگرافی شما باشد.

سبک زندگی و رژیم در هفته سی و هشتم بارداری

شاید دلتان بخواهد که در همین لحظه زایمان کنید و راحت شوید. اما صبور باشید! بهتر است که این هفته های آخر را در کمال ارامش و بدون استرس پشت سر بگذارید تا نهایت لذت را از آن ببرید. کمی برای نرمش های آرام خود زمان بگذارید یا اینکه برای تقویت روحیه با خانواده یا دوستان به بیرون و گشت و گذار بروید. خودتان و کودکتان را برای سلامت کامل تقویت کنید و یک رژیم متعادل را در پیش بگیرید. بهتر است که غذاهای سالم و مناسب خود و کودک را بپزید و در فریزر نگهداری کنید تا بعد از زایمان، خیالتان از بابت پخت و پز راحت باشد.

رابطه جنسی در هفته سی و هشتم بارداری

رابطه جنسی در این هفته کاملا امن می باشد. بهتر است که راحت ترین پوزیشن را برای این کار پیدا کنید. یک رابطه جنسی راضی کننده می تواند روحیه شما را نیز بهبود ببخشد و همچنین هرگونه استرس و خشم را در طول این زمان کاهش می دهد.

هفته سی و هشتم بارداری (۳)

چک لیست هفته سی و هشتم بارداری

اکنون اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت خود و کودک در هفته سی و هشتم بارداری دارید، و ممکن است دلتان بخواهد که بدانید بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد و بخواهید که خودتان را برای این دوران آماده کنید.

روز اول هفته سی و هشتم بارداری

  • اگر تابحال کیف مخصوص بیمارستان را آماده نکرده اید، بهتر است که اکنون این کار را انجام دهید.
  • در مورد تمام چیزهایی که ممکن است در بیمارستان نیاز پیدا کنید، فکر کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • لوازم مورد نیاز خود، نوزاد و همرا خود را داخل ساک قرار دهید.
  • با این کار در زمان زایمان استرس کارهای نکرده را نخواهید داشت.

روز دوم هفته سی و هشتم بارداری

  • اگر در کلاس های فیتنس قبل از زایمان شرکت کرده اید، تکنیک های جدید را وارد تمرینات خود کنید.
  • از تکنیک های ریلکس کردن و نفس گیری استفاده کنید .
  • حرکات بدن خود را مناسب با این دوران تنظیم‌ کنید.
  • بیش از حد به خودتان فشار وارد نکنید.

روز سوم هفته سی و هشتم بارداری

  • اکنون باید اتاق نوزاد را آماده کرده باشید.
  • بسیاری از خانم ها این کار را به تعویق می اندازند و باعث می شود که زمان کم بیاورند.
  • پس بهتر است که کار اتاق نوزاد را در این روز کامل کنید.
  • اگر به کمک کسی برای این کار نیاز دارید، از درخواست آن خجالت نکشید.

روز چهارم هفته سی و هشتم بارداری

  • امروز بهتر است یک برنامه دقیق از برنامه زایمان خود داشته باشید.
  • محل دقیق بیمارستان، چه کسی قرار است همراه شما باشد در این موارد مهم می باشد.

روز پنجم هفته سی و هشتم بارداری

  • در روز پنجم هفته سی و هشتم بارداری، بیش از همیشه منتظر زایمان می باشید.
  • سعی کنید که با خواندن مقالات بارداری استرس خود را کاهش دهید و آمادگی های لازم را به دست بیاورید.
  • اگر هر سوالی دارید از دکتر خود بپرسید.

روز ششم هفته سی و هشتم بارداری

  • لیست تماس ایجاد کنید.
  • این لیست باید حاوی شماره تماس و نام های افرادی باشد که هنگام زایمان به آنها نیاز دارید.
  • مثلا شماره تلفن دکتر، ماما، پرستار بچه و هر کس را که به او نیاز داشتید، در این لیست قرار دهید.

روز هفتم هفته سی و هشتم بارداری

  • زمانی که به هفته 39 می رسید، باید کم کم خودتان را برای جشن زایمان آماده کنید.
  • تا اینجای کار بیش از حد زحمت کشیدید، پس باید با یک جشن شاد خودتان را سورپرایز کنید.
  • با دوستانتان به یک رستوران بروید و غذای سبکی را در کنار آنها صرف کنید.

از دکتر خود چه بپرسم؟

دکتر شما در هفته سی و هشتم بارداری می تواند که فشار خون شما و میزان پروتئین های بدن را نیز انداززه بگیرد تا مشکلات و کمبودها را به شما گزارش دهد. در این دوره ممکن است که هر لحظه کودک شروع به ایجاد علائم برای به دنیا آمدن کند. پس بسیار مهم است که در این دوران تمام اقدامات و شرایط لازم را برای آمادگی بیشتر فراهم کنید. به یاد داشته باشید که در این دوران باید راهنمایی های لازم قبل از زایمان را در نظر داشته باشید تا بتوانید خودتان را آماده کنید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و سوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 33 حاملگی

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

هفته سی و هفتم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 37 حاملگی

پا گذاشتن به هفته سی و هفتم بارداری را به شما تبریک می گوییم. این یک موفقیت بزرگ بعد از سپری کردن روزهای طولانی است. گذراندن هر روز این هفته شما را به روز ملاقات با نوزاد نزدیک تر می کند. اکنون کودک شما کاملا آماده است تا پا به این جهان بگذارد. در این هفته معمولا خانم ها آمار بسیار دقیقی از هفته ها دارند و می دانند که دقیقا در چه ماهی از بارداری به سر می برند. اکنون ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که شما در هفته دوم ماه نهم بارداری هستید. در این هفته موارد زیادی برای شما اتفاق می افتد که تمام آنها نشان می دهد که زایمان در چنین روزهایی اتفاق می افتد. بیایید که اطلاعاتی را در این مورد مرور کنیم.

هفته ۳۷ بارداری

نوزاد در هفته سی و هفتم بارداری چه اندازه ای دارد؟

قد نوزاد در این دوران به طور میانگین برابر با 48.5 سانتی متر است و وزن او حدود 2.8 کیلوگرم می باشد که ممکن است کمی کم و زیاد شود. نوزاد شما در این دوران تقریبا به اندازه یک دسته کاهو می باشد.

رشد جنین در هفته سی و هفتم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و هفتم بارداری چگونه است ؟

  1. سر نوزاد چه زمانی برمی گردد؟ معمولا این اتفاق بعد از هفته 26 به بعد می افتد.
  2. اگر در هفته 37 حس کردید که کودک برگشته است، باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. شاید از اینکه باید برگشتن نوزاد را به پزشک اطلاع دهید، متعجب شده باشید.
  4. این موضوع را می توان با سونوگرافی متوجه شد.
  5. سونوگرافی به شما اجازه می دهد که پوزیشن کودک را در این دوران بفهمید.
  6. در این دوران کودک به اندازه کافی بزرگ شده است .
  7. بنابراین او حالا مکان کافی برای حرکت و ضربه زدن را ندارد.
  8. در این دوران حرکات کششی، چرخشی، خم شدن و برگشتن در او کاهش پیدا می کند.
  9. رحم شما همچنان به کش آمدن خود ادامه می دهد و نازک تر می شود.
  10. هم اکنون نوزاد قادر است که در مایع جنینی دم و بازدم را انجام دهد.
  11. رشد مغز و ریه کودک در این دوران هنوز متوقف نشده است .
  12. اما اگر کودک در این هفته متولد شود، با مشکلی روبرو نخواهد بود.

هفته سی و هفتم بارداری (۱)

بدن شما در هفته سی و هفتم بارداری

آیا کودک به سمت پایین آمده است؟ زمانی که در ماه نهم پا می گذارید، احتمالا سوالات زیادی برای شما پیش بیاید. سر کودک در این دوران به ناحیه تناسلی شما فشار وارد می کند. این اتفاق به این معناست که شما در شرف بارداری هستید. شکم شما در این دوران کاملا پایین می آید. با این اتفاق و پایین آمدن شکم، فشار از روی ریه های شما کاسته می شود. فشار وارد شده به مقعد باعث می شود که احساس کنید که دستشویی دارید. همچنینی ممکن است دردها و گرفتگی های دیگری در این دوران برای شما به وجود بیاید. در این زمان، می توانید با استفاده از کرم های مخصوص از ترک های پوستی بکاهید، زیرا در سه هفته آینده شاهد ترک های پوستی بیشتری خواهید ود که در نتیجه اضافه وزن بیش از حد می باشد.

علائم هفته سی و هفتم بارداری

در این دوران ممکن است که احساسات مختلفی را تجربه کنید. شاید این احساسات با ترس زیادی همراه باشد. در قسمت پایین به علائمی اشاره کرده ایم که به احتمال زیاد در این هفته تجربه خواهید کرد.

  • ورم.

در این مراحل، ورم کردن می تواند نشانه طبیعی باشد. شاید در این هفته متوجه شوید که بینی شما از همیشه بزرگ تر شده است.

  • حالت تهوع.

حالت تهوع یکی از نشانه های رایج در این دوران می باشد که در سه ماهه اول نیز اتفاق می افتد. اما در اواخر بارداری ممکن است شدت بگیرد. اگر استفراغ داشته اید، حتما این موضوع را به دکتر اطلاع دهید تا مطمئن شوید که دچار کم آبی نشده اید.

  • سوزش قلب.

نوزاد به سرعت رشد می کند که به همین علت به سیستم گوارشی شما فشار وارد می کند که باعث سوزش قلب در فرد می شود.

  • مشکل در خوابیدن.

بسیاری از خانم ها در این دوران با خوابیدن به مشکل برمی خورند. در این دوران قسمت پایین کمر، رحم دچار درد و گرفتگی می شود و همین ناراحتی های جسمی باعث بیدار نگه داشتن فرد می شود. برای راحتی بیشتر باید میزان کافئین مصرفی را کاهش دهید، صبح ها بیشتر آب بنوشید و عصرها کمر، ورزش های سبک در طول روز انجام دهید و یک بالش راحت در کنار خود بگذارید تا بتوانید راحت تر بخوابید.

  • انقباضات.

انقباضات براکستون هیکس نشاندهنده این است که بدن شما خود را برای زایمان آماده می کند. این انقباضات می تواند در نتیجه کش آمدن دهانه رحم باشد.

  • گرفتگی شکم .

شکم شما در این دوران تنگ می شود و می گیرد، اما بعد از یک الی دو دقیقه خود بخود با تغییر دادن پوزیشن به حالت اولیه خود بر می گردد.

  • لکه بینی.

قطره های خونی در این دوران و مخصوصا بعد از رابطه جنسی به وجود می آید که در مراحل آخر بارداری کاملا طبیعی است. این لکه بینی ها اگر بیش از چند قطره باشد، باید آنها را به پزشک اطلاع داد.

  • ترشحات واژنی.

ترشحات واژنی شما در این دوران زیاد می شود، تا جاییکه گاهی اوقات نیاز به استفاده از نوار بهداشتی پیدا می کنید.

  • ترک های پوستی.

در روزهای آخر بارداری فشار زیادی به پوست شکم وارد می شود که می توانید از کرم های مرغوب و مخصوص این مورد استفاده کنید.

  • فشار شکمی.

فشار زیادی در این دوران روی شکم شما وارد شده است. سعی کنید طوری رفتار کنید و فعالیت داشته باشید که این میزان فشار به حداقل برسد.

جدا از تمام علائم جسمی بالا، تغییرات عاطفی نیز در شما به وجود خواهد آمد. هیجان، ترس، خشم و نگرانی را در این دوران به احتمال زیادی تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است که یکسره تمایل به تمیزکاری و شستشو داشته باشید. به این فکر کنید که چند قدم تا مادر شدن مانده، آیا نباید از این زمان های زیبا لذت ببرید؟

هفته سی و هفتم بارداری

سونوگرافی در هفته سی و هفتم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

برنامه آزمایش سونوگرافی شما باید بر اساس منطقه زندگی شما، چگونگی پیشرفت بارداری، و نظر دکتر شما انجام شده باشد. بیشتر خانم ها در این مرحله از بارداری استفاده از سونوگرافی را خواهند داشت. اگر حس می کنید که مشکلی در کار است، یا مثلا اینکه نوزاد کمتر از حد طبیعی تکان می خورد، باید به دکتر اطلاع دهید و با سنوگرافی نسبت به سلامت نوزاد اطمینان حاصل کنید. سونوگرافی در هفته سی و هفتم بارداری به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید که چه اقداماتی را باید انجام دهید و از استرس خلاصی یابید.

رژیم و سبک زندیگ در هفته سی و هفتم بارداری

حرکات ورزشی سبک انجام دهید :

در این دوران ورزش کردن سبک به شما پیشنهاد می شود که شاید از آن تعجب کنید. سعی کنید که این کار را همراه با همسر یا دوست صمیمی خود انجام دهید. مثلا می توانید حرکات کششی سبک و یا حتی یوگای مخصوص به دوران بارداری را انجام دهید.

آب کافی بنوشید : 

فراموش نکنید که در دوران بارداری باید به مقدار کافی آب بنوشید. این نکته یکی از مهم ترین موراد برای سالم و شاداب بودن نوزاد داخل شکم شماست. صبح ها و عصرها آب کافی بنوشید. اما مقدار نوشیدن آب در عصرها را کمرت کنید تا نصفه شب مجبور به استفاده مکرر از دستشویی نباشید.

رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید: 

از غذاهای مخصوص به این دوران استفاده کنید. از گوشت های خام، تخم مرغ خام، غذاهای دریایی، ماهی دودی یا گوشت دودی و یا پنیر خودداری کنید. به محض به دنیا آمدن نوزاد می توانید از غذاهایی مثل سوشی، پاستا، و سالمون دودی استفاده کنید.

استفاده از مواد مغذی در دوران بارداری بسیار کمک کننده است و در هفته های آخر بارداری بسیار کاربردی می باشد:

  • از مواد مغذی استفاده کنید و مصرف کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید.
  • حتما از مصرف کلسیم به میزان کافی اطمینان حاصل کنید تا نوزاد شما سیستم عصبی و استخوان های سالمی دلشته باشد.
  • ویتامین ها و مکمل های لازم مخصوص به این دوران را مصرف کنید.
  • روی گوشت ها و ماهی ها و مواد غذایی پروتئین دار تمرکز کنید.
  • روزانه باید 27 میلی گرم مصرف آهن داشته باشید.
  • وعده های غذایی خود را بیشتر اما مقدار آن را کمتر کنید، به جای اینکه میزان آن را افزایش دهید.

هفته سی و هفتم بارداری (۲)

رابطه جنسی در هفته سی و هفتم بارداری

رابطه جنسی در این دوران کاملا امکن و بی خطر است. مگر اینکه پزشک شما را از این کار منع کرده باشد. می توانید از پارتنر خود بخواهید که در صورت سخی این کار را انجام ندهید. برای راحتی بیشتر می توانید پوزیشن های متفاوت را امتحان کنید تا راحت ترین آن را پیدا کنید. مثلا پوزیشن قاشقی که همان به پهلو خوابیدن خانم است، می تواند کمک کننده باشد. پوزیشنی که اصلا آن را پیشنهاد نمی کنیم، به کمر خوابیدن خانم است.ممکن است که بعد از ارگاسم، انقباضات و گرفتگی را احساس کنید. این اتفاق کاملا طبیعی است و جای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. این گرفتگی ها در عرض چند دقیقه برطرف خواهند شد.

یکی دیگر از چیزهایی که بعد از هفته سی و هفتم بارداری تجربه خواهید کرد، لکه بینی می باشد. اکنون جریان خون در رحم شما افزایش پیدا کرده است که بخشی از آن خارج می شود. خون کم در این دوران نگران کننده نخواهد بود.

چک لیست در هفته 37 بارداری

آیا نگران و مردد هستید؟ در این هفته باید از لحاظ ذهنی و جسمی آمادگی کامل را داشته باشید. در این قسمت به مواردی اشاره کرده ایم که در این هفته باید به بررسی آنها بپردازید.

روز اول در هفته سی و هفتم بارداری

  • در این هفته از خودتان عکس بگیرید.
  • با این عکس ها متوجه می شوید که شکم شما تا چه حد بزرگ شده است.
  • شکم خود را در این دوران اندازه بگیرید و سایز آن را روی کاغذ یادداشت کنید.

روز دوم هفته سی و هفتم بارداری

  • اکنون ساک شما باید آماده شده باشد.
  • می توانید امروز را به بررسی لوازم درون ساک بپردازید .
  • مطمئن شوید که همه چیز درون آن آماده است.
  • اگر چیزی کم بود، می توانید آن را خریداری کنید.

روز سوم هفته سی و هفتم بارداری

  • امروز باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید.
  • قبل از دیدن دکتر،یکجای آرام بنشینید و تمام سوالاتی را که در این مدت برایتان پیش آمده است را روی کاغذ یادداشت کنید.
  • این سوالات می تواند مربوط به چند هفته بعد از بازرداری، زایمان و مراقبت های بعد از آن باشد.

روز چهارم در هفته سی و هفتم بارداری

  • در مورد علائم کودک در این دورا مطالعه کنید و نشانه های حرکتی او را بررسی کنید.
  • از همسر خود بخواهید که در این مورد تحقیق کند.
  • با این کار می توانید در اتاق زایمان، پوزیشن هایی را بگیرید که در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

روز پنج هفته سی و هفتم بارداری

  • کمی در مورد زایمان و افسردگی بعد از آن مطالعه کنید.
  • مهم است که بدانید 15 درصد از خانم ها بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند.
  • پس بهتر است که نشانه ها را در این مورد مطالعه کنید.

روز ششم در هفته سی و هفتم بارداری

  • امروز می توانید ماساژ مخصوص قبل از زایمان را انجام دهید.
  • شاید انجام آن راحت نباشد اما باعث می شود که از مشکلات زیادی بعد از تولد نوزاد رهایی پیدا کنید .
  • باید ناحیه بین آلت تناسلی و مقعد را ماساژ دهید .
  • این باعث میشود تا سوزش، درد و کشیدگی در این قسمت کاهش پیدا کند.
  • مطمئن شوید که دستان شما می تواند ماساژ را به خوبی انجام دهد.
  • با دو انگشت قسمت نام برده شده را ماساژهایی به سمت بالا و پایین دهید.
  • پوست شما در این حالت کشیده خواهد شد.
  • اگر خودتان توانایی انجام این کار را ندارید، از همسرتان بخواهید که این کار را انجام دهد.

روز هفتم هفته سی و هفتم بارداری

  • در مورد مراقبت از نوزاد مطالعه کنید.
  • خودتان را در دنیای کودکان، رنگ ها و لوازم آنها غرق کنید.
  • در مورد بقل کردن، حمام بردن، عوض کردن پوشک، شیر دادن و تمام موارد و فعالیت های مربوط به نوزاد مطالعه داشته باشید.

از دکتر چه بپرسیم؟

در دوران باقیمانده باید از پرسیدن هر سوالی از دکتر احساس راحتی داشته باشید. سوالاتی در مورد جسم، عاطفه و ذهن مادران در این دوران بسیار زیاد است.در این قسمت به سوالاتی اشاره خواهیم کرد که ممکن است در این دوران برای شما پیش بیاید:

  1. چه اتفاقی می افتد اگر دیرتر زایمان کنم؟
  2. آیا می توانیم برای زایمان زودتر قدم بزنم؟
  3. آیا می توانم در طول زایمان چیزی بخورم یا بنوشم؟
  4. آزمایش های مربوط به این دوران چیست؟
  5. تا چند وقت بعد از زایمان خونریزی خواهم داشت؟
  6. آیا می شود که خونریزی نفاس را تجربه نکرد؟
  7. چه زمانی نیاز به بریدن پرینیوم پیدا خواهم کرد؟
  8. چه زمانی باید منتظر پریود باشم؟

در این زمان اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های مربوط به دورا مراقبت از نوزاد را انجام داده اید. مطئن شوید که پاسخ های لازم را از دکتر دریافت کرده اید و هیچ سردرگمی در ذهن شما وجود ندارد. زیرا این آخرین قرار ملاقات شما با دکتر قبل از زایمان است.

شما هفته سی و هفتم بارداری را پشت سر گذاشته اید، احتمالا احساس غرور به شما دست داده است. احساسات مادر در این دوران کمی مشغول می شود و هر روز را با انتظار سپری می کند. فراموش نکنید که برای داشتن یک نوزاد شاد و سالم باید مادی قوی، سالم و تمیز باشید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 32 حاملگی

هفته سی و سوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 33 حاملگی

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

هفته سی و ششم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 36 حاملگی

اکنون شما در هفته سی و ششم بارداری به سر می برید، به این معنا که وارد ماه اخر حاملگی شده اید. نوزاد شما کاملا آماده است که پا به این دنیا بگذارد. چیزی نمانده که در روزهای آینده کودک خود را در آغوش بگیرید. هفته سی و شش بارداری یعنی اینکه شما پا به ماه نهم از حاملگی خود گذاشته اید. در این مقاله خواهید خواند که چه مواردی را باید در هفته سی و شش بارداری انتظار بکشیم:

هفته ۳۶ بارداری

نوزاد شما در هفته سی و ششم بارداری چه اندازه ای دارد؟

نوزاد شما در این هفته تقریبا به اندازه یک دسته موز می باشد. در هفته 36، جنین تقریبا 2.63 کیلوگرم وزن دارد. قد نوزاد نیز تقریبا برابر با 45 تا 48 سانتیمتر می باشد. رشد نوزاد در این دوران و تا قبل از زایمان بسیار اندک می باشد.

رشد جنین در هفته سی و ششم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و ششم بارداری چگونه است ؟

  1. نوزاد در هفته سی و شش بارداری دقیقا به همان شکلی است که بعد از تولد دیده می شود.
  2. پلک های او و استخوان ها شکل کاملی به خود گرفته اند.
  3. اکنون گونه های نوزاد صورتی شده اند.
  4. آنها می توانند چشمان خود را باز و بسته کنند،
  5. نفس بکشند و صداها را به خوبی تشخیص دهند.
  6. رشد نوزاد در هفته سی و شش بارداری عملا متوقف شده است.
  7. سیستم گوارشی کودک کاملا تکامل یافته است و سیستم ایمنی او نیز به خوبی کار می کند.
  8. البته شما نمیتوانید هرچه خواستید در این دوران بخورید، به این خیال که کودک می تواند انواع مواد غذایی را هضم کند.
  9. این سیستم تا سن یکی دو سالگی به طور کامل تکامل پیدا نمی کند.
  10. مهره های کودک در این دوران نسبتا نرم است و استخوان های او کمی منعطف است.
  11. به همین دلیل کودک می تواند به راحتی از کانال زایمان عبور کند.
  12. در این دوران کمی مو روی بدن نوزاد شروع به رویش می کند.
  13. این موها بسیار نازک و ضعیف هستند و می توانند با مایع جنینی ترکیب شوند.
  14. شاید اولین نوع مدفوع در روده نوزاد در این هفته شکل بگیرد که به آن مکونیوم می گویند.
  15. نوزاد این مدفوع را تا قبل از متولد شدن دفع نمی کند.

هفته سی و ششم بارداری (۱)

بدن شما در هفته سی و ششم بارداری

در این هفته احساس سنگینی زیادی دارید. در این دوران بهتر است که کمی پیاده روی خود را بیشتر کنید. این کار به شما کمک می کند که تعادل مناسبی را در این دوران داشته باشید.

افزایش وزن شما در این هفته از بارداری چیزی بین 9 تا 13 کیلوگرم می باشد. یک خانم باردار در این دوران به طور میانگین به 2000 تا 2500 کیلو کالری در روز نیاز دارد. در دوران شیردهی نیز باید 500 کالری به این میزان اضافه کرد.

این مقدار کالری به خانم هایی توصیه می شود که میزان BMI متناسب دارند. بیشتر وزن خانم ها در این دوران به علت مایع جنینی حجم خون بالا می باشد.

شکم در هفته سی و ششم بارداری

اکنون شکم شما به حد زیادی پایین آمده است. زمانی مادر آماده زایمان می باشد که سر نوزاد به سمت پایین قرار بگیرد. نوزاد در این زمان خودش را در قسمت پایین رحم قرار می دهد تا خودش را آماده تولد نشان دهد.

علائم هفته سی و ششم بارداری

در این قسمت به علائم هفته سی و شش باردای اشاره شده است:

  • تنفس بهتر.

پایین آمدن کودک در این دوران یک وجه مثبت دارد و آن هم تنفس بهتر مادر می باشد. زیرا فشار نوزاد به ریه های شما کمتر می شود. این اتفاق باعث می شود که مادر راحت تر از همیشه نفس بکشد. سوزش قلب شما نیز به همین دلیل کمتر از همیشه می شود.

  • فشار به واژن.

ریه های شما در این دوران احساس فشار کمتری می کنند، اما واژن شما وزن زیادی را روی خود تحمل می کند. بعضی از خانم ها در هفته های آخر بارداری احساس می کنند که یک توپ بزرگ بین پاهایشان قرار گرفته است.

  • ترشحات واژنی.

اگر تابحال ترشحات واژنی نداشته اید، احتمالا در این هفته آن را تجربه خواهید کرد. طبیعی است که در این دوران ترشحات واژنی غلیظ و سنگین را تجربه کنید. این ترشحات می تواند متمایل به صورتی یا ظاهر خونی داشته باشند.

  • انقباضات براکستون هیکس.

اکنون رحم شما در حال آماده کردن خود برای زایمان می باشد. این انقباضات باعث زایمان در فرد می شود. در این دوران باید از نوع، مدت زمان، شدت و دفعات این انقباضات یادداشت بردارید و آنها را به پزشک اطلاع دهید.

  • تکرر ادرار.

به علت فشار بالای نوزاد به ناحیه تناسلی، احساس ادرار داشتن در شما بالا می رود و گاهی اوقات نیاز به حمام پیدا می کنید که کاملا امری طبیعی می باشد.

  • قوزک و پاهای متورم.

ورم متوسط کاملا طبیعی است. اگرچه که ورم های شدید و ناگهانی را باید به دکتر نشان داد.

هفته سی و ششم بارداری (۲)

سونوگرافی در هفته سی و ششم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

در این هفته باید طبق برنامه ریزی های مشخص شده با دکتر ملاقات داشته باشید. دکتر در این دوران برای آزمایش ضربان قلب، آزمایشی را برایتان می نویسد و پوزیشن کودک را نیز در آن می سنجد. دکتر همچنین با این آزمایش ارتفاع رحم را اندازه می گیرد و همچنین آزمایش هایی را نیز برای برسی وجود عفونت در مادر تجویز می کند.

رژیم و سبک زندگی در هفته سی و ششم بارداری

  • وعده های غذایی کوچک تر بخورید.

علاوه بر اینکه باید در طول بارداری رژیم غذایی سالم داشته باشید، مصرف وعده های غذایی کوچک تر و کمتر به شما کمک می کند که علائم این دوره از بارداری مثل نفخ را کاهش دهید.

  • تا جاییکه می توانید استراحت کنید.

به پهلو دراز بکشید. بیشتر از همیشه استراحت کنید. با این کار می توانید قدرت لازم را در روزهای آتی به دست بیاورید.

  • از لباس های زیر مناسب بارداری استفاده کنید.

سینه های شما در این روزها شروع به نشت شیر می کند. از سوتین های مناسب برای این دوران و همچنین دوران شیردهی استفاده کنید.

رابطه جنسی در هفته سی و ششم بارداری

شاید در این هفته از لحاظ جسمی احساس ناراحتی زیادی داشته باشید، اما رابطه جنسی در این دوران کاملا امن می باشد. کاری که باید انجام دهید، این است که پوزیشن های مختلف را در این دوران امتحان کنید تا بتوانید راحت ترین آن را انتخاب کنید. اگر حوصله رابطه جنسی را ندارید، می توانید کیفیت رابطه رمانتیک را از راه دیگری با همسر خود افزایش دهید.

هفته سی و ششم بارداری (۳)

چک لیست هفته 36 بارداری

زمانی که در هفته سی و شش بارداری به سر می برید، طبیعی است که احساس کنید کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. در این قسمت به مواردی اشاره می کنیم که درر این هفته باید انجام بگیرد:

روز اول هفته سی و ششم بارداری

  • بسته های پد یا نوار بهداشتی را آماده کنید.
  • قطعا بعد از زایمان ترشح و خونریزی خواهید داشت.
  • بهتر است که لوازم لازم را برای خونریزی فراهم کنید
  • این باعث میشود تا همراه زایمان استرس نداشتن وسیله را نداشته باشید.

روز دوم در هفته سی و ششم بارداری

  • تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید بارداری خود را اعلام کنید.
  • آیا مایلید که این خبر را با یک پست در شبکه های اجتماعی اعلام کنید؟
  • یا می خواهید که برای دوستان و نزدیکان کارت دعوت بفرستید؟
  • شاید هم مایل باشید که با یک ویدئو این خبر را برای دوستان ایمیل کنید.
  • پس در این روز می توانید نوع خبر رسانی و برنامه های خود را در این مورد پیاده کنید
  • تا بتوانید همه چیز را طبق علاقه خود پیش ببرید.

روز سوم در هفته سی و ششم بارداری

  • ماساژ پایین تنه.
  • ماساژ دادن بین قسمت مقعد و آلت تناسلی می تواند کشسانی بافت ها را کاهش دهد.
  • اگر خودتان نمی توانید این ماساژ را انجام دهید، از همسر خود بخواهید که در این کار به شما کمک کند.

روز چهارم در هفته سی و ششم بارداری

  • به کلاس های تولد نوزاد بروید.
  • زودتر به به این کلاس ها مراجعه کنید، آنها به شما تکنیک های ریلکس کردن و تنفس را یاد می دهند .
  • این تکنیک ها به شما در زایمان کمک می کند.

روز پنجم در هفته سی و ششم بارداری

  • پروژه های کاری و کار با همکاران خود را بررسی کنید.
  • شاید همین روزها کودک شما به دنیا بیاید.
  • پس اگر شاغل هستید، بهتر است که در این چند مدت مقداری از کارها را کنار بگذارید.
  • برای انجام پروژه ها از همکاران خود کمک بخواهید و کار را با آنان هماهنگ کنید.

روز ششم در هفته سی و ششم بارداری

  • اگر فرزند دیگری دارید، با او وقت بگذارانید.
  • خواهر برادر بزرگ تر از به دنیا آمدن نوزاد جدید هیجان زده هستند.
  • اما گاهی اوقات ممکن است که احساس حسادت نیز به آنها دست بهد.
  • از این زمان استفاده کنید و با آنها بازی کنید یا برایشان داستان بخوانید.

روز هفتم در هفته سی و ششم بارداری

  • دوباره کیف بیمارستان خود را بررسی کنید.
  • شاید این کار برایتان تکراری باشد اما چک کردن نهایی و دوباره این ساک هیچ ضرری ندارد.
  • کمترین فایده آن این است که نگران فراموش کردن هیچ وسیله ای نیستید.

از دکتر خود چه بپرسیم؟

در طول این هفته باید سعی کنید که با پزشک خود ملاقات داشته باشید. بعضی از مراکز بیمارستانی در این دوران تمام وضعیت های شما و نوزادتان را ثبت می کنند. از پزشک خود بخواهید که یک رژیم غذایی مناسب برای دوران شیردهی به شما بدهد. معمولا در این دوران بیش از همیشه فراموشکار می شویم، پس بهتر است که سوالاتی که از پزشک دارید را روی یک برگه یادداشت کنید.

امروز می توانید به آغوش گرفتن فرزندتان را بیش از همیشه حس کنید. طبیعی است که با نزدیک شدن به زایمان استرس شما نیز افزایش پیدا کند اما سعی کنید که از این لحظات آخر نیز لذت ببرید. به این فکر کنید که در حال اضافه کردن یک انسان دیگر به این دنیا هستید.

 منبع flo.health /ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 31 حاملگی

هفته سی و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 32 حاملگی

هفته سی و سوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 33 حاملگی

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

هفته سی و پنجم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 35 حاملگی

در هفته سی و پنجم بارداری ، برآمدگی زیاد شکم بسیار زیاد می شود. در این دوران ممکن است که صبر مادران زیادی تمام شده باشد و در مورد زایمان استرس داشته باشند. احساسات شما در این دوران کاملا طبیعی است. هفته سی و پنجم بارداری، ماه هشتم در این دوران می باشد. یعنی اینکه فقط یک ماه به زایمان شما مانده است.حال در این مقاله می توانید که اتفاقات مربوط در این دوران را مطالعه کنید.

هفته ۳۵ بارداری

نوزاد شما در هفته سی و پنجم بارداری چه اندازه ای دارد؟

سایز نوزاد شما در این دوران تقریبا به اندازه یک آناناس است. در این هفته نوزاد به اندازه 45 سانتی متر قد و حدود 2.4 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارد. از این هفته به بعد، قد جنین بیشتر از این رشد نمی کند، اما به وزن او اضافه خواهد شد.

رشد جنین در هفته سی و پنجم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و پنجم بارداری چگونه است ؟

  1. اعضای بدن نوزاد در این هفته به رشد نسبتا کاملی رسیده است.
  2. اما به این معنا نیست که دیگر ادامه پیدا نمی کند.
  3. نوزاد در این دوران توانایی مکیدن خواهد داشت و کاملا آماده مکیدن شیر از سینه مادر می باشد.
  4. در این دوران جنین به نواحی پایین شکم آمده است و آماده زایمان می باشد.
  5. اگر تا قبل از این کوتاهی نفس داشتید، در این دوران کاهش پیدا می کند، .
  6. دلیش این است که کودک دیگر نزدیک به ریه های شما نیست.
  7. بافت چربی در این دوران در جنین تشکیل می شود،
  8. این بافت به آنها کمک می کند که دمای بدن خود را در بیرون از رحم به حالت متناسب نگه دارند.
  9. شانه های کودک نیز به اندازه مناسبی در این دوران چربی می گیرد.
  10. نوزاد در این هفته به اطراف رحم فشار وارد می کند.
  11. تا قبل از این، جنین فضای کافی برای ضربه زدن به شکم را داشت .
  12. اما در این دوران فضا تنگ می شود و ضربات کاهش می یابد.
  13. به این دلیل که فضا برای حرکت نوزاد به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است.
  14. اینکه نوزاد آماده به دنیا آمدن است، به این معنا نیست که رشد او متوقف شده است.
  15. این هفته های آخر برای رشد اعضای بدن نوزاد بسیار مهم و حیاتی است .

هفته سی و پنجم بارداری (۱)

بدن شما در هفته سی و پنجم بارداری

در اواخر بارداری کم کم سختی های مادر افزایش پیدا می کند. وزن شما در هفته سی و پنجم بارداری به اندازه زیادی بالا می رود و علائم خودشان را نشان می دهند.

شکم در هفته سی و پنجم بارداری

رحم شما در این دوران 1000 بار رشد کرده است. در این دوران مادر در یک حالت طبیعی هر هفته به اندازه 230 گرم افزایش پیدا می کند.

علائم هفته سی و پنجم بارداری

موارد زیر جزء رایج ترین علائم در هفته سی و پنجم بارداری می باشد:

  • انقباضات براکستون هیکس.

این اتفاق در دوران نهایی بارداری کاملا طبیعی است اما اگر شدت، دفعات و میزان آن بیش از حد افزایش داشت، باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

  • تکرر ادرار.

سر نوزاد در این دوران فشار زیادی را به رحم وارد می کند. در این دوران نیاز دارید که بیش از همیشه حمام کنید.

  • احساس ادرار زیاد.

فشار وارد شده به رحم باعث می شود که با سرفه، خنده یا حتی عطسه احساس کنید که دستشویی دارید. این موضوع کاملا طبیعی است و بعد از زایمان برطرف خواهد شد.

  • بواسیر.

رگ های متوررم و برآمدگی ها در هر قسمت از بدن ظاهر می شوند که بعضی از آ؛نها به بواسیر در می آیند.

  • سختی در استقامت.

به علت بزرگی شکم و سنگین شدن احتمالا توانایی جابجایی مناسب و نگه داشتن تعادل را نخواهید داشت.

  • ترشحات غلیظ واژن.

این ترشحات و مایعات خارج شده نشانه این است که دهانه رحم شما باز شده است. این مواد قبل از زایمان بیرون می آید بعضی از خانم ها دو هفته قبل از بارداری این ترشحات را تجربه می کنند.

هفته سی و پنجم بارداری (۲)

سونوگرافی در هفته سی و پنجم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

از الان به بعد، باید کم کم ملاقات های خود را با پزشک افزایش دهید. پزشک در این زمان ها برای تعیین موقعیت نوزاد و پوزیشن او، سونوگرافی را پیشنهاد می کند.بین هفته های سی و پنجم تا سی وششم ، معمولا به احتمال خیلی بالا پزشک این آزمایش را پیشنهاد می دهد. به این دلیل که اگر مادری عفونت باکتریایی در بدن خود داشت، از آن آگاه شود و آن را به فرزند انتقال ندهد. اگر جواب آزمایش مثبت بود، دکتر در این شرایط برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد.

رژیم و سبک زندگی در هفته سی و پنجم بارداری  

  • پوزیشنی را انتخاب کنید که به شما اجازه خوابیدن می دهد:

درر هفته سی و پنجم بارداری، شکم شما به قدری بزرگ می شود که احساس راحتی نخواهیید داشت. سعی کنید که از یک بالش مخصوص استفاده کنید و راحت ترین پوزیشن را برای خود انتخاب کنید.

  • یک رژیم غذایی سالم را اتخاذ کنید.

چیزی که در دوران بارداری مصرف می کنید، مخصوصا در مراحل آخر برای نوزاد سالم و زایمان سالم بسیار مناسب است. نوشیدن آب به میزان کافی و خوردن وعده های غذایی کوچک می تواند نشانه هایی مثل سوزش قلب و نفخ را از بین ببرد.

  • کیفیت اوقاتی که با عشقتان هستید را بالا ببرید.

امروز بهترین زمان برای بیرون رفتن با همسرتان و نوشیدن یک قهوه یا شام عاشقانه در کنار او می باشد.

رابطه جنسی در هفته سی و پنجم بارداری

خبر خوب اینجاست که در مراحل آخر بارداری می توانید رابطه جنسی داشته باشید. خبر بد این است که بسیاری از پوزیشن ها در این زمان برای شما سخت و طاقت فرساست. نوزاد اول کمی برای والدین سخت تر است، به همین دلیل باید نهایت صمیمیت را با همسر خود داشته باشید. لازم نیست که برای صمیمیت همیشه رابطه جنسی برقرار کنید، ماساژ دادن یا در آغوش گرفتن نیز می تواند از لحاظ عاطفی شما را ارضا کند.

هفته سی و پنجم بارداری (۳)

چک لیست در هفته سی و پنجم بارداری

در این هفته به دنیا آمدن کودک بسیار نزدیک است. به همین دلیل باید تمام مواردی را که برای زایمان مناسب است را فراهم کنید:

روز اول در هفته سی و پنجم بارداری

  • به خودتان برسید.
  • این هفته بهترین زمان است که به خودتان برسید.
  • مثلا می توانید مدل موهای خود را تغییر دهید، مانیکور کنید یا یک ماساژ خوب داشته باشید.

روز دوم در هفته سی و پنجم بارداری

  • مطمئن شوید که همه چیز را برای به دنیا آمدن نوزاد آماده کرده اید.
  • در این زمان باید به همه موراد توجه کنید تا مطمئن شوید که کمترین آسبیی به نوزاد وارد نشود.
  • همه کارهایی را باید انجام دهید تا آرامش بیشتری در این دوران داشته باشید.

روز سوم در هفته سی و پنجم بارداری

  • یک قرار ملاقات تعیین کنید.
  • زمانی که کودک به دنیا می آید، تا چند وقت نمی توانید با همسر خود تنهایی بیرون بروید.
  • اگر فکر می کنید که شرایط شما برای بیرون رفتن سخت است، می توانید یک شام رمانتیک آماده کنید و با یک فیلم رمانتیک، شب به یاد ماندنی برای خود بسازید.

روز چهارم در هفته سی و پنجم بارداری

  • برنامه تولد را برای نوزاد خود برنامه ریزی کنید.
  • به یاد داشته باشید که زایمان در اکثر موارد در روز برنامه ریزی شده اتفاق نمی افتد.
  • امنیت بالا و خوشحالی می تواند برای شما در این دوران به مهم ترین مسئله تبدیل شود.

روز ششم در هفته سی و پنجم بارداری

  • وعده غذایی مخصوص برای روز بعد از زایمان را انتخاب کنید.
  • شما و همسرتان می توانید با همکاری یک دیگر غذا آماده کنید .
  • آنها را فریز کنید که باعث می شود که بعد از زایمان راحت باشید.
  • راهکارهای مناسب برای تهیه غذای مقوی برای مادر را مطالعه کنید.
  • تا بفهمید که کدام غذاها برای شما و نوزاد در این دوران بهترین است.

روز هفتم در هفته سی و پنجم بارداری

  • اطمینان حاصل کنید که لباس مناسب برای بعد از زایمان را دارید.
  • زمانی که نوزاد به دنیا می آید، بدن شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • سعی کنید که از لباس های کشی استفاده کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید.
  • شلوارهای جین را برای مدتی کنار بگذارید.

از دکتر خود چه بپرسیم؟

دکتر بهترین شخص است که می تواند علائم شما در دقیق ترین حالت برای شما بررسی کند، مواد مغذی را به شما پیشنهاد دهد و به شما بگوید که در دوران بارداری و زایمان چه انتظاراتی باید داشته باشید. اکنون بهترین زمان است که در مورد نگرانی هایتان یادداشت کنید و هنگام ملاقات آنها را با پزشک در میان بگذارید. زمانی که در هفته سی و پنجم بارداری هستید، شاید کمی اضطراب زایمان به شما دست دهد. اگرچه که باید در این دوران باید زندگی راحت را برای نوزاد در بیرون از رحم فراهم کنید. سعی کنید که استراحت خود را افزایش دهید و از ماه های آخر بارداری لذت ببرید. کودک شما در یک چشم بر هم زدنی در آغوش شما خواهد بود.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته سی ام بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته 30 حاملگی

هفته سی و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 31 حاملگی

هفته سی و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 32 حاملگی

هفته سی و سوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 33 حاملگی

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

هفته سی و چهارم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 34 حاملگی

زمان به سرعت می گذرد. اکنون شما در هفته سی و چهارم بارداری به سر می برید. بهتر است که بیش از همیشه مراقب صحبت های خود باشید. اکنون کودک می تواند به راحتی به صدا و گفتگوهای شما گوش کند. در این زمان از یک طرف خوشحال هستید و از طرف دیگر سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. در این قسمت اطلاعاتی در مورد هفته سی و چهارم برای شما ارائه داده ایم. در هفته سی و چهارم بارداری، شما تقریبا نزدیک به ماه هشتم هستید. تنها یک ماه مانده است تا کودک خود را ببینید. شما فقط شش هفته تا مادر شدن فاصله دارید.

هفته ۳۴ بارداری

کودک شما در هفته سی و چهارم بارداری چه اندازه ای دارد؟

اکنون کودک شما تقریبا اندازه یک کدو حلوایی است. حدود 2 کیلو گرم وزن دارد و 45 سانتی متر قد او می باشد. هر کودک با دیگری متفاوت است، بنابراین ممکن است که کودک شما کمی بزرگ تر یا کوچک تر از این حد باشد که کاملا طبیعی است.

رشد جنین در هفته سی و چهارم بارداری

حال می خواهیم ببینیم که وضعیت کودک در هفته سی و چهارم بارداری چگونه است ؟

  1. بیشتر اعضای بدن نوزاد در این دوران به طور کامل شکل گرفته است.
  2. به غیر از ریه ها که هنوز رشد کاملی ندارند.
  3. اکنون چربی شروع به ذخیره شدن در زیر پوست نوزاد می کند.
  4. کودک در این مراحل می تواند ویژگی های صورت خود را از یکدیگر تفکیک دهد.
  5. ویژگی های صورت او در این دوران کاملا شکل می گیرند.
  6. کودک در این دوران به رشد خود ادامه می دهد و هیپوتالاموس را تشکیل می دهد.
  7. سیستم عصبی مرکزی او نیز در این دوران تکامل می یابد.
  8. در هفته های آخر بارداری، بدن کودک شروع به پر کردن بافت ها و عضلات خود می کند.
  9. این مراحل یکی از مهم ترین بخش های رشد بدن نوزاد است .

هفته سی و چهارم بارداری (۱)

بدن شما در هفته سی و چهارم بارداری

بدن شما در این دوران مخصوصا در ناحیه لگن رشد حداکثری پیدا می کند. میزان مایع جنینی در این دوران کاهش می یابد و شما می توانید به راحتی هر حرکت نوزاد را متوجه شوید. ممکن است در این دوران پاها و دست های شما شروع به ورم کند. حجم خون شما افزایش می یابد. ممکن است که در این دوران زودتر از همیشه احساس خستگی داشته باشید. به یاد داشته باشید که رشد نوزاد در این دوران باز هم ادامه دارد و متوقف نمی شود.

شکم مادر در هفته سی و چهارم بارداری

اکنون شکم شما نسبت به هفته های گذشته از همیشه پایین تر است. در واقع کودک شما در این دوران به پایین تر آمده است. اکنون فضای ریه های شما بیشتر است و نفس کشیدن شما متفاوت است. زمانی که کودک به سمت پایین می آید، مادر سخت تر از همیشه به استراحت می پردازد.در این دوران اندازه دور شکم شما حدود 80 تا 90 سانتی متر می باشد. اگر این میزان کمتر یا بیشتر از این عدد باشد، یعنی اینکه کودک شما از حد طبیعی بزرگ تر یا کوچک تر است. اگر پزشک تشخیص دهد که موردی غیر طبیعی در این شکم و بارداری شما وجود دارد، برای شما سونوگرافی را تجویز می کند.

هفته سی و چهارم بارداری (۲)

علائم هفته سی و چهارم بارداری

بزرگ ترین تغییری که در هفته سی و چهارم بارداری وجود دارد، کاهش فشار بر روی سینه و ریه های فرد است. کودک شما در این دوران به سمت پایین و لگن می رود، و اکنون ریه های شما فضا بیشتری دارند. دیگر علائم موجود در هفته سی و چهارم بارداری، علائم کاملا معمولی در اواخر بارداری است که شامل موارد زیر می باشد:

  • تاری دید.

در این هفته سختی های زیادی برای فرد در خوابیدن ایجاد می شود. ترکیب هورمون ها و سخت خوابیدن باعث تاری دید در فرد می شود. این یک علامت موقت در بارداری می باشد. اگر تاری دید شما همراه با ورم، افزایش وزن، و سردرد باشد، می تواند نشانه تشنج بارداری باشد. اگر هم اکنون چنین نشانه هایی دارید، بهتر است که هر چه سریعتر با پزشک خود تماس بگیرید.

  • یبوست.

این مورد در هفته سی و چهارم بارداری کاملا طبیعی است. شما در این دوران سنگین تر شده اید و راه رفتن اصلا کار راحتی برای شما نخواهد بود. اما سعی کنید که قدم زدن خود را بیشتر کنید، غذاهای با فیبر بالا بخورید و فراموش نکنید که با نوشیدن آب به مقدار زیاد، رطوبت بدن خود را حفظ کنید.

  • خستگی.

اکنون رشد کودک سریع تر شده و شما نیز اضافه وزن پیدا کرده اید، مخصوصا اگر دو قلو باردار باشید. پس اصلا جای تعجب نیست که در این دوران احساس خستگی بیش از حد داشته باشید. در واقع با خواب شب هم خستگی از تن شما بیرون نخواهد رفت.

  • فشار در شکم.

همزمان که کودک شما رشد می کند، فشار وارد شده به ناحیه تناسلی بدن بیشتر می شود. همانطور که کودک به قسمت پایین تر شکم می رود، فشار بیشتر می شود و شما بیش از همیشه احساس می کنید که باید به دستشویی بروید.

  • قوزک و پای ورم کرده.

زمانی که متوجه ورم کردن پا و قوزک می شوید، کمی بنشینید و پاهای خود را رو به بالا بدهید. این کار باعث می شود که ورم پاها کاهش پیدا کند.

  • بواسیر.

وزن بالای مادر به راست روده یا همان مقعد فشار می آورد و باعث پدیدار شدن بواسیر می شود. برای راحت کردن این شرایط، باید سعی کنید که پوزیشن های راحت تری را برای ایستادن و نشستن انتخاب کنید که می تواند فشار اضافی را از روی بدن شما کاهش دهد.

  • انقباضات براکستون هیکس.

احساس درد یا انقباض در هفته سی و چهارم بارداری کاملا طبیعی می باشد. بدن شما در این دوران خود را برای زایمان آماده کرده است. اما اگر بعد از یک ساعت این دردها و انقباضات تمام نشد و خونریزی واژن و درد در قسمت پایین کمر اتفاق افتاد، بهتر است که با دکتر خود تماس بگیرید یا به نزدیک ترین بیمارستان مراجعه کنید. این علائم می تواند نشانه ی زایمان زودتر از موعد باشد.

  • ترک های پوستی.

در این دوران به دلیل بالا رفتن وزن و کشیده شدن پوست شاهد این ترک ها خواهید بود. بهتر است که از افزایش بی رویه وزن خود جلوگیری کنید.

هفته سی و چهارم بارداری (۳)

سونوگرافی در هفته سی و چهارم بارداری: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

اگر دکتر دستور داده بود، می توانید سونوگرافی را انجام دهید. گاهی اوقات در این دوران فقط برای از بین بردن استرس در والدین این آزمایش انجام می شود. این کار برای اندازه گیری ضربان قلب کودک است.

رژیم و سبک زندگی در هفته سی و چهارم بارداری

اگر در این دوران سوزش قلب دارید، بهتر است که به جای دو یا سه وعده بزرگ، وعده های غذایی خود را کوچک تر کنید. مراقب غذای مصرفی خود در دوران بارداری باشید. لباس های تنگ نپوشید. سعی کنید که از لباس های نسبتا گشاد و راحت استفاده کنید.

رابطه جنسی در هفته سی و چهارم بارداری

در این دوران باید با مراقبت و با دقت رابطه جنسی را انجام دهید. اگر دقت کافی را در این کار داشته باشید، هیچ جای نگرانی برای شما و فرزندتان وجود نخواهد داشت. نوزاد در این دوران به سرعت موقعیت خود را تغییر می دهد. در هر صورت اگر تمایل به انجام رابطه جنسی دارید، پوزیشن هایی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید.

چک لیست هفته سی و چهارم بارداری

در این قسمت مواردی را نام برده ایم که می توانید در این دوران با دقت به انجام آنها بپردازید.

روز اول هفته سی و چهارم بارداری

  • برنامه ریزی برای ملاقات با پزشک در هفته 36.
  • برنامه ریزی برای مصرف مواد غذایی.

روز دوم هفته سی و چهارم بارداری

  • یک ماساژ برای راحتی بیشتر در این دوران انتخاب کنید.
  • ساک مخصوص بیمارستان و لوازم مورد نیاز خود، کودک و همراه خود را آماده کنید.

روز سوم در هفته سی و چهارم بارداری

  • می توانید برای از بین بردن خطرات موجود از عفونت های مقعدی و واژنی آزمایش دهید.
  • مادر می تواند هنگام زایمان این عفونت ها را به نوزاد انتقال دهد.
  • به همین دلیل باید در این زمینه تحت نظر پزشک باشید.

روز چهارم در هفته سی و چهارم بارداری

  • نوشته و خاطرات خود را برای نوزاد خود در این دوران بنویسید.

روز پنجم در هفته سی و چهارم بارداری

  • اگر مایل هستید که خودتان به نوزاد شیر دهید، برای این کار از پزشک مشاوره بگیرید.
  • یک جشن دو نفره کوچک با همسر خود بگیرید.

روز ششم در هفته سی و چهارم بارداری

  • با نوزاد خود صحبت کنید.
  • در مورد مراقبت از نوزاد مطالعه کنید.

روز هفتم در هفته سی و چهارم بارداری

  • لوازم مخصوص کودک را در این دوران خریداری کرده و مرتب کنید.
  • یاد بگیرید که چگونه صندلی نشیمن کودک را در ماشین نصب کنید.

از دکتر خود چه بپرسیم؟

در این دوران چشمان شما بیش تر از حد معمول خشک و حساس می شود. از دکتر خود بخواهید که در این دوران درمان مناسبی را برای شما تجویز کنید. در این دوران نزدیک به 15 درصد خانم ها از افسردگی رنج می برند، بهتر است که از دکتر خود مشاوره مناسب را بگیرید. زمان زیادی باقی نمانده است. سعی کنید که ریلکس باشید و از دوستان و خانواده خود کمک بگیرید. هفته های آخر برای نوزاد بسیار حائز اهمیت است. نوزاد شما در این دوران نیاز به آرام بودن و خوردن غذای سالم دارد. حتما آب زیادی بنوشید. در این دوران بیش از همیشه صورت نوزاد خود را متصور خواهید شد.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته بیست و نهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته 29 حاملگی

هفته سی ام بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته 30 حاملگی

هفته سی و یکم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 31 حاملگی

هفته سی و دوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 32 حاملگی

هفته سی و سوم بارداری | علائم، نکات و راهنمایی هفته 33 حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان