مدلو

مدل لباس مانتو و چادر، دکوراسیون و جهیزیه،مدل آرایش، آشپزی و گالری عکس

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

هفته دهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته دهم حاملگی

هفته دهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته دهم حاملگی

با رسیدن به هفته دهم بارداری شما یک چهارم راه را طی کرده اید. جنین شما هر روز  بزرگتر و قوی تر می شود و شما چند هفته به پایان سه ماهه اول بارداری تان پیش رو دارید. با شروع ماه سوم بارداری تان ، دستگاه تناسلی جنین شما شکل گرفته است. در این زمان جنین شما بزرگتر و قوی تر می شود. اگرچه هنوز زمان زیادی برای متولد شدن او باقی مانده است اما جنین شما در این هفته بیشتر شبیه انسان می شود. ممکن است شما علائم بارداری زیادی در هفته دهم تجربه کنید و در این دوره می بایست لباس بارداری مناسبی تهیه کنید. در این مقاله می توانید با هفته دهم بارداری بیشتر آشنا شوید.

هفته دهم بارداری

جنین شما در هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری بسیاری از بافت ها و اعضای حیاتی بدن جنین شکل گرفته اند. حال این عضوها شروع به کار می کنند و به سرعت در حال رشد هستند. جنین شما می تواند مایع آمنیوتیک را ببلعد و دست ها و پاهایش را تکان دهد. بدن جنین با موهای کمی پوشیده شده و ناخن هایش شکل می گیرد. در جنین پسر بیضه ها شروع به ترشح تستوسترون می کنند. جنین شما بزرگتر شده اما هنوز برای تولد او خیلی زود است. بنابراین جنین شما می بایست بیشتر رشد کند تا برای متولد شدن آماده شود. بدن شما تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جنین را در اختیار او می گذارد.

سایز جنین شما در هفته دهم بارداری چقدر است؟

در هفته دهم بارداری جنین شما به اندازه یک توت فرنگی است. جنین شما نسبت به هفته های گذشته که به اندازه دانه سیب یا عدس بود، بیشتر رشد کرده است. و همچنان می بایست به رشد خودش ادامه دهد. وزن جنین شما در هفته دهم بارداری به 4 گرم و طول او از سر تا پا به حدود 2.54 الی 3 سانتی متر می رسد. در هفته های آتی سایز جنین شما دو برابر خواهد شد.

اندازه جنین در هفته دهم بارداری

رشد جنین در هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری، جنین شما رشد زیادی خواهد داشت. رباط ها و استخوان های او در حال شکل گیری اند. به همین دلیل در این هفته مقدار کلسیم مصرفی شما بسیار مهم است. مفاصل او رشد می کند و به او اجازه می دهد تا دست ها و پاهایش را تکان دهد. در هفته دهم بارداری، اعضای بدن جنین تشکیل شده و شروع به کار می کنند. کبد جنین سلول های قرمز خون را تولید می کنند.  دست ها و پاهای کوچکش دیگر پرده دار نیست و در انتهای انگشتان دست و پایش ناخن هایش در حال رشد هستند. پوست جنین نیمه شفاف است و ستون فقراتش نمایان است.

عصب ها از ستون فقراتش شروع به رشد می کنند. سر جنین نسبت به بدنش بزرگتر است زیرا مغز او زودتر رشد می کند. در زیر لثه های او دندان های کوچکش در حال شکل گیری هستند. جنین مقدار زیادی از مایع آمنیوتیک را می بلعد و هضم می کند که نشانگر کار کردن کلیه های اوست.اجزای صورت جنین شما نیز در این هفته قابل شناسایی است. چشم ها به نور واکنش نشان می دهند و پلک ها کاملا تشکیل شده اند. پلک های او به زودی بسته خواهند شد و در طی سه ماهه دوم مجددا باز خواهند شد.

بدن شما در هفته دهم بارداری

هفته دهم بارداری زمان مناسبی است که شما در مورد لباس تان فکر کنید. ممکن است هنوز تغییری زیادی روی شکمتان مشاهده نشود اما وزن شما افزایش یافته و می بایست برای اضافه وزن بیشتر در آینده نیز آماده باشید.

شکم بارداری در هفته دهم بارداری

قبل از بارداری تان رحم شک به اندازه یک گلابی بود اما اکنون رحم شما به اندازه یک پرتقال شده است. اگر چه ممکن است بارداریتان کمی مشهود باشد، اما رحمتان برای اینکه در لگن تان جای گیرد هنوز خیلی کوچک است. تا هفته دوازدهم بارداری، سایز رحم شما بزرگتر از لگن تان می شود و با ادامه بارداری تان بزرگتر نیز خواهد شد.

هفته دهم بارداری (۱)

علائم بارداری در هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری، ممکن است برخی از علائم بارداری شما از هفته های قبلی هنوز ادامه داشته باشد. در برخی موارد برخی از این علائم ممکن است کاهش یافته باشد، اما برخی زنان ممکن است همچنان از علائم بارداری شکایت کنند. برخی از رایج ترین علائم بارداری در هفته دهم عبارتند از:

رشد سینه ها:

  • در هفته دهم ممکن است متوجه شوید که سوتین های پیشین شما اندازه تان نمی شود.
  • سینه های شما برای شیردهی آماده می شوند .
  • اکنون زمان مناسبی است تا برای خریدن یک سوتین مناسب اقدام کنید.

تکرر ادرار:

  • هر چقدر رحم شما بزرگتر می شود روی مثانه تان فشار می آورد.
  • تغییرات هورمونی جریان خون کلیه هایتان را افزایش می دهد .
  • این امر موجب تکرر ادرار شما می شود.

بیماری صبحگاهی:

  • تا این زمان این عارضه می بایست برطرف شده باشد.
  • اما برای برخی زنان ممکن است در سه ماهه دوم این عارضه برطرف شود.

تغییرات خلق و خو:

  • هورمون های شما تمام مدت برای محافظت از بارداری تان تغییر می کند.
  • به همین دلیل احساساتتان دائما تغییر خواهد کرد.

ترشحات واژینال:

  • هورمون ها و افزایش جریان خون سبب ترشح لوکوره می شود که نوعی ترشح واژینال بدون رنگ و بوست.
  • این ترشح از شما از ابتلا به عفونت جلوگیری کرده و از جنین تان محافظت می کند.

بزرگ شدن رگ ها:

  • ممکن است شما روی سینه ها، شکم، دست ها و پاهایتان رگ های آبی رنگ ببینید.
  • در طی بارداری حجم خون شما تا 50 درصد افزایش می یابد تا جنین شما مواد مغذی اش را دریافت کند.

خستگی:

  • احساس خستگی در هفته دهم بارداری همچنان طبیعی است.
  • این موضوع در سه ماهه دوم بارداری از بین می رود.

 

سونوگرافی در هفته دهم بارداری: آیا به سونوگرافی نیاز دارید؟

در شرایط عادی، پزشک شما بین هفته 8 ام الی 12 ام سونوگرافی تجویز خواهد کرد. بنابراین شما ممکن است تا به حال سونوگرافی انجام داده باشید و یا به زودی به سونوگرافی بروید. اگر اولین سونوگرافی شما در هفته دهم بارداری برنامه ریزی شده است، شما می توانید حرکات تند و سریع جنین تان را ببینید  و ضربان قلب او  را که دو الی سه برابر تند تر اط ضربان قلب شما می زند، را بشنوید. در هفته دهم بارداری زمان مناسبی است تا با پزشکتان در مورد آزمایشات غربالگری صحبت کنید. این آزمایشات بنا بر نظر پزشکتان در صورت وجود عوامل وراثتی، سن بالای 35 سال مادر و یا تجربه سقط پیشین برای شما انجام می شود.

آزمایشات غربالگری را می توانید بین هفته های دهم الی چهاردهم انجام دهید. در این آزمایشات پزشک شما با انجام سونوگرافی قادر است تا اختلالاتی نظیر سندرم داوون را تشخیص دهد. آزمایشات خون نیز اختلالات ژنتیکی دیگری را نشان خواهد داد. در کنار این آزمایشات می توانید آزمایشات تعیین جنسیت را نیز انجام دهید.

هفته دهم بارداری (۲)

سبک زندگی در هفته دهم بارداری

شما هنوز در سه ماهه اول بارداری تان به سر می برید و اکنون زمانی است که می توانید با شیوه زندگی سالم تر از بارداریتان محافظت کنید.

  • در کمد لباستان لباس های جدید مناسب بارداری تان قرار دهید:

شلوارهایی با کمر مناسب، شلوار های کشی و دامن هایتان ممکن است هنوز هم قابل استفاده باشند. برای خرید سوتین های مناسب و لباس مخصوص حاملگیاقدام کنید.

  • عادت های سالمتان را نگه دارید:

مصرف غذاهای سالم، نوشیدن آب کافی، ورزش کردن و خواب کافی در سه ماهه اول بارداریتان می تواند به سلامت شما و جنین تان کمک کند.

  • کلسیم زیادی مصرف کنید:

شما در دوران بارداری تان می بایست از مکمل ها استفاده کنید که حاوی کلسیم نیز هستند. همچنین از مصرف غذاهای حاوی کلسیم از قبیل لبنیات پاستوریزه، ماست و عدس و سالمون و دانه ها و بادام و برخی از سبزیجات دارای برگ سبز غافل نشوید. زیرا این غذاها کلسیم مورد نیاز برای رشد استخوان های جنین تان را تامین می کنند.

  • به ویارتان توجه کنید:

در این دوران ویار بسیار طبیعی است و تا جایی که سبب ناراحتی شما نشود، خوردن چیزهای که هوس کرده اید اشکالی ندارد. به یاد داشته باشید که شما لازم نیست جای دو نفر غذا بخورید اما خوردن مقدار زیادی از شکلات تلخی که هوس کرده اید هیچ اشکالی ندارد. تلاش کنید تا برای چیزهایی که هوس کرده اید جایگزین مناسبی پیدا کنید (غذاهای پخته به جای سرخ کردنی، شکلات تلخ به جای آبنبات ها و میوه ها به جای آبنبات جویدنی).

 

رابطه جنسی در هفته دهم بارداری

برخی از زنان علائم بیشتری را در هفته دهم بارداری شان تجربه خواهند کرد. در این هفته ممکن است تمایلات جنسی شما افزایش یابد. در دوران بارداری رابطع جنسی کاملا بی خطر است. اگر شما از درد سینه ها و گرفتگی شکم رنج می برید، با همسرتان در این مورد صحبت کنید.

 

لیست مراقبت های ضروری در هفته دهم بارداری

  • برای کودکتان اسم انتخاب کنید
  • از لباس های کشی استفاده کنید
  • تاریخ زایمانتان را از پزشکتان بپرسید
  • در صورت لزوم، آزمایشات غربالگری را انجام دهید
  • از مراقبت های ویژه در دوران بارداری آگاهی کسب کنید

در هفته دهم بارداری شما 25 درصد از بارداری تان را پشت سر گذاشته اید. ممکن است خیلی ملموس نباشد اما بسیاری از اعضای بدن جنین شما شکل گرفته و کار می کند. جنین شما همچنان به تغییراتش ادامه می دهد تا زمان زایمان شما فرا برسد.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

بیشتر بخوانید:

هفته پنجم بارداری | علائم ، نکات و راهنمایی هفته پنجم حاملگی

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته ششم حاملگی

هفته هفتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی  هفته هفتم حاملگی

هفته هشتم بارداری |علائم،نکات و راهنمایی هفته هشتم حاملگی

هفته نهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته نهم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته نهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته نهم حاملگی

هفته نهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته نهم حاملگی

در هفته نهم بارداری یک اتفاق بزرگ روی می دهد: رویان شما اکنون تبدیل به جنین شده است. تا قبل از این هفته، رویان بود و از هفته نهم این رویان تبدیل به جنین می شود که بسیار بزرگتر و قوی تر است. شما به سرعت به اواخر سه ماهه اول بارداری تان نزدیک می شوید و جنین شما دیگر شبیه نوزاد قورباغه نیست بلکه هر روز بیشتر شبیه جنین انسان می شود. اعضای حیاتی جنین شما از قبل از هفته نهم شروع به شکل گیری کرده و اجزای صورتش قابل شناسایی است.  رشد جنین شما کمی روی سایز شکمتان نشان داده می شود. شلوار جین چسبان شما ممکن است در این هفته برایتان تنگ شده باشد. علائم بارداری هفته نهم بسیار طبیعی است و همان علائمی هستند که در طی سه ماهه اول تجربه کردید.

هفته نهم بارداری

جنین شما در هفته نهم بارداری

در هفته نهم بارداری جنین شما بیشتر شبیه یک بچه است که 16 الی 18 میلی متر طول و 3 گرم وزن دارد. دم او از بین رفته است. و ویژگی های انسانی او مشهودتر است. مفاصل دست و پاهایش را می تواند خم کند. نوک سینه و فولیکول موهایش در حال شکل گیری است. جوانه های چشایی روی زبانش و جوانه های دندانی روی لثه اش در حال رشد هستند.

سایز جنین شما در هفته نهم بارداری چقدر است؟

سایز جنین شما در این هفته به اندازه یک گیلاس یا زیتون است. پزشک شما از این هفته به بعد دائما وزن جنین تان را چک می کند تا مطمئن شود که در طول بارداری جنین خوب رشد می کند.

اندازه جنین در هفته نهم بارداری

رشد جنینی در هفته نهم بارداری

در هفته نهم بارداری در شکم شما اتفاقات زیادی روی می دهد. برای تشخیص جنسیت جنین هنوز زود است اما در این هفته دستگاه تناسلی جنین شما در حال شکل گیری است. در این هفته اعضای بدن او در حال تکمیل شدن هستند. قلب او به چهار حفره تقسیم شده و اکنون با صدای بلند تر می تپد. ماهیچه ها نیز تشکیل شده اند و جنین می تواند دست و پاهایش را تکان دهد.

اجزای صورت جنین در این هفته قابل شناسایی است. پلک ها و بینی کوچک او تشکیل شده اند.  گوش های او قابل تشخیص هستند و در سر جایش قرار گرفته اند. درون دهان جنین دندان ها و جوانه های چشایی شروع به شکل گیری کرده اند. دست ها و پاهایش بزرگتر شده و انگشتان دست هایش کشیده تر و انتهای انگشتانش پهن تر شده اند، که بعدها اثر انگشتانش شکل می گیرد.   در این هفته کودک شما تکان می خورد اما شما نمی توانید تکان های او را حس کنید.

بدن شما در هفته نهم بارداری

شما اکنون وارد ماه سوم بارداری تان شده اید. درون شکمتان جفت در حال شکل گیری است و زمانی که تکمیل شود مواد مغذی و حیاتی را به جنین می رساند. شاید فکر کنید که رحم شما تنها جایی است که تحت تاثیر این تغییرات می باشد. اما حقیقت این است که در  کل بدن شما تغییرات متابولیکی ناشی از تغییرات هورمونی صورت می گیرد، و شما در نتیجه  قند خون پایین و فشار پایین را تجربه خواهید کرد.

شکم باردار در هفته نهم بارداری

تا قبل از هفته نهم بارداری، ظاهر شما تغییری نمی کرد. اما در هفته نهم وزن شما کمی افزایش یافته و ممکن است لباس های قبلی شما اندازه تان نشود. ممکن است در این هفته شکم شما بارداری تان را نشان دهد و ممکن است خیلی دیده نشود اما شما احساس می کنید که زیر شکمتان قدری سفت تر شده است. توجه کنید که حتی با وجود بیماری صبحگاهی که مانع غذا خوردن شما می شود، شما همچنان چند پوندی وزن زیاد خواهید کرد. و با ادامه پیدا کردن بیماری صبحگاهی ممکن است کمی  از وزن شما کاسته شود اما این کاهش کم جای نگرانی ندارد. در مورد این تغییرات حتما با پزشکتان صحبت کنید.

هفته نهم بارداری (۱)

 

علائم بارداری در هفته نهم

علائم بارداری در هفته نهم بسیار شبیه به همان علائم پیشین شما است و عبارتند از:

بیماری صبحگاهی:

  • احساس حالت تهوع در این هفته نیز طبیعی است .
  • اما خبر خوب اینکه بعد از پایان سه ماهه اول حالت تهوع شما نیز از بین می رود.

خستگی:

  • در این هفته ممکن است احساس خستگی کنید.
  • بدن شما انرژی زیادی را صرف رشد جنین تان می کند .
  • در نتیجه شما نیاز به استراحت بیشتری دارید.

التهاب سینه ها:

  • ممکن است احساس کنید که سینه هایتان می خواهند منفجر شوند.
  • در هفته نهم بارداری هورمون ها باعث افزایش حجم سینه هایتان می شود .
  • در نتیجه سینه هایتان کمی ورم می کند.

تکرر ادرار:

  • تغییرات هورمون ها و فشار روی مثانه تان سبب تکرر ادرار شما می شود.

علائم گوارشی:

  • پروژسترون سبب اختلال گوارش، حالت تهوع شما می شود.
  • در سه ماهه اول بارداری، سوزش معده طبیعی است.

گرفتگی بینی:

  • شاید عجیب به نظر می رسد اما تغییرات هورمونی سبب تولید مخاط میشود.
  • و در نتیجه شما ممکن است احساس گرفتگی بینی کنید.

سردرد:

  • یکی از رایج ترین علائم حاصل از تغییرات هورمونی، احساس سر درد می باشد.

بارداری در هفته نهم: آیا به سونوگرافی نیازی دارید؟

اگر بارداری شما در معرض خطری نباشد، پزشک شما اولین سونوگرافی تان را بین هفته هشتم الی دوازدهم تجویز خواهد کرد. بنابراین در این هفته می توانید اولین سونوگرافی تان را انجام دهید. ممکن است پزشک برای شما سونوگرافی ترانس واژینال را تجویز کند تا مطمئن شود که بارداری شما داخل رحمی است. جنین شما به شکل لوبیا است و صدای قلبش را می توانید بشنوید.

اگرچه دستگاه تناسلی جنین شما از قبل شروع به رشد کرده است اما هنوز برای تشخیص جنسیت خیلی زود است. در صورتی که به دلایلی از قبیل سن بالای مادر بارداری شما در معرض خطر باشد ممکن است پزشک شما برایتان آزمایشات خاصی را تجویز کند. آزمایشات سه ماهه اول بارداری عبارتند از آزمایشات خون و سونوگرافی که می توان از این طریق بیماری های خاص از قبیل تریزومی 21 (سندرم داوون) را شناسایی کرد. در آزمایشات سه ماهه اول می توان جنسیت جنین را شناسایی کرد اما در این آزمایشات هدف  تعیین جنسیت نمی باشد.

هفته نهم بارداری (۲)

سبک زندگی در هفته نهم بارداری

اگرچه تا این هفته علائم دشواری را تجربه کردید، اما با تغییر سبک زندگی تان می توانید در طی هفته نهم بارداری احساس بهتری داشته باشید:

  • همیشه از میان وعده استفاده کنید:

ممکن است هنوز احساس حالت تهوع داشته باشید اما میان وعده را به راحتی می توانید هضم کنید. همیشه از میان وعده برای افزایش انرژی تان استفاده کنید و از مصرف غذاهای سنگین بپرهیزید.

  • به طور منظم ورزش کنید:

تحقیقات نشان می دهد که زنانی که در دوران بارداری با ورزش کردن، ضربان قلبشان را منظم نگه می دارند، زایمان راحت تری دارند. سعی کنید ورزش مناسبتان را انتخاب کنید: شنا کردن، پیاده روی و دوچرخه ثابت همگی در دوران بارداری مناسبند. نکته مهم این است که به طور منظم ورزش کنید.

  • لباس مناسب بپوشید:

ممکن است خیلی از لباس هایتان برایتان تنگ شده باشند. از پوشیدن شلوار جین چسبان بپرهیزید و به جای آن لباس بارداری از پارچه های کشی و راحت استفاده کنید. استفاده از شکم بند و کمر بندها نیز می تواند مفید باشد.

  • بدنتان را هیدراته نگه دارید:

در کنار مصرف غذای سالم، نوشیدن مایعات فراوان در طی روز می تواند در رفع سر درد، سرگیجه، یبوست و حالت تهوع موثر باشد.

  • هر چقدر که می توانید، استراحت کنید:

در هفته نهم بارداری احساس خستگی طبیعی است. می توانید در طی روز استراحت کوتاه داشته باشید تا با افت انرژی تان مقابله کنید.

رابطه جنسی در هفته نهم بارداری

داشتن رابطه جنسی در هفته نهم بارداری بی خطر است. در واقع شما تا زمان زایمانتان می توانید رابطه جنسی داشته باشید. ممکن است بیماری صبحگاهی سبب کاهش تمایلات جنسی شما و یا التهاب سینه هایتان سبب ناراحتی شما در طی رابطه جنسی تان شود. با همسرتان در مورد این موضوع صحبت کنید. برخی از زنان در طی سه ماهه اول بارداری شان تمایلات جنسی بیشتری را تجربه می کنند. بنابراین اگر بیماری صبحگاهی شما خیلی اذیتتان نمی کند، می توانید در این دوره رابطه جنسی داشته باشید.

مراقبت های ضروری در هفته نهم بارداری

  • اولین سونوگرافی تان را انجام دهید
  • از سوتین مناسب استفاده کنید
  • درباره مرخصی زایمان با رییستان صحبت کنید.
  • برای هزینه های بارداری و زایمان تان پس انداز کنید.
  • اگر سن شما 35 سال به بالا است و یا سابقه اختلالاتی در خانواده تان دارید، حتما در مورد آزمایشات سه ماهه اول بارداری با پزشکتان صحبت کنید

با وجود اینکه رشد جنین شما در این هفته خیلی قابل توجه نیست اما جنین شما به سرعت در حال رشد است و برای متولد شدن آماده می شود. علائم سه ماهه اول بارداری بسیار دشوار است اما پس از گذشت این دوره شما احساس بهتری خواهید داشت. خبر خوب این است که این علائم نشانگر رشد جنین شما در داخل شکمتان است. و این علائم  زودتر از آنچه که فکر می کنید برطرف خواهد شد.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

بیشتر بخوانید:

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهارم حاملگی

هفته پنجم بارداری | علائم ، نکات و راهنمایی هفته پنجم حاملگی

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته ششم حاملگی

هفته هفتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی  هفته هفتم حاملگی

هفته هشتم بارداری |علائم،نکات و راهنمایی هفته هشتم حاملگی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته هشتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هشتم حاملگی

هفته هشتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هشتم حاملگی

اگر شما به لحظه شماری علاقه دارید، از این دوره لذت خواهید برد. وقتی به هفته هشتم بارداری میرسید یعنی تا این لحظه شما دو ماه را در انتظار نوزادتان پشت سر گذاشته اید. حتی اگر شما یک خانم احساساتی نباشید، این دستاوردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. تا اینجا سفر طولانی را در پیش داشته اید و هنوز می بایست به این سفر ادامه دهید. از لحظه ای که متوجه بارداری تان شدید تا این هفته زمان به کندی گذشته است.

هفته هشتم بارداری

 

هفته هشتم بارداری

این هفته برای شما و جنین تان بسیار مهم است. در این هفته جنین شما با سرعت رشد می کند. در این هفته بارداری شما روی ظاهرتان تاثیر می گذارد. برای برخی زنان حالت تهوع و استفراغ از طبیعی ترین علائم این هفته محسوب می شود. این علائم همراه به حساسیت نسبت به بوهای خاص ممکن است باعث کم اشتهایی شما شود. در این هفته شما می بایست به متخصص زنان مراجعه کنید. متخصص زنان آزمایشات لازم برای سه ماهه اول بارداری تان را تجویز خواهد کرد. ممکن است بیماری صبحگاهی شما شدید تر شده باشد. کمی صبور باشید. این علائم پس از هفته 12 ام الی 14 ام از بین می رود. اگر برای مراقبت های این هفته دچار سردرگمی شده اید، اجازه دهید تا اپلیکیشن فلو اطلاعات مورد نیاز در مورد مراقبت های هفته هشتم بارداری را در اختیارتان قرار دهد:

جنین شما در هفته هشتم بارداری

در هفته قبل، بسیاری از اعضای مهم بدن جنین شما در حال شکل گیری بود: مغز، قلب، شش ها و غیره. همزمان با رشد اعضای بدن او طول جنین نیز رشد می کند. ممکن است که طول جنین شما در این هفته خیلی قابل توجه نباشد، اما یادتان نرود که در هفته گذشته طول جنین شما اندازه یک دانه خشخاش بود.  در این هفته جنین تان چقدر رشد خواهد کرد؟

اندازه جنین در هفته هشتم بارداری

سایز جنین شما در هفته هشتم بارداری چقدر است؟

تا هفته قبل جنین شما حدود 1 سانتی متر طول داشت و در این هفته او نیم سانتی متر هم رشد می کند و طول آن حدود 1.6 سانتی متر می رسد. جنین شما الان به اندازه یک دانه لوبیا است. و تا هفته بعد سایز جنین تان دو برابر خواهد شد.

رشد جنین در هفته هشتم بارداری

تا این هفته پاهای جنین رشد کرده است اما هنوز نمی توان قسمت ها ی مختلف پاهای او را دید.  ران ها، زانوها، مچ پاها، و پاها  را تقریبا می توان دید. اما این بخش ها هنوز در حال رشدند.

جنین همچنان مواد مغذی را از کیسه زرد تغذیه می کند. جفت که وظیفه آن رساندن مواد مغذی به جنین و دفع مواد زائد بدن او است، نیز در حال شکل گیری است که به دیواره رحم مادر خواهد چسبید. اگر دقیق تر به جنین تان در این دوره بنگرید، متوجه می شوید که سر او کمی راست شده است. همچنین دست های جنین کمی بلندتر از پاهایش می باشد، که به جنین ظاهر نامناسبی می دهد. زیرا بالاتنه جنین سریعتر از پایین تنه او رشد می کند. اما تا پایان دوره بارداری اعضای جنین متناسب می شوند.

شکم باردار در هفته هشتم بارداری

در هفته هشتم بارداری هنوز طاهر شما تغییری نخواهد داشت. معمولا تا هفته 12 ام شکم شما بارداری تان را نشان نخواهد داد. اگر شما سابقه بارداری داشته باشید به دلیل کشیدگی عضلات شکم و لگن تان بارداری تان زودتر روی ظاهرتان تاثیر می گذارد.

هفته هشتم بارداری (۲)

علائم بارداری در هفته هشتم بارداری

در هفته هشتم بارداری اندازه رحم شما به اندازه یک لیمو می باشد. خیلی کوچک است اما شما بارداری تان را احساس می کنید. در این هفته خستگی و حالت تهوع از رایج ترین نشانه های بارداری شما است. خستگی شما در طی هفته های قبلی باقی خواهد ماند. همچنین بیماری صبحگاهی شما ممکن است همچنان ادامه یابد. در این مرحله، هورمون های بارداری در بدن شما فوران یم کند که مسئول همان حسی است که در سندرم پیش از قاعدگی دارید. شما کمی احساساتی و زودرنج می شوید و ممکن است کوچک ترین مسئله شما را ناراحت کند. به احساساتتان اهمیت بدهید و خیلی به خودتان سخت نگیرید.

همچنین ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید:

  • سینه های شما ممکن است حجیم تر شده و دردناک باشد و تکرر ادرار داشته باشید.
  • تا این زمان شما دو دوره پریودتان را از دست داده اید،
  • اما به یاد داشته باشید که برخی زنان ممکن است در طی این دوران خونریزی داشته باشند.
  • در صورت مشاهده خونریزی و درد معده حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

سونوگرافی در هفته هشتم بارداری: آیا سونوگرافی  می بایست انجام شود؟

هفته هشتم زمان مناسبی برای برنامه ریزی برای انجام دادن سونوگرافی است. در بسیاری از کشورها اولین سونوگرافی در هفته 8 ام الی 14 ام انجام می شود. و در هفته 18 ام الی 21 ام مجددا تکرار می شود. پزشک شما برای تان سونوگرافی را تجویز خواهد کرد، همچنین شما می توانید از پزشکتان درخواست سونوگرافی نمایید.

هفته هشتم بارداری (۱)

سبک زندگی در هفته هشتم بارداری

دوران بارداری برای شما دوران چالش برانگیزی است، تلاش کنید تا در این دوران سبک زندگی سالمی را پیش ببرید.

  • سبک زندگی سالم تا پایان دوران بارداری برای شما و جنین تان بسیار مناسب است.
  • تغذیه شما می بایست تمامی مواد مغذی گروه های غذایی مختلف را در بر گیرد.
  • از جمله سبزیجات و میوه های تازه که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.
  • همچنین در صورت منع پزشکی می بایستی روزانه 8 الی 10 لیوان آب بنوشید.
  • هرگز به جای دو نفر غذا نخورید !
  • شما برای رشد جنین تان در این دوران فقط به 300 کالری انرژی بیشتر نیاز دارید.
  • همچنین نگران بی اشتهای ناشی از حالت تهوع نباشید .
  • زیرا تغذیه مناسب شما در هفته های قبلی می تواند مواد مورد نیاز جنین تان را فراهم کند.

رابطه جنسی در هفته هشتم بارداری

به جز مواردی که پزشکتان منع می کند، در طی این دوران می توانید رابطه جنسی را تجربه کنید.

مراقبت های ضروری در هفته هشتم بارداری

در اینجا چکاپ ها و نکات ضروری برای هفته هشتم بارداری ذکر شده است:

یک سوتین مناسب تهیه کنید. 

  • در این دوره می بایست از سوتین مناسبی استفاده کنید.
  • سینه های شما متورم و دردناک شده و با پوشیدن سوتین مناسب می توانید کمی احساس راحتی کنید .
  • همچنین میتوانید از افتادگی سینه هایتان جلوگیری کنید.

خونسرد باشید. 

  • بسیاری از زنان با وجود کمک های دوستان و خانواده شان،در این دوره احساس سردرگمی می کنند.
  • خونسرد باشید و آگاهی های لازم برای مراقبت در این دوره را بیاموزید.
  • برای مراقبت کردن از جنین تان اول می بایست از خودتان مراقبت کنید.

استراحت کنید. 

  • در طی روز زمانی را به استراحت و آرامش خودتان اختصاص دهید.
  • استراحت کردن در برطرف کردن حالت تهوع و خستگی شما تاثیر دارد.
  • از مواد غذایی سالم و مغذی میل کنید و روزانه ورزش کنید.
  • پیاده روی کوتاه و یا کمی شنا کردن بب می شود که احساس بهتری داشته باشید.

کمک بگیرید.

  • از خانواده و دوستانتان بخواهید که کمکتان کند.
  • برای تقاضا کردن از آن ها خجالت نکشید و اجازه بدهید بدانند که شما به مراقبت بیشتری نیاز دارید.
  • همچنین در صورت امکان برای ملاقات پزشکتان به گونه ای وقت بگیرید که زیاد معطل نشوید.
  • و همچنین برای مشاوره های مراقبتی لازم در دوران بارداری با پزشک ماهر و معتمد صحبت کنید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

بیشتر بخوانید:

هفته سوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سوم حاملگی

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهارم حاملگی

هفته پنجم بارداری | علائم ، نکات و راهنمایی هفته پنجم حاملگی

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته ششم حاملگی

هفته هفتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هفتم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته هفتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هفتم حاملگی

هفته هفتم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هفتم حاملگی

خوب جای تعجب نیست که در این هفته شما کمی احساس باردار بودن می کنید. شما اولین هفته های بارداری تان را مدیریت کرده اید و اکنون جنین شما در حال رشد است. ممکن است شما به دلیل مدیریت بارداری تان احساس غرور کنید. هنوز اثر بارداری بر روی شکم شما دیده نمی شود بنابراین نیازی نیست که به دیگران این مسئله را بگویید. بسیاری از زنان در هفته هفتم بارداری علائم خاصی را تجربه می کنند.

هفته هفتم بارداری

جنین شما در هفته هفتم بارداری

ممکن است همسر شما و دیگران از روی ظاهر شما نتوانند تشخیص دهند که شما باردار هستید اما جنین شما در داخل شکمتان به سرعت در حال رشد است. در اینجا به شرح رشد جنین و تغییرات او پرداخته ایم:

سایز جنین شما در هفته هفتم چقدر است؟

در این هفته سایز جنین شما تا 1 سانتی متر می رسد. تکنسین سونوگرافی این هفته را CRL می نامد زیرا سایز جنین از سر تا ته او اندازه گیری می شود.

اندازه جنین در هفته هفتم بارداری

رشد جنین شما در هفته هفتم بارداری

خوب تا اینجا می توانیم سایز جنین را اندازه گیری کنیم، اما مراحل رشد او چگونه است؟ در این هفته مغز شما وارد فاز اصلی اش شده است. مغز او نسبت به بدنش سریعتر رشد می کند. در این هفته رویان شما دارای پیشانی بسیار بلندی است. گوش ها و چشم هایش به سرعت در حال تکامل هستند. اگرچه گوش داخلی (که مسئول شنیدن و تعادل است) هنوز در حال تکامل است. گوش خارجی نیز هنوز تا چند هفته به طور کامل شکل نگرفته است.

دست ها و پاهای جنین هنوز شکل نگرفته اند، اما جوانه های دست و پا برای شکل دادن بافت غضروفی شکل گرفته اند. این جوانه ها استخوان های دست و پا را شکل می دهند. همچنین جوانه های دست او بزرگتر شده و در انتها صاف می شود که در نهایت دست ها را شکل می دهند. همچنین فرآیند یکسان برای شکل گیری پاها نیز روی می دهد. در اینجا خلاصه ای از رشد جنین را در هفته هفتم بررسی کردیم. هم چنین قلب، شش ها، سیستم گوارش، و بافت ها به سرعت در حال رشدند.

بدن شما در هفته هفتم بارداری

در این مرحله ممکن است هنوز تغییرات زیادی در بدنتان احساس نکنید و ظاهر شما بارداری تان را نشان ندهد اما از نظر روحی می بایست برای بارداری آماده شده باشید. در این هفته انتظار می رود که شما برخی از علائم بارداری را تجربه کنید. سایز رحم شما دوبرابر شده است اگرچه هنوز سایز شکمتان تغییری نکرده است.  بند ناف، که پیوند بین مادر با جنین می باشد، شکل گرفته است. بند ناف اکسیژن و مواد مغذی را به جنین می رساند و مواد زائد را از او دفع می کند. در این هفته برای تجربه علائم سوزش معده، حالت تهوع، سرگیجه و خستگی و سایر علائم بارداری آماده شوید.

هفته هفتم بارداری (۱)

شکم باردار در هفته هفتم

بارداری شما در این هفته روی ظاهرتان نشان داده نمی شود. معمولا از هفته 12 ام به بعد تغییراتی روی بدنتان ایجاد می شود. اگر سابقه بارداری در گذشته دارید، ممکن است گرفتگی عضلات شکم و لگن را تجربه کنید.

هفته هفتم بارداری: علائمی که می بایست تجربه کنید:

خستگی 

  • تا این هفته سایز رحم شما به اندازه یک لیمو شده است.
  • سایز رحم شما اکنون نسبت به قبل دو برابر شده است.
  • شما در این هفته وزن زیادی را حمل نمی کنید اما اگر خستگی را تجربه کردید، نگران نباشید.
  • خستگی از رایج ترین علائمی است که شما تجربه خواهید کرد و برای غلبه کردن به آن آماده شوید.
  • احساس خستگی در این فاز حاملگی طبیعی است.

درد سینه و تکرر ادرار

  • همچنین ممکن است احساس کنید سینه هایتان حجیم تر شده است و دچار تکرر ادرار شوید.

تهوع

  • در این دوره ممکن است از تهوع صبحگاهی رنج ببرید.
  • این حالت تهوع ممکن است هر زمانی روی دهد اما اغلب بین هفته 12  ام الی 14 ام از بین می رود.

درد یا خونریزی لثه

  • برخی از زنان ممکن است کمی خونریزی لثه  یا درد لثه داشته باشند.
  • توصیه می شود که بهداشت دهانتان را رعایت کنید اما این مورد در بارداری طبیعی است.
  • بهتر است برای چکاپ کامل دهان و دندان به دندان پزشکتان مراجعه کنید.

بیماری های عفونی

  • در طی دوران بارداری عفونت های بسیاری از جمله آبله مرغان می تواند بر روی سلامتی مادر و جنین تاثیر بگذارد.
  • در صورت بروز هر نوع عفونتی سریعا به پزشکتان مراجعه کنید تا درمان شوید.

سونوگرافی در هفته هفتم بارداری

هفته هفتم برای سونوگرافی کمی زود است. در اکثر کشورها اولین سونوگرافی در هفته هشتم الی 14 ام تجویز می شود. و در هفته 18 ام الی 20 ام مجددا تکرار می شود.

هفته هفتم بارداری (۲)

سبک زندگی در هفته هفتم بارداری

دوران بارداری برای شما بسیار چالش انگیز است اما می بایست در این دوران از سبک زندگی سالمی بهره ببرید. سبک زندگی سالم برای شما و جنین تا پایان بارداری ضروری است. رژیم غذایی شما می بایست تمامی مواد مغذی را در بر گیرد از جمله میوه ها و سبزیجات تازه. شما روزانه می بایست بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. در مورد رژیم غذایی تان با پزشکتان صحبت کنید. هرگز بیش از اندازه برای دو نفر غذا نخورید. شما برای تغذیه جنین تان تنها روزانه 300 کالری بیشتر نیاز دارید. و اگر حالت تهوع سبب بی اشتهایی شما شده است نگران نباشید. جنین شما مواد مورد نیاز برای رشدش را از شما دریافت خواهد کرد.

رابطه جنسی در هفته هفتم بارداری

به جز مواردی که پزشکتان منع می کند، می توانید به رابطه جنسی تان ادامه دهید.

مراقبت های ضروری در هفته هفتم بارداری عبارتند از:

  • در این هفته نسبت به هفته های قبل احساس خستگی بیشتری دارید.
  • به خانواده و همسرتان بگویید که نیاز به حمایت آن ها دارید.
  • و هر رو ز به اندازه کافی استراحت کنید تا بر خستگی تان غلبه کنید.
  • بیماری صبحگاهی در این دوره ممکن است روی اشتهای شما تاثیر بگذارد.
  • در این دوره از مراقبت های لازم پیروی کنید زیرا در هفته 12 ام الی 14 ام این عارضه برطرف خواهد شد.
  • حتی اگر به غذاها اشتهایی ندارید در طی روز با میان وعده قند خونتان را حفظ کنید
  • بهداشت دهان و دندانتان را فراموش نکنید. برای چکاپ حتما به دندان پزشکتان مراجعه کنید.

از پزشکتان چه سوالاتی بپرسید؟

از پزشک تان آگاهی لازم برای مراقبت های ویژه در دوران بارداری را  دریافت کنید. پزشکتان می توانید راهکارهای لازم برای حفظ سلامتی شما و جنین تان را در دوران بارداری در اختیار شما قرار دهد.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

بیشتر بخوانید :

هفته دوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته دوم حاملگی

هفته سوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سوم حاملگی

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهارم حاملگی

هفته پنجم بارداری | علائم ، نکات و راهنمایی هفته پنجم حاملگی

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته ششم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته ششم حاملگی

هفته ششم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته ششم حاملگی

در هفته ششم بارداری ، هنوز در اوایل بارداری به سر می برید. تنها چند روز است که متوجه بارداری تان شده اید، و هنوز هیجان زده هستید. همچنین تا این زمان علائم اولیه بارداری را تجربه کرده اید که موجب ناراحتی شما شده است. اما جنین شش هفته ای شما در درون شکمتان شروع به رشد کرده است. جنین شما تنها کمتر از نیم اینچ طول دارد، اما اکثر اعضای بدنش شکل گرفته است. شاید باور نکنید اما او دارد آماده می شود تا در چند ماه آینده شما را ببیند. در این مقاله ما به هفته ششم بارداری می پردازیم.

هفته ششم بارداری

جنین شما در هفته ششم بارداری

جنین شش هفته ای شما هنوز کوچک است اما بخشی از اعضای صورتش در حال شکل گیری است. اگرچه جنین هنوز شبیه نوزاد قورباغه است اما آرواره، چانه و دو تا گونه هاش در حال شکل گیری است. هنوز جنین شما چند ماهی وقت دارد تا به دنیا بیاد اما در طی این هفته اشکال صورتش تقریبا شکل گرفته است. او همچنین دست ها و پاهایش را که شبیه پاروی کوچک است، تکان می دهد، یک لایه پوست نیمه شفاف بدن او را پوشانده است. جنین شش هفته ای شما هنوز دم دارد، درست در جایی که نخاع او شکل می گیرد.

اندازه جنین شما در هفته ششم بارداری

جنین شما در این هفته اندازه یک نخود سبز یا عدس است. سایز او حدود 0.25 اینچ یا (o.63 cm) است. شاید به نظر خیلی کوچک برسد اما سایز جنین شما نسبت به هفته پیش دو برابر رشد کرده است. و در این هفته سایز او مجددا دو برابر رشد خواهد کرد. جنین شما در رایج ترین پوزیشن جنینی قرار گرفته است. او خودش را با کمی قوس به سمت عقب جمع کرده است. جای تعجب نیست که اوایل بارداری بسیار احساس خستگی کنید. شاید شما متوجه نشوید اما در این دوران جنین شما به سرعت در حال رشد است. در طی دوران کامل بارداری، وزن جنین شما 3000 میلیون بار افزایش می یابد.

اندازه جنین در هفته ششم بارداری

رشد جنین در هفته ششم بارداری

در هفته ششم بارداری، قلب جنین شما از حالت ساده و تیوبی شکل به حالت یک عضو چهار حفره ای تبدیل می شود. قلب او از قبل شروع به تپش کرده است و خون را به سیستم گردش خون او می فرستد. سایز قلب جنین شش هفته ای شما اندازه دانه خشخاش است و 105 الی 110 بار در دقیقه می زند. گوش های او در حال شکل گیری است، اما اکنون بیشتر شبیه گودال است. این حفره های کوچک در دو طرف سر او قرار می گیرند، و سرانجام تبدیل به گوش های کاملی می شوند. همچنین در جای چشم ها هم حفره هایی ایجاد می شود که بعدا چشم را شکل می دهند. اعضای دیگر بدن او از قبیل شش ها، کلیه ها، غده هیپوفیز، روده و کبد در حال شکل گیری اند. لوله عصبی او نیز در این هفته بسته می شود. در شش هفتگی امواج مغزی او ثبت می شود.

بدن شما در هفته ششم بارداری

در این هفته، پریودتان به تعویق افتاده و شما متوجه بارداری تان شده اید. برخی از زنان در این دوره هنوز تغییرات خاصی را حس نمی کنند، اما برخی دیگر از علائم خاصی در این هفته شکایت می کنند. هر دو شرایط طبیعی است   و زنانی که علائم خاصی را حس نمی کنند نیازی نیست نگران باشند. تغییرات هورمونی شما موجب علائم خاصی در جسم و عواطف شما می شود. در این مرحله سردرگمی و نگرانی قدری طبیعی است. زیرا شما دارید به فرد جدیدی زندگی می بخشید.

شکم در هفته ششم بارداری 

در هفته ششم ظاهر شکم شما هنوز طبیعی است. اگر چه جنین شما به سرعت رد حال رشد است اما اندازه آن به قدری کوچک است که ظاهر شکم شما هنوز طبیعی به نظر می رسد. اگرچه در بارداری دوقلویی رشد شکم شما سریعتر روی می دهد. در هفته ششم بارداری ظاهر شکم شما هنوز همانند هفته های پیشین باقی می ماند.

در هفته ششم بارداری رحم شما چقدر رشد می کند؟

ممکن است سایز شکم شما تغییری نکرده باشد اما رحم شما برای جا دادن جنین شروع به رشد کرده است.    رشد رحم شما خیلی زیاد نیست و توسط سونوگرافی مشخص می شود. در هفته ششم بارداری رحم شما به شکل تخم مرغ است و روی مثانه تان فشار می آورد. اگرچه رحم شما در حال رشد است، اما این رشد داخل استخوان های لگن شما تا 12 هفتگی روی می دهد. به همین دلیل تغییری در سایز شکمتان نمی بینید.

هفته ششم بارداری (۲)

علائم هفته ششم بارداری

اوایل دوران بارداری ممکن است هیچ علائمی را حس نکنید و یا علائم کمی را تجربه کنید. زنان مختلف در بارداری متفاوت تجارب گونگونی دارند، و اگر تغییر ی را حس نمی کنید نباید نگران شوید. رایج ترین علائم بارداری در هفته ششم عبارتند از:

تکرر ادرار:

  • رحم شما روی مثانه تان فشار می آورد،
  • کلیه هایتان بزرگتر می شود،
  •  هورمون HCG جریان خون شما را افزایش می دهد.
  • تمامی این دلایل سبب تکرر ادرار شما می شود.

سوزش معده و سوءهاضمه:

  • تغییرات هورمونی سبب بی تحرکی عضلاتی می شود که وظیفه آن ها جلوگیری از وارد شدن اسید به مری است.
  •  در نتیجه شما ممکن است دچار سوزش معده و سوأ هاضمه شوید.

دل پیچه و یبوست:

هورمون پروژسترون فرآیند هضم را کاهش داده و در نتیجه گاز معده و روده هایتان را پر می کند.

بیماری صبحگاهی: 

  • در هفته ششم شما ممکن است حالت تهوع و سرگیجه را تجربه کنید .
  • یا این حس به تازگی برایتان رخ داده باشد

خستگی:

  • جنین شما به سرعت در حال رشد است و انرژی شما صرف رشد او می شود،
  • خستگی شایع ترین علامت در این دوره است

درد سینه ها:

  • تغییرات هورمون ها حتی در اوایل بارداری سبب بزرگ شدن سینه هایتان می شود .
  • ممکن است شما احساس درد کنید.
  • نوک سینه هایتان ممکن است نسبت به قبل برجسته تر شود.

هفته ششم بارداری: آیا نیازی به سونوگرافی دارید؟

ممکن است شما برای دیدن جنینتان مشتاق باشید اما هنوز سونوگرافی نکرده باشید. به جز مواقعی ضروری، اولین سونوگرافی شما در هفته 8 الی 9 ام تجویز می شود. ممکن است بریخ زنان در هفته ششم بارداری اولین سونوگرافی شان را تجربه کنند. در این هفته تعداد جنین های شما مشخص می شود. در صورت وجود دو یا بیش از دو جنین بارداری شما چند قلوئی محسوب می شود. برای تعیین جنسیت می بایست تا هفته 18 ام الی 20 ام صبر کنید.

هفته ششم بارداری (۱)

سبک زندگی در هفته ششم بارداری

برای داشتن بارداری سالم می توانید راهکارهای زیر را به کار گیرید:

  • از سبزیجات و دانه ها و غلات و پروتئین حیوانی و میوه ها زیاد مصرف کنید
  • از خوردن ماهی دارای جیوه بپرهیزید.
  • در عوض برای دریافت امگا 3 کافی هفته ای یکبار از ماهی تن، سالمون و صدف ها میل کنید
  • اگر حیوانات خانگی نظیر گربه دارید، خودتان از او مراقبت نکنید.
  • در عوض از فرد دیگری بخواهید تا خانه را تمیز و از حیوانات مراقبت کند.
  • به طور منظم ورزش کنید اما در صورت خستگی یا سر گیجه زیاد به خودتان فشار نیاورید
  • آب زیاد بنوشید و فیبر زیادی مصرف کنید. این دو به رفع مشکلات هضم شما کمک می کند
  • مصرف کافئین تان را کمتر کنید. اگر نمی توانید صبح ها قهوه نخورید، بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز ننوشید.
  • از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه، ماهی خام، تخم مرغ و گوشت پرهیز کنید.
  • همچنین از مصرف و تنباکو و الکل، چربی ترانس، کربوهیدرات ساده، مواد مخدر و غیره بپرهیزید.
  • از سفر به مناطقی با احتمال ویروس زیکا بپرهیزید.
  • در هفته ششم بارداری شما در سه ماهه اول بوده و جنین شما در معرض خطر ابتلا به اختلالات ناشی از ویروس ها می باشد.

رابطه جنسی در هفته ششم بارداری

شما می توانید در این هفته رابطه جنسی داشته باشید بدون اینکه به جنین آسیب برسد. در هفته ششم ممکن است تمایل جنسی شما افزایش یابد. برخی زنان به دلیل بیماری صبحگاهی و یا دل پیچه ممکن است تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشند. در این باره با همسرتان صحبت کنید.

لیست مراقبت های بارداری در هفته ششم

  • برای شروع مراقبت های بارداری به پزشک مراجعه کنید
  • از سبک زندگی سالم پیروی کنید
  • از مراقبت های مادرانه در این دوران آگاه شوید
  • تصمیم بگیرید که چه زمانی این خبر را به همسرتان بدهید

از پزشکتان چه سوالی بپرسید؟

در مورد جنین شش هفته ای تان می توانید سوالات زیادی از پزشکتان بپرسید. سایز جنین ، سن بارداری و تاریخ زایمان، و سبک زندگی سالم برای داشتن بارداری سالمتر. همچنین می توانید سوالاتتان را یادداشت کنید و در هنگام مراجعه بپرسید. در صورت مشاهده علائمی از قبیل خونریزی، لکه بینی طولانی، گرفتگی عضلات شکم و یا درد حتما به پزشکتان مراجعه کنید. در هفته ششم بارداری نگران سایز شکمتان نباشید. جنین شما به سرعت در حال رشد است. در این هفته ممکن است علائم خاصی را تجربه کنید که در این صورت زمان و سبک زندگی سالم به بهبود شما کمک می کند. استراحت کنید و از این هفته لذت ببرید، زیرا به زودی نوزادتان را در آغوش خواهید گرفت.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

هفته اول بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته اول حاملگی

هفته دوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته دوم حاملگی

هفته سوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سوم حاملگی

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهارم حاملگی

هفته پنجم بارداری | علائم ، نکات و راهنمایی هفته پنجم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته پنجم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته پنجم حاملگی

هفته پنجم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته پنجم حاملگی

در هفته پنجم بارداری وضعیت شما همچنان ثابت است چرا که جنین هنوز خیلی کوچک است. اما این به این معنا نیست که جنین به سرعت رشد نمی کند. در هفته پنجم بارداری، جنین به سرعت رشد می کند و بسیاری از اعضای بدنش شکل گرفته اند. ممکن است شما نیز تغییراتی را حس کنید. در این زمان بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی تغییراتی را احساس می کنند. با قطع پریودتان متوجه بارداری تان خواهید شد. در هفته پنجم بارداری، شما در آغاز ماه دوم بارداری تان هستید. و اگرچه هنوز زمان زیادی تا زایمان شما وجود دارد، بدن شما سخت کار می کند تا جنین تان قوی تر شود. برای آگاهی از تغییرات عفته پنجم بارداری ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هفته پنجم بارداری

جنین شما در هفته پنجم بارداری

در هفته پنجم بارداری جنین شما شبیه نوزاد قورباغه است. جفت، ساک آمنیوتیک و بند ناف هنوز در حال شکل گیری است. در عوض، کودکتان توسط ساک حاملگی و کیسه زرد احاطه شده است که به رویان شما غذا می رساند و از او مراقبت می کند. اکثر سیستم های بدن جنین از قبیل سیستم عصبی و سیستم گردش خون در این دوره شروع به شکل گیری می کنند.

سایز نوزاد شما در هفته پنجم بارداری چقدر است؟

در هفته پنجم بارداری جنین شما اندازه یک دانه کنجد است. از سر تا ته جنین حدود 0.118  اینچ (حدود 3 میلی متر) می باشد. ممکن است رویان پنج هفته شما خیلی کوچک باشد، اما تغییرات شگفت انگیزی در این دوره برایش روی می دهد.

اندازه جنین در هفته پنجم بارداری

رشد جنین در هفته پنجم بارداری

شاید باور کردنی نباشد که در این مرحله کنجد کوچولوی شما از سه لایه تشکیل شده است. این لایه ها در طی چند ماه بعدی اعضای بدن کودکتان را شکل می دهند. لایه های رویانی عبارتند از:

  • اکتودرم: این لایه، خارجی ترین لایه رویان است که به خارجی ترین بخش پوست، سیستم عصبی او، گوش ها و چشم هایش را شکل می دهد.
  • مزودرم: لایه میانی است که قلب و سیستم عروقی، استخوان ها، بخشی از سیستم تناسلی، عضلات، رباط ها، و کلیه ها را شکل می دهد.
  • اندودرم: لایه داخلی است و شش ها، سیستم ادراری اولیه و روده را شکل می دهد.
  • در رحم، لوله عصب جنین پنج هفته ای شکل می گیرد و به مدت یک هفته بسته می شود. این لوله بعدا تبدیل به مغز و ستون فقرات جنین می شود. مصرف 400 میکروگرم اسیدفولیک در روز می تواند از اختلالات لوله عصب جلوگیری می کند.

قلب جنین شما شروع به شکل گیری می کند. تا این لحظه دو کانال تشکیل شده که در حال حاضر کار می کنند. در هفته های بعدی، کانال های دیگر هم شکل می گیرند و قلب کوچک او کاملا کار خواهد کرد.

بدن شما در هفته پنجم بارداری

این هفته همان هفته ای است که پریود شما قطع شده و می بایست آزمایش خون دهید. تبریک می گویم، اوایل بارداری تان آغاز شده است. تغییرات هورمونی پیچیده شما بدین معناست که شما نشانه های زیادی را تجربه خواهید کرد. برای اکثر زنان، سه ماهه اول بارداری بسیار ناراحت کننده است. هورمون هایی که باعث رشد رویان پنج هفته ای شما می شود، می تواند علائم ناخوشایندی را برای شما پدید آورد. خبر خوب این است که بعد از گذشتن این دوره، این علائم از بین می روند.

شکم باردار در هفته پنجم بارداری

از آنجایی که رویان هنوز کوچک است تغییرات زیادی در سایز شکم شما ایجاد نمی شود. هورمون های بارداری ممکن اسن موجب احساس بیماری شما شود، و ممکن است به دلیل بیماری صبحگاهی چند کیلو وزن کم کنید. تمامی این شرایط نرمال است. از آنجایی که شما سالم هستید، نگران این علائم نباشید.

هفته پنجم بارداری

علائم بارداری در هفته پنجم

در طی هفته پنجم بارداری، هورمون های شما ایجاد می شوند. استروژن، پروژسترون و گنادوتروپین جفتی انسان بالا می رود تا بارداری تان ادامه یابد. این هورمون ها، سبب بروز علائم بی شماری می شود، و اکثر زنان در این دوره علائمی را احساس می کنند. برخی از علائم اولیه بارداری در این دوره عبارتند از:

خستگی:

  • یکی از نشانه های اولیه بارداری خستگی است.
  • اکثر انرژی شما به جنین منتقل می شود.
  • بنابراین طبیعی است که احساس خستگی کنید.

بیماری صبحگاهی:

  • بیماری صبحگاهی ممکن است در هر زمانی از روز ایجاد شود.
  • در سه ماهه اول بارداری حالت تهوع و استفراغ طبیعی است .
  • این مورد با گذشت زمان از بین می رود.

التهاب سینه ها:

  • در این دوره ممکن است سینه هایتان کمی ملتهب شود

میل شدید به غذا:

  • برخی زنان ممکن است در این دوره به غذای خاصی علاقه بیشتری داشته باشند.
  • همچنین ممکن است به شدت از بو و طعم بعضی غذاها متنفر شوید.

تکرر ادرار:

  • هورمون های بدن شما جریان خون بیشتری را به ناحیه لگن و کلیه هایتان وارد می کند،
  • این مورد سبب تکرر ادرار شما می شود.

گرفتگی عضلات:

  • در این مرحله تجربه گرفتگی عضلات لگن کمی نرمال است.
  • که به دلیل بزرگتر شدن لگن و مرحله کاشت رویان روی می دهد.

خونریزی کم:

  • در صورت بروز خونریزی در این هفته اصلا نگران نباشید.
  • این نشانه، بیانگر کاشت رویان در رحم شما است.
  • در صورتی که گرفتگی عضلات شکم یا خونریزی تان ادامه پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.

هفته پنجم بارداری (۲)

 

هفته پنجم بارداری: آیا می بایست سونوگرافی انجام دهید؟

نیازی نیست که در هفته پنجم بارداری سونوگرافی انجام دهید، پزشک شما اولین سونوگرافی تان را در هفته هشتم الی نهم برایتان تجویز خواهد کرد. در صورت بروز هر نوع خطری در بارداری شما، می بایست در این هفته سونوگرافی انجام دهید. تکنسین سونوگرافی تخم بارور شده پنج هفته را می تواند مشاهده کند. ضربان قلب رویان در هفته ششم آغاز می شود. معمولا در طی دوران بارداری، سونوگرافی شکمی تجویز می شود. اما در اوایل باردایر پزشک شما می تواند سونوگرافی ترانس واژینال نیز برایتان تجویز کند. در اولین مرحله سونوگرافی ضربان قلب جنین شما تایید خواهد شد و سلامت بارداری شما بررسی خواهد شد. در سونوگرافی بعدی جفت و بند ناف و سلامت کلی جنین چک می شوند. سونوگرافی روند بارداری سالم را بررسی می کند.

سبک زندگی سالم در هفته پنجم بارداری

در طی دوران بارداری، روش هایی وجود دارد که می توانید سالم تر و راحت تر این دوران را سپری کنید:

  • تغذیه سالم :

از برگ های تازه، میوه ها، ماهی بدون جیوه، پروتئین حیوانی، غلات کامل، دانه ها و سبزیجات استفاده کنید تا جنین تان در طی دوران بارداری سالم بماند. از مصرف الکل، تنباکو، ماهی دارای جیوه بالا، لبنیات غیر پاستوریزه و گوشت خام و کافئین زیاد بپرهیزید.

  • به طور منظم ورزش کنید:

در دوران بارداری ورزش کنید. اگر احساس خستگی یا حالت تهوع ندارید، سعی کنید زمانی را به ورزش کردن و قوی تر کردن ماهیچه هایتان اختصاص دهید.

  • به بدنتان توجه کنید:

بارداری بسیار سخت است و احساس خستگی در هفته پنجم بارداری طبیعی است. بنابراین به اندازه کافی استراحت کنید.

  • روش مناسبی برای مقابله با بیماری صبحگاهی تان بیابید:

برای تسکین بیماری صبحگاهی راههای زیادی وجود دارد از قبیل، کپسول های زنجبیلی، لوزهای کاهش تهوع و مچ بندهای طب فشاری. برای استفاده از هر روشی حتما از قبل با پزشکتان مشورت کنید.

  • از رفتن به مناطق غیر بهداشتی و مبتلا به ویروس زیکا بپرهیزید.

روابط جنسی در هفته پنجم بارداری

در هر مرحله از بارداری می توانی با خیال راحت رابطه جنسی داشته باشید. برخی از زنان در این دوره تمایل جنسی بیشتری را تجربه می کنند. توجه کنید که در هفته پنجم بارداری بیمار ی صبحگاهی ممکن است موجب کاهش تمایل جنسی شما شود که طبیعی است. ممکن است برخی زنان بعد از رابطه جنسی کمی خونریزی ببینند. زیرا دهانه سرویکس کمی ملتهب می شود. به جز مواقعی که خونریزی قطع نشود، جای نگرانی نیست.

در هفته پنجم بارداری به چه نکاتی می بایستی دقت کنید؟

  1. بعد از قطع پریودتان حتما آزمایش خون دهید
  2. برای مراقبت های قبل از زایمان به پزشکتان مراجعه کنید
  3. از ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری استفاده کنید
  4. از مواد غذایی سالم استفاده کنید و ورزش کنید
  5. آب فراوان بنوشید
  6. برای استراحت کردن به نیاز بدنتان توجه کنید
  7. برای شروع بارداری تان آماده شوید، در مورد این دوره آگاهی تان را افزایش دهید

چه سوالاتی را از پزشکتان بپرسید؟

در صورت مثبت بودن جواب آزمایشتان می بایست به متخصص زنان مراجعه کنید. آنان مراقبت های مورد نیاز در هفته پنجم باردری را به شما می آموزند و سن بارداری و تاریخ زایمانتان را مشخص می کنند. آنان برای شما آزمایشات و سونوگرافی لازم را تجویز کرده و سوابق خانوادگی تان را بررسی می کنند. در صورت مشاهده هر نوع علامتی با پزشکتان صحبت کنید.

از سایز رویان در هفته پنجم تا بهترین مکمل های مصرفی در دوران بارداری را می توانید از پزشکتان بپرسید. در هفته پنجم بارداری تغییرات زیادی روی می دهد، جواب تست بارداری تان مثبت می شود و علائم بسیاری بروز می کنند. احساس نگرانی در این دوره طبیعی است اما از این دوره، دوره شروع زندگی جدیدتان، لذت ببرید. اگر چه رویان پنج هفته ای شما تا زمان تولدش وقت زیادی پیش روی دارد اما در این دوره او به صورت داخل شکم شما رشد می کند. هشت ماه ممکن است به نظر زیاد باشد اما در یک چشم به هم زدن به سرعت کودک تان را در آغوش می گیرید.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

بیشتر بخوانید :

هفته اول بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته اول حاملگی

هفته دوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته دوم حاملگی

هفته سوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سوم حاملگی

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهارم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته چهارم حاملگی

هفته چهارم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته چهارم حاملگی

در هفته چهارم بارداری شما هنوز راه طولانی در پیش خواهید داشت. اما اگر شما جز افرادی هستید که کوچکترین تغییرات را هم ثبت می کنید، می بایست بگویم که شما ماه اول را سپری کرده اید. شما بخشی از چالش ها و تجارب ناشناخته تان را پشت سر گذاشته اید (به خصوص اگر بارداری اولتان باشد)، اما بهتر است کمی وقت بگذارید و این دوره ای را که پشت سر گذاشته اید را ارزیابی کنید.

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری

عجب سفری را پشت سر گذاشتید، به خصوص برای جنین شما. تا این زمان، تخمک شما از تخمدان آزاد شده است، به سمت لوله رحم حرکت کرده است، و در آنجا با اسپرم برخورد کرده و باردار شده است. زمانی که اسپرم به این تخم نفوذ کند، ساختار تخم تغییر می کند و دیگر هیچ اسپرمی نمی تواند به آن نفوذ کند. تخم بارور شده یا زیگوت (در بارداری دوقلویی دو زیگوت تشکیل می شود) به طور فعالانه شروع به تقسیم شدن می کند و در عرض چند روز، از لوله رحم به داخل رحم وارد می شود. در این زمان، یک توپ کوپکی حاصل از چند صد سلول به نام بلاستوسیست تشکیل می شود.

بعد از مرحله بارور شدن به مرحله کاشت می رسید. این هفته برای رویان نوپای شما هفته مهمی است. در این مرحله مهم، رویان در رحم گرم و نرم شما شروع به ساختن یک لانه دنج می کند. و در تمام این مدت در این لانه شروع به رشد می کند و بزرگتر می شود، بافت ها و اسکلت بدنش تشکیل می شود. در این زمان اکثر خانم ها به بارداری شان پی می برند. آزمایش بارداری در اولین روز های به تاخیر افتادن قاعدگی دو خط نشان می دهد. هفته چهارم شروع دوره جنینی است. بر اساس زمان تقسیم تخم بارور شده، نوع بارداری دوقلویی تعیین می شود.

بارداری دو قلویی

  • اگر تخم بارور شده، در سومین یا چهارمین روز باروری تقسیم شود، هر جنین ساک آمنیوتیک خودش را دارد، پس از مدتی، دو تا جفت مجزا نیز تشکیل می شود. (دوقلوئی دارای دو ساک آمنیوتیک و دو جفت کوریونی)
  • اگر تخم بارور شده در روز های سوم تا هشتم پس از باروری تقسیم شود، هر یک از جنین ها، ساک حاملگی خودش را دارد. پس از گذشت مدت زمانی، آن ها یک جفت را بین خودشان تقسیم می کنند. این مدل، رایج ترین نوع بارداری دوقلویی محسوب می شود. (دوقلوهایی دارای دو ساک بارداری و یک جفت کوریونی)
  • اگر هر دو رویان در روزهای هشتم تا سیزدهم باروری شکل گرفته باشند، یعنی پس از شکل گرفتن ساک آمنیوتیک، هر دو رویان دارای یک ساک آمنیوتیک و یک جفت مشترک می باشند. این نوع، نادرترین نوع بارداری محسوب می شود. (دوقلوئی دارای یک ساک آمنیوتیک و یک جفت کوریونی)

در دوقلوئی غیر همسان، همواره دارای دو ساک آمنیوتیک و دو جفت کوریونی هستند، که در این حالت جفت ها می توانند به هر قسمتی از رحم متصل شوند.

اندازه جنین در هفته چهارم بارداری

جنین شما در هفته چهارم بارداری

سایز جنین شما در هفته چهارم بارداری چقدر است؟

در این مرحله، رویان ها به اندازه دانه خشخاش است. آن ها دارای دو لایه سلول هستند که با گذشت زمان این سلول ها تبدیل به اعضای بدنشان می شوند. تا اواخر هفته چهارم، سایز جنین شما به 0.08 اینچ (حدود 2 میلی متر) می رسد.

رشد جنین در هفته چهارم بارداری

در این مرحله مهم بارداری شما، رویان شما داخل دیواره رحمتان رشد می کند. سلول های خارجی به منبع خون شما متصل است در حالی که سلول های داخلی دارای سه لایه مجزا می باشد:

  • لایه داخلی شش ها، معده، سیستم گوارش و مثانه را می سازد.
  • لایه میانی ، قلب، رگ های خونی، ماهیچه ها و استخوان ها را می سازد
  • لایه خارجی مغز و سیستم های عصبی را می سازد. (همچنین پوست و ناخن ها)

در طی اوایل این دوره از بارداری، رویان از طریق ساک زرد کوچکی تغذیه می کند. پس از آن، جفتی که از لایه خارجی ساک آمنیوتیک تشکیل می شود و دور رویان را احاطه می کند، مسئول تغذیه رویان می شود. در طی این دوران، اعضای صورت شکل می گیرد: در قسمت چشم دو دایره سیاه و بزرگ ایجاد می شود، دهان و آرواره پایینی و گلو نیز شکل می گیرد. سلول های خونی شکل گرفته و گردش خون آغاز می شود.

بدن شما در هفته چهارم بارداری

در طی چهار هفته بارداری ممکن است شما تغییری در بدنتان احساس نکنید. اکثرا زنان، به خصوص زنانی که چرخه پریود منظمی دارند، اولین علائم بارداری قطع شدن پریود است. بهترین روش برای آگاهی از بارداری، آزمایش خون است، چه در خانه و یا در کلینیک انجام شود.

برخی از زنان ممکن است در مرحله کاشت کمی لکه بینی و یا خونریزی کم مشاهده کنند. در این مرحله ساک آمنیوتیک و جفت در حال تشکیل است که بعدا برای تغذیه رسانی به جنین به کار می روند. به محض آنکه شما متوجه بارداری تان می شوید، لحظه شماری برای متولد شدن جنین تان آغاز می شود. سن بارداری شما از شروع آخرین پریودتان محاسبه می شود (درست زمانی که هنوز رویان شکل نگرفته است) و پایان آن در هفته چهلم بارداری می باشد. توجه کنید که پزشک شما در انجام سونوگرافی سن بارداری شما را با کمی تخمین مشخص خواهد کرد که بهترین و قابل اطمینان ترین روش برای به دست آوردن سن بارداری و تاریخ زایمان شما می باشد.

هفته چهارم بارداری (۱)

شکم شما در هفته چهارم بارداری 

در این دوره بارداری شما خیلی روی شکمتان تاثیر نمی گذارد. در اکثر بارداری ها تا هفته دوازدهم تاثیری روی سایز شکم مادر نمی گذارد. اگر شما تجربه بارداری داشته باشید، ممکن است کمی گرفتگی در رحم و عضلاتتان احساس کنید.

علائم بارداری در هفته چهارم بارداری 

اگر چرخه قاعدگی شما منظم باشد، آنگاه تنها نشانه بارداری پس از داشتن رابطه جنسی بدون حفاظ (بدون استفاده از کاندوم یا قرص های جلوگیری)، قطع شدن پریودتان می باشد. اگرچه دلایل دیگری نیز برای قطع پریود وجود دارد و بهترین روش برای تایی بارداری انجام آزمایش خون می باشد. روش های تست بارداری ارزان قیمتی در داروخانه ها موجود است اما بهتر است در کلینیک آزمایش خون بدهید تا مطمئن شوید.

همچنین ممکن است شما یکی از علائم زیر که نشان دهنده بارداری شما است را تجربه کنید:

  • تهوع و استفراغ
  • خستگی غیر عادی
  • درد و التهاب در سینه ها
  • تکرر ادرار

هفته چهارم بارداری

 

سونوگرافی در هفته چهارم بارداری : آیا نیاز به سونوگرافی دارید؟

چهار هفته اول بارداری برای سونوگرافی کمی زود است. در اکثر کشورها، اولین سونوگرافی بین هفته هشتم تا چهارده ام انجام می گیرد. و در هفته 18 ام تا 21 ام سونوگرافی بعدی انجام می شود.

سبک زندگی در هفته چهارم بارداری

ممکن است بارداری شما برای تان چالش انگیز باشد اما تلاش کنید تا سبک زندگی سالمی را پیش بگیرید.

  • سبک زندگی سالم بر روی سلامتی شما و جنین تان تاثیر می گذارد.
  • غذای شما می بایست تمامی گروه های غذایی مفید را در بر گیرد.
  • رژیم غذایی شما باید ترکیبی از میوه ها و سبزیجات تازه باشد.
  • همچنین شما می بایست بین 6 تا 8 لیوان در روز آب بنوشید.
  • از طرز فکر سنتی "به جای دو نفر غذا بخورید" پیروی نکنید.
  • در واقع شما روزانه به 300 کالری غذای بیشتر نیاز دارید تا جنین تان را تغذیه کنید.
  • و در صورتی که حالت تهوع دارید غذای بیشتری استفاده نکنید.
  • با مصرف غذای مناسب در طی بارداری، جنین شما مواد مغذی مورد نیازش را مصرف می کند.

رابطه جنسی در هفته چهارم بارداری

به جز مواردی که پزشکتان ممنوع می کند، شما همچنان می توانید به رابطه جنسی تان در طی دوران بارداری ادامه دهید.

لیست چکاپ هفته چهارم بارداری

در این جا نکاتی برای بارداری در چهار هفته اول ذکر شده است:

  • اگر هنوز از بارداری تان مطمئن نیستید، می بایست آزمایش خون دهید.
  • حتی اگر شما تست بارداری تان را در خانه انجام دادید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • از دکتر بخواهید تا برای شما برنامه منظمی برای انجام سونوگرافی تان در نظر بگیرند.

از پزشکتان چه سوالاتی بپرسید؟

زمانی که جواب آزمایش خونتان مثبت و بارداری شما تایید شد، قدم بعدی این است که به پزشکتان مراجعه کنید. اگر چه شما در ابتدای سفر هیجان انگیز مادر شدن هستید، پزشک شما می تواند با مشاوره های تخصصی و مراقبت های لازم، از شما و جنین تان در طی دوران بارداری محافظت کند.

منبع flo.health / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه

 

بیشتر بخوانید :

هفته اول بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته اول حاملگی

هفته دوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته دوم حاملگی

هفته سوم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سوم حاملگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

ضرب المثل برای پانتومیم | 150 ضرب المثل سخت و راحت برای پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم | 150 ضرب المثل سخت و راحت برای پانتومیم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی پانتومیم در قرن هجدهم در فرانسه اختراع شده و بر مبنای بازی چیستان طراحی شده است، که در آن بازیکنان تک تک حروف های یک کلمه را می نویسند تا کل کلمه  را پیدا کنند. امروزه این بازی به سبک جدیدی انجام می شود؛ به نوعی که می بایست کلمات یا عبارات را  بدون صحبت کردن اجرا کنند. بازی پانتومیم ، یک بازی سرگرم کننده در مهمانی ها، یا در طی تعطیلات با دوستان و یا شب نشینی خانوادگی است. اگر مدت زمان طولانی این بازی را انجام نداده اید و یا اصلا تا به حال بازی نکرده اید،  در اینجا می توانید با نحوه بازی آشنا شوید. به علاوه میتوانید 150 ضرب المثل برای پانتومیم شامل ضرب المثل های سخت و راحت و البته معروف قابل اجر را برای شما گرد آوری کرده ایم که تقدیم شما میکنیم.

ضرب المثل پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم

150 ضرب المثل برای پانتومیم

اینجا برای شما 150 ضرب المثل برای پانتویم جمع آوری کرده ایم و تلاش کرده ایم این ضرب امثل ها شامل عباراتی باشند که معروفند و همه ما آنها را شنیده ایم و البته تا حدودی قابل اجراست . البته در میان آنها هم ضرب المثل های سخت پیدا میشود و هم راحت .

  1. آش کشک خاله ات رو بخوری پاته نخوری پاته .
  2. آش دهان سوزی نیست .
  3. آتیش بیار معرکه.
  4. آتیش زده به مالش .
  5. آب از دستش نمی چکد .
  6. آسمون همه جاش یه رنگ.
  7. آب در هاون کوبیدن .
  8. از این ستون به آن ستون فرجی است .
  9. آن راکه حساب پاک است ا ز محاسبه چه باک است .
  10. جیک جیک مستونت بود فکر زمستانت بود.
  11. بازبان خوش مار را از سوراخ بیرون می کشد.
  12. بزک نمیر بهارمیاد .کمبزه با خیار می یاد.
  13. بادمجان بم آفت نداره.
  14. با یک گل بهار نمیشه.
  15. با یه من عسل هم نمی شود خوردش.
  16. به دعای گربه ی سیاه ، بارون نمی باره.
  17. برای لای جزر دیوار خوبه.
  18. با یک تیر و دو نشون زدن.
  19. باد آورده را باد می برد.
  20. به در گفت دیوار بشنوه.
  21. با هر دست که دادی پس می گیری.
  22. برای همه مادر است برای من زن بابا.
  23. پشت دست داغ کردن.
  24. مهمون از مهمون بدش میاد صاحبخونه از جفتشون.
  25. پا به دریا بگذاره دریا خشک می شود
  26. پرسیدن عیب نیست ،‌ ندانستن عیب است.
  27. پولش از پار و بالا می ره.
  28. پشت دست را داغ کردن.
  29. پول علف خرس است.
  30. پیاده شو با هم راه بریم.
  31. توبه گرگ مرگ است.
  32. ضرب المثل برای ادابازی

  33. تا تنور گرم است نان را بچسبان.
  34. تعارف اومد نیامد دارد.
  35. تیرش به سنگ می خوره.
  36. تیر توی تاریکی انداختن.
  37. تافته جدا بافته بودن.
  38. تیشه به ریشه زدن.
  39. توی هفت آسمون یک ستاره نداشتن.
  40. جوجه را آخر پائیز می شمرند.
  41. جواب ابلهان خاموشیست.
  42. جانماز آب کشیدن.
  43. جنگل مولاست.
  44. جواب دندان شکن.
  45. جایی نمی خوابه که آب زیرش بره.
  46. جاتره بچه نیست: چیزی وجود ندارد
  47. جای که نمک خوردی نکمدان مشکن
  48. جای سوزن انداختن نیست .
  49. جای شکرش باقی است.
  50. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
  51. چند تا پیراهن بیشتر پاره کرده.
  52. چیزی که عوض داره گله نداره.
  53. چاقو دسته خودش را نمی بره.
  54. چیزی بارش نیست.
  55. چشم بسته غیب می گوید.
  56. چشمش آلبالو گیلاس می چینه.
  57. حساب حسابه ، کاکابرادر.
  58. حرف راست را باید از بچه شنید.
  59. حسود هرگز نیاسود.
  60. حرفهای گنده تر از دهنش می زنه.
  61. حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه.
  62. حسنی به مکتب نمی رفت وقتی می رفت جمعه می رفت.
  63. ضرب المثل برای پانتومیم

  64. حرف حق تلخه.
  65. خر ما از کرگی دم نداشت.
  66. خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
  67. خر بیار و باقالی بار کن.
  68. خدا از دهنت بشنوه.
  69. خواب زن چپه
  70. خود را به موش مردگی زدن.
  71. دیگ به دیگ می گه روت سیاه.
  72. دل به دریا زدن.
  73. دل به دل راه داره.
  74. دشمن دانا به از دوست نادان.
  75. دیوار موش داره موشم گوش داره.
  76. در کار نکو حاجت هیچ استخاره نیست.
  77. دود از کنده بلند می شه.
  78. درخت هرچه بارش بیشتر می شود سر فروتر می رود.
  79. ریگ تو کفششه.
  80. روکه نیست سنگ پای قزوینه.
  81. رفتم ثواب کنم کباب شدم.
  82. راه باز است و جاده دراز.
  83. روده بزرگه ، روده کوچکه رو خورد.
  84. رنگش مثل گچ سفید شد.
  85. رگ خواب کسی را به دست آورن.
  86. زبانم مو در آورد .
  87. زیر آب کسی را زدن .
  88. زیر کاسه ، نیم کاسه است .
  89. سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند .
  90. سرش به تنش زیادی کرده .
  91. سگ زرد برادر شغال است .
  92. سبیلش را چرب کردن .
  93. سر پیری و معرکه گیری .
  94. ضرب المثل برای پانتومیم سخت

  95. سالی که نکوست از بهارش پیداست .
  96. ستاره ی سهیل شدی
  97. شتر در خواب بیند پنبه دانه .
  98. شنیدن کی بود مانند دیدن .
  99. شتر بابارش گم می شه .
  100. شتر سواری دولا دولا نمی شود .
  101. شاهنامه آخرش خوش است .
  102. صد تا چاقو بسازه ، یکیش دسته نداره .
  103. صورتش را با سیلی سرخ نگاه می دارد .
  104. صبر ایوب داشتن.
  105. طاقتم طاق شد.
  106. طوطی وار یاد گرفتن.
  107. طبل توخالیست.
  108. عقل اون پاره سنگ بر می داره.
  109. عجله کار شیطونه.
  110. فیلش یاد هندوستان کرده.
  111. فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه.
  112. فکر نان کن که خربزه آب است.
  113. قدر زر ، زرگر شناسد ، قدر گوهر ، گوهری.
  114. قوز بالاقوز.
  115. کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد.
  116. کبکش خروس می خونه.
  117. کوگوش شنوا.
  118. کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد.
  119. گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.
  120. گاومون زائیده.
  121. گاو پیشانی سفید است.
  122. لگد به بخت خود زدن.
  123. لبش بوی شیر می دهد.
  124. همه مهربانتر از مادر.
  125. ضرب المثل برای پانتومیم خنده دار

  126. مرغ همسایه غاز است.
  127. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.
  128. ماست را کیسه کردن.
  129. مرغ یک پا داره.
  130. مار تو آستین پرورش دادن.
  131. مار خورده و افعی شده.
  132. مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد .
  133. کافر همه را به کیش خود پندارد.
  134. نفس از جای گرم برآمدن.
  135. نم پس نمی دهد.
  136. نخود هر آش شدن.
  137. وقت نداره سرشو بخارونه.
  138. هشتش گرو نهش است.
  139. هر که بامش بیش ، برفش بیشتر.
  140. یکی به دو کردن.
  141. یک دست صدا نداره.
  142. یک من ماست چقدر کره می دهد.
  143. یک پاش لب گور است..
  144. یک تیر و دو نشان.
  145. یاسین به گوش خر خواندن.
  146. بمرگ میگیره تا به تب راضی بشه !
  147. باد آورده را باد میبرد !
  148. با دست پس میزنه، با پا پیش میکشه !
  149. بار کج به منزل نمیرسد !
  150. بازی اشکنک داره ، سر شکستنک داره !
  151. باید گذاشت در کوزه آبش را خورد !
  152. با یکدست دو هندوانه نمیشود برداشت !
  153. برای کسی بمیر که برات تب کنه !
  154. به روباهه گفتند شاهدت کیه ؟ گفت: دمبم !
  155. بیله دیگ، بیله چغندر .

ضرب المثل برای پانتومیم خنده دار

ضرب المثل برای پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم ساده

آموزش سریع بازی پانتومیم 

قوانین بازی پانتومیم

در تکه های کاغذی کوچک، لغات را بنویسید و آن ها را داخل ظرفی بیندازید. هر بازیکن می بایست از این ظرف یک کاغذ بردارد و لغتی که روی آن نوشته شده را به صورت صامت، با استفاده از دست ها و حرکات بدن خود، اجرا کند. حال هم گروهی هایش می بایست آن لغت یا عبارت را حدس بزنند. اگر بازیکن پاسخ صحیح را شنید، اجرایش را متوقف کند. ممکن است بخواهید از یک کرنومتر، برای محدود کردن زمان اجرایتان، استفاده کنید. اگر تعداد بازیکنان زیاد است، در دو تیم تقسیم شوید. اگر تیمی، در زمان مقرر، نتوانست لغت را حدس بزند، تیم مقابل می تواند لغت را حدس بزند و امتیاز آن را به دست آورد. هر بازیکن یا تیمی که بیشترین لغات را حدس بزند، برنده می شود.

ضرب المثل برای پانتومیم بی ادبی

ضرب امثل برای پانتومیم (۱)

ضرب المثلهای پانتومیم

دسته بندی لغات

در این بازی، چندین دسته لغات و عبارات وجود دارد؛

  • نام فیلم سینمایی: تظاهر کنید که دارید یک دوربین قدیمی را می چرخانید.
  • نام سریال تلویزیونی: برای نشان دادن تلویزیون، با انگشت خود یک مستطیل را در هوا بکشید(مثل تلوزیون)
  • نام آهنگ: دستتان را مقابل دهانتان بگیرید و وانمود کنید که دارید آواز می خوانید.
  • نام کتاب: با دستانتان طوری وانمود کنید که انگار دارید کتابی را باز می کنید.
  • نام نمایشنامه: دستانتان را، به نوعی که دارید پرده را کنار می زنید، تکان دهید.
  • نقل قول ها و عبارات: اگر قرار است یک جمله مشهور را نقل قول کنیدبا دستانتان دو تا گیومه را نشان دهید.

ضرب المثل برا پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم

ضرب المثل واسه پانتومیم

حرکات دستها در بازی پانتومیم

حرکات دستانتان هم تعداد لغات یا سیلاب ها و هم معنی آنها را نیز می تواند نشان دهد.

پرکاربردترین حرکات دست عبارتند از:

  1. تعداد لغات و حروف: از انگشتان دست خود برای نشان دادن تعداد کلمات، دسته بندی کلمه استفاده کنید، و در صورت نیاز، کلمات کلیدی را به صورت هجا با انگشتتان جدا کنید.
  2. طول کلمه: با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره ، طول کلمه (کلمه کوتاه یا کلمه بلند) را نشان دهید.
  3. صدای کلمه: برای اینکه  نشان دهید این کلمه با کلمه ای دیگر (مثلا نام یک حیوان) هم صدا است، می توانید ادای آن را در آورید.
  4. کلمه جمع: برای نشان دادن اینکه کلمه ای جمع می باشد، می توانید از انگشتانتان استفاده کنید.
  5. عبارت طولانی تر یا کوتاهتر: برای نشان دادن طول یک عبارت، می توانید از دستانتان استفاده کنید.
  6. حدس درست: اگر بازیکن مقابل درست حدس زد، با انگشت به او اشاره کنید تا بداند که جواب را درست گفته است.

ضرب المثل برای پانتومیم سخت

منبع childhood101 / ترجمه اخصاصی سایت دلبرانه

ضرب المثل در پانتومیم

بیشتر بخوانید :

کلمات پانتومیم |۳۰۰ سوژه سخت،راحت، خنده دار + ۱۰۰ضرب المثل

بازی پانتومیم | آموزش بازی پانتومیم به زبان ساده + قوانین بازی

پانتومیم ساده | ۲۵۰ کلمات پانتومیم ساده و راحت (برای کودکان)

آموزش پانتومیم | آموزش ادا بازی و پانتویم حرفه ای را بیاموزید !

سوژه پانتومیم |۵۰۰ سوژه باحال پانتومیم (سخت،راحت،خنده دار)

کلمات پانتومیم خنده دار | ۱۲۰ سوژه بامزه و خنده دار برای پانتومیم 

پانتومیم | نحوه بازی پانتومیم و فوت وفن ها برای پانتومیم + آموزش 

کلمه پانتومیم |۱۱۰ کلمه و سوژه سخت و دشوار برای بازی پانتومیم

ضرب المثل برای پانتومیم راحت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

ماساژ | آشنایی و آموزش انواع ماساژ بدن،ماساژ کتف ،ماساژ کمر و ماساژ گردن

در این نوشته از بخش آموزش سایت محبوب دلبرانه قصد داریم به معرفی و آموزش انواع ماساژ بپردازیم.

ماساژ امروزه برای درمان بسیاری از درد ها مخصوصا درد های مفصلی کاربرد دارد.

ماساژ انواع مختلفی دارد و ما امروز سعی کرده ایم که آموزش آنها را برای شما کاربران محترم درج نماییم.

انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که بر روی قسمت های مختلف بدن یا شیوه های بهبود دهنده مختلفی تمرکز می کنند

در ادامه این مقالات ما به طور کامل انواع ماساژ را بررسی کرده ایم و به آموزش آن پرداخته ایم.

با ما همراه باشید...

ماساژ | آشنای و آموزش انواع ماساژ بدن،ماساژ کتف ،ماساژ کمر و ماساژ گردن

آموزش انواع ماساژ

در این نوشته راهنمای جامع و کامل برای آموزش ماساژ را مشاهده میکنید که امیدواریم کاربردی باشد و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

در طی یک ماساژ، ماساژور فشارهای ضعیف یا قوی را به عضلات و مفاصل بدن برای کاهش درد و تنش اعمال خواهد کرد.

یک ماساژور شخصی است که برای ماساژ دادن آموزش دیده است.


1. ماساژ پا

آموزش ماساژ پا در ۱۵ مرحله

ماساژ پا راهی عالی برای نوازش عزیزانتان و کمک به آنها برای ریلکس شدن پس از یک روز طولانی است.

از سایر مزایای ماساژ پا می توان به درمان مشکلاتی مانند سردرد، بی خوابی و استرس اشاره کرد.

ماساژ پا را با ماساژ روی پا و همچنین پاشنه پا، کف پا و انگشتان پا شروع کنید.

برای رهایی از هر گونه تنش و ایجاد یک تجربه مثبت برای فرد شما می توانید روی مچ پا، کف پا، و نقاطی که بر روی آن احساس فشار وجود دارد ماساژ عمیقتری انجام دهید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ پا | آموزش ماساژ پا در ۱۵ مرحله + آموزش تصویری


2.ماساژ سر

آموزش ماساژ سر

ماساژ سر راهی عالی برای استراحت کردن و کاهش تنش است.

هنگام ماساژ دادن سر، با چند اصل اولیه برای آرامش شخص از قبیل استفاده از حرارت مرطوب، اضافه کردن روغن و باز کردن گره های مو شروع کنید.

سپس می توانید به ماساژ فرد بپردازید.

اگر از ماساژ برای خودتان استفاده می کنید می توانید از بعضی از تکنیک های ماساژ سر بهره ببرید.

با ماساژ دادن سر احساس خواهید کرد که استرستان رفته رفته کاهش پیدا می کند و احساس آرامش و شادی بیشتری می کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ سر | آموزش ماساژ سر در ۱۲ گام (آموزش تصویری)


3. روش ماساژ جنسی و لذتبخش پاها برای همسران

آموزش ماساژ جنسی پا

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما پاها مکان مناسبی برای تحریک احساسات و عواطف افراد هستند.

فضایی دلپذیر با نورکم، چند شمع روشن و موسیقی آرام و گوش نواز ایجاد کنید.

سپس روی مناطق حساس پاهای فرد در نزدیکی مچ پا تمرکز کنید.

می توانید کف پا و عضلات ساق پا را نیز ماساژ دهید تا فرد احساس آرامش بیشتری پیدا کند.

ما همه کارهایی که لازم است تا شما یک آموزش ماساژ پا به صورت فوق العاده لذت بخش را تجربه کنید ، به شما خواهیم آموخت.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : آموزش ماساژ پا | روش ماساژ جنسی و لذتبخش پاها برای همسران 


4. ماساژ کتف

آموزش ماساژ برای کاهش درد شانه و کتف

میلیونها نفر در سراسر جهان از درد کتف رنج می برند. اگر ندانید که چطور آن را درمان کنید متاسفانه می تواند تبدیل به درد عذاب آوری شود.

اما خبر خوب این است که ماساژ درمانی می تواند در کاهش درد کتف بسیار موثر باشد.

اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان به درد کتف دچار هستید می توانید از خودماساژی برای کاهش درد استفاده کنید یا از کسی بخواهید که کتف ها و شانه هایتان را ماساژ بدهد.

در نهایت اینکه، انجام ماساژ کتف به شیوه ای صحیح و مناسب باعث می شود درد کمتر و آرامش بیشتری احساس کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ کتف | آموزش ماساژ برای کاهش درد شانه و کتف (به ۳ روش)


5. ماساژ بدن

آموزش تصویری ماساژ کامل بدن

ماساژ بدن باعث آرامش عضلات می شود، گردش خون را بهبود می بخشد و فشار روانی را کاهش می دهد.

برای مثال ماساژ دادن شانه های همسرتان می تواند برای او خوشایند و آرامبخش باشد اما اگر می خواهید برای عزیزانتان تجربه ای فراموش نشدنی و دلپذیر از ماساژ خلق کنید وقت آن رسیده که محیطی آرامبخش ایجاد کنید و تکنیک های ماساژ را به کار ببرید.

ما در این مطلب هر چیزی که باید درباره یک ماساژ فوق العاده بدانید را در اختیارتان می گذاریم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ بدن | آموزش تصویری ماساژ کامل بدن + فواید ماساژ درمانی


6. ماساژ کمر

آموزش تصویری ماساژ کمر

اگر چه ماساژ حرفه ای کمر نیاز به مهارت و آموزش خاصی دارد .

اما حتی شما هم می توانید بدون گذراندن آموزش، ماساژ کمری آرامبخش و موثر به دیگران هدیه دهید.

با یادگیری برخی از تکنیک های ماساژ کمر و اجرای آنها می توانید ماساژ با کیفیت و خوبی را در خانه انجام دهید.

نکته مهم هنگام انجام ماساژ بدون آموزش حرفه ای این است که در تمام تکنیک های ماساژ باید از فشارهای ملایم و آرام استفاده کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ کمر | آموزش تصویری ماساژ کمر برای درمان کمر درد


7. ماساژ گردن

آموزش تصویری ماساژ گردن

افرادی که پشت میز می نشینند یا برای مدت طولانی رانندگی می کنند اغلب با درد شدید گردن و شانه ها مواجه می شوند.

ماساژ گردن راهی عالی برای از بین بردن این تنش هاست.

ماساژ می تواند گردش خون را بهبود ببخشد، سردرد را کاهش دهد، روی خلق و خوی فرد تاثیر بگذارد و سبب افزایش سطح انرژی شود.

با انجام یک ماساژ خوب برای دوستتان، همسرتان و یا برای مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی ماساژ می توانید هدیه ای فوق العاده و آرامبخش به آنها بدهید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ گردن | آموزش تصویری ماساژ گردن و شانه بطور کامل


8. ماساژ گردن درد

آموزش ماساژ برای کاهش درد شانه و گردن

آیا دچار انقباض عضلات گردن هستید؟ آیا گردن درد دارید؟

خیلی از افراد ماساژ را راهی برای درمان این نوع دردها می دانند، چه این ماساژ را خودشان انجام دهند و چه از ماساژ درمانی یا ماساژ کلاسیک استفاده کنند.

در حالی که هنوز هم روش های علمی برای درمان درد گردن وجود دارد اما ماساژ گردن درد هم می تواند به همراه راه های پزشکی تجویز شده در درمان درد گردن موثر باشد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ گردن درد | آموزش ماساژ برای کاهش درد شانه و گردن


9. ماساژ درمانی

آموزش ماساژ پا در آب

ما در این مطلب برخی از روش های رایج و محبوبی که متخصصان ماساژ برای کاهش استرس ، ریلکس کردن و آرامش بخشی در ماساژ درمانی انجام میدهند را به شما آموزش میدهیم .

همانطور که مشاهده خواهید کرد، این کار فوق العاده ساده است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ درمانی | آموزش ماساژ پا در آب برای رفع خستگی و استرس


10. ماساژ هندی

آموزش ماساژ هندی

ماساژ هندی که به چمپیسیج ( champissage ) نیز معروف است ( برگرفته از چمپی، کلمه ای هندی به معنای ماساژ)، بر اساس آنچه که در علم باستانی آیورودا گفته شده است انجام می شود و قدمتی ۴۰۰۰ ساله دارد. این ماساژ بر روی سه چاکرای “ویهودها”، “آجنا” و چاکرای “ساهاسرارا” اثر می گذارد و می توان از آن برای هماهنگی جسمی، درمان بیماری ها، نشاط، شادابی و آرامش بخشی استفاده کرد. بنابراین اصلا عجیب نیست که هرروز بر محبوبیت این ماساژ در غرب افزوده می شود. ما در اینجا نکات لازم برای انجام این ماساژ را در اختیارتان می گذاریم.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ هندی | آموزش ماساژ هندی + فواید درمانی این ماساژ


11. ماساژ کل بدن

آموزش ماساژ کل بدن به صورت گام به گام

آموزش ماساژ آن هم آموزش کامل ماساژ دادن بد از این جهت یک پیشنهاد عالی برای شماست که راهی بی نظیر برای کمک به افراد برای رهایی از استرس و انقباضات ماهیچه ای محصوب میشود.علاوه بر این ماساژ دادن می تواند به بهبود روابط افراد با یکدیگر کمک کند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : آموزش ماساژ | آموزش ماساژ کل بدن به صورت گام به گام و تصویری


12. ماساژ جنسی

تاثیرات مثبت ماساژ جنسی بر بدن

ماساژ جنسی علاوه بر تاثیرات مفیدی که روی بدن دارد، میتواند نقش تحریک کنندگی نیز داشته و لذت رابطه جنسی را دو چندان نماید.

ماساژ جنسی ارتباط جسمی زن و مرد را بیشتر کرده، ضمن برانگیختگی جنسی موجب میشود تا آنها لذت بیشتری از رابطه جنسی با یکدیگر ببرند.

در خانمهایی که مشکل ارگاسم دارند یا اینکه دیر به ارگاسم میرسند.

ماساژ جنسی بدن نقش مهمی در تسهیل ارگاسم دارد و در این امر بسیار کمک کننده است.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ جنسی | تاثیرات مثبت ماساژ جنسی بدن در روابط زناشویی + آموزش


13. ماساژ کودک

آموزش ماساژ بدن نوزاد

در این نوشته  به آموزش و بررسی فواید ماساژ کودک خواهیم پردخت با ما همراه باشید.

از شکم درد گرفته تا یبوست و آنفلوآنزا، ناراحتی هایی است که باعث بی قراری کودکان می شود و آنها تنها از طریق گریه کردن می توانند این ناراحتی را بیان کنند.

البته، از انواع داروهای تجویز شده توسط پزشک باید استفاده شود.

اما می توانید در منزل از درمان تسکین دهنده، مانند بازتاب شناسی (فشار درمانی) که در این مطلب به آن پرداخته می شود استفاده کنید تا در نوزاد آرامش کافی ایجاد شود.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ کودک | آموزش ماساژ بدن نوزاد برای تسکین دردهای آنها


14. ماساژ بارداری

فواید و نکات ماساژ بارداری

ماساژ درمانی به منظور بهبود سلامت کلی، کاهش استرس و تسکین تنش عضلانی مورد استفاده قرار گرفته است.

انجمن سلامت، امنیت و هدف ماساژ بارداری را مورد بررسی قرار داده است.

تحقیقات نشان داده اند که ماساژ درمانی قبل از زایمان می تواند نقش مهمی در مراقبت های قبل از زایمان زنان داشته باشد و می بایست به طور جدی به آن پرداخت.

اگرچه اکثر موسسات آموزش ماساژ ، ماساژ درمانی برای زنان باردار را آموزش می دهند.

اما بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که مجوز ماساژ برای زنان باردار را داشته باشند.

انجمن روانشناسی آمریکا با افرادی که دارای مجوز ماساژ برای زنان باردار هستند، کار می کنند.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ بارداری | فواید و نکات ماساژ بارداری قبل از زایمان


15. ماساژ نوزاد

آموزش گام به گام تصویری ماساژ کودک

بچه ها برای رشد فیزیکی و احساسی سالم نیاز به تماس پوستی و لمس شدن دارند.

بنابراین ماساژ دادن نوزاد نه تنها به رشد بهتر و سریعترشان کمک می کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی، رشد عضلات و کاهش استرس و اضطرابشان نیز می شود.

علاوه بر این ماساژ دادن راهی عالی برای برقراری پیوند میان کودک و والدینش است.

برای اینکه بدانید چطور و چه زمانی باید نوزادتان را ماساژ بدهید این مقاله را دنبال کنید.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ نوزاد | آموزش گام به گام تصویری ماساژ آرامش بخش کودک


16. آموزش ماساژ نوزاد

آموزش کامل و گام به گام ماساژ نوزادان

قدم بعدی بعد از تولد فرزندتان آشنا کردن و پیوند دادن او با جهان بیرون است.

آموزش ماساژ نوزاد راهی عالی برای ایجاد رابطه نزدیک با اوست. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده اند که ماساژ دادن باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی نوزادان، افزایش وزن و تقویت مهارت های حرکتی آنها می شود.

شما می توانید ماساژ دادن نوزاد را درست بعد از تولدش شروع کنید اما قبل از آن حتما با پزشک در این مورد صحبت کنید.

ماساژ بدن کودک باعث ایجاد آرامش در او و حتی خود شما می شود.

پس همین محیطی آرام و دلپذیر همراه با روغن های گیاهی و موسیقی ملایم آماده کنید و دست به کار شوید!

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید : ماساژ نوزاد | آموزش گام به گام تصویری ماساژ آرامش بخش کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان

گیفت عید غدیر | 110 مدل گیفت نمدی و متنوع سبز برای عید غدیر

گیفت عید غدیر | 110 مدل گیفت نمدی و متنوع سبز برای عید غدیر و سادات

در این نوشته از دلبرانه قصد دارم 110 مدل گیفت عید غدیر شامل گیفت های نمدی ، چوبی ، فلزی و ... را تقدیم حضور شما کنم امیدوارم مورد توجه و استفاده شما بخصوص خانواده های سادات که در این روز به بقیه به رسم تبرک عیدی میدهند قرار بگیرد.

گیفت عید غدیر (۱)

گیفت عید غدیر

عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و بخصصوص شیعیان است و همان طور که میدانید احترام به سادات از گذشته تا کنون بخشی از فرهنگ دینی ما ایرانیان است ، این احترام از این جهت است که سادات منتسب به خاندانی هستند که نزد شیعیان حتی از خانواده و نزدیک ترین دوستان عزیز تر و محترم تر هستند ،ما ایرانیان از گذشته به سبب پیوندی که میان آنها با ائمه اطهار (ع) وجود دارد ، سادات را عزیز و محترم شمرده و ارج و قدر خاصی برای آنان قائل هستیم ، آنان را بالای مجلس مینشانیم ، در سلام و احوالپرسی آنان را مقدم میداریم و دعا آنها را به اجابت نزدیک تر میشمریم .

تزیین پول عید غدیر (۸)

هدیه عید غدیر 

از این رو در عید غدیر که آنان را عید سادات میدانیم  هر کس سعی میکند به خویشاوندانی که سعادت داشتن لغب سیادت داشته اند ، سر میزنیم آنان را تکریم و احترام میکنیم و از آنها به رسم تبرک عیدی میگیریم . عیدی گرفتن از سادات دوست و همسایه و خویشاوند از گذشته جزئی از فرهنگ و آداب روز عید غدیر بوده است ، به همین دلیل سادات معمولا در این روز خود را مهیا پذیرای و عیدی دادن به مهمان ها میکنند ،  این عیدی میتواند مبلغ کمی پول به رسم تبرک یا یک هدیه کوچک باشد.

تزیین پول عید غدیر (۹)

گیفت عید  غدیر

هدایا کوچک یا گیفت ها در واقع همین یادگار های کوچک  از مرسم یا جشن به رسم سپاسگذاری و تشکر به مهمان ها داده میشود .  ما هم در این نوشته 110 مدل گیفت عید غدیری زیبا به رنگ سبز که منتسب به سادات است  را از صحات اینستاگرامی تهیه و گرد آوری کرده ایم که تقدیم حضور شما خواهیم کرد.

  تزیین پول عید غدیر (۱۰)

تزیین پول عید غدیر 

از آنجایی که اغلب هدیه ای که به رسم عیدی و تبرک به مهمان ها در جشن عید غدیر داده میشود پول است ، حتما لینک زیر برای تزیین پول و اسکناس برای عیدی عید غدیر هم برای شما مفید خواهد بود ، روی آن کلیک کرده و عکس ها و مدل های آن را تماشا کنید .

تزیین پول | ۳۳ ایده تزیین پول عیدی و شاباش جالب و جدید

تزیین پول کادو | ۵۰ مدل تزیین کردن پول برای کادو تولد ، عیدی و عروسی

تزیین اسکناس | ۳۰ مدل تزیین پول برای کادو عیدی + تزیین اسکناس شکل گل

تزیین پول عید غدیر (۱۸)

گیفت برای عید غدیر

تزیین پول عید غدیر (۱۷)

گیفت عید غدیر با نمد

تزیین پول عید غدیر (۱۱)

گیفت عید غدیر خم

تزیین پول عید غدیر (۱۲)

گیفت عید غدیر 98

تزیین پول عید غدیر (۱۶)

عید غدیر مبارک گیف

تزیین پول عید غدیر (۱۳)

گیفت عید غدیر چوبی

تزیین پول عید غدیر (۱۴)

گیفت عید غدیر با سکه

تزیین پول عید غدیر (۱۵)

گیفت عید غدیر با مقوا

تزیین پول عید غدیر (۱۹)

گیفت عید غدیر نمدی جدید

تزیین پول عید غدیر (۲۰)

گیفت عید غدیر 99

عکس گیفت عید غدیر (۱)

گیفت عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۲)

گیفت عید غدیر نمدی

عکس گیفت عید غدیر (۳)

گیفت نمدی عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۴)

گیفت نمدی برای عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۵)

گیفت های نمدی عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۶)

گیفت نمدی مخصوص عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۸)

آموزش گیفت نمدی عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۹)

مدل گیفت نمدی عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۷)

گیفت نمدی برا عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۱۰)

گیفت عید غدیر نمدی جدید

عکس گیفت عید غدیر (۱۱)

هدیه عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۱۲)

هدیه عید غدیر برای داماد

عکس گیفت عید غدیر (۱۳)

هدیه عید غدیر برای عروس

عکس گیفت عید غدیر (۱۴)

هدیه عید غدیر به عروس

عکس گیفت عید غدیر (۱۵)

هدیه عید غدیر سادات

عکس گیفت عید غدیر (۱۶)

هدیه عید غدیر برای بچه ه

عکس گیفت عید غدیر (۱۷)

gift  عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۱۸)

عید غدیر خم gift 

عکس گیفت عید غدیر (۲۰)

gift عید غدیر

عکس گیفت عید غدیر (۱۹)

gift برای عید غدیر

گیفت عید غدیر (۱)

تبریک عید غدیر با گیفت نمدی

گیفت عید غدیر (۲)

عید غدیر 2020

گیفت عید غدیر (۳)

عید غدیر 2019

گیفت عید غدیر (۴)

تزیین عید غدیر 

گیفت عید غدیر (۵)

تزیین عید غدیر خ

گیفت عید غدیر (۶)
تزیین عید غدیر با نمد

گیفت عید غدیر (۷)
تزیین عید غدیر برای عروس

گیفت عید غدیر (۸)
تزیین عید غدیر جدید

گیفت عید غدیر (۹)
تزیین عید غدیر برای داماد

گیفت عید غدیر (۱۰)
تزیینات عید غدیر

گیفت عید غدیر (۱۱)
تزیینات عید غدیر خم

گیفت عید غدیر (۱۲)
تزیین عیدی غدیر خم

گیفت عید غدیر (۲)
تزیین سفره عید غدیر 98

گیفت عید غدیر (۱۴)
تزیین سکه عید غدیر 99

گیفت عید غدیر (۱۵)
تزیین پول عید غدیر 1398

گیفت عید غدیر (۱۶)
تزیین پول عید غدیر 1399

گیفت عید غدیر (۱۷)
تزیین سکه عید غدیر مدل جدید 

گیفت عید غدیر جدید (۴)
تزیین پول برای عید غدیر 

          گیفت عید غدیر جدید (۲)

تزیین عیدی عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۳)

تزیین عیدی عید غدیر برای عروس

گیفت عید غدیر جدید (۱)
تزیین عیدی عید غدیر با نمد

گیفت عید غدیر جدید (۶)
تزیین عیدی عید غدیر خم

گیفت عید غدیر (۱۹)

تزیین عیدی عید غدیر جدید

گیفت عید غدیر جدید (۷)
تزیین عیدی عید غدیر

گیفت عید غدیر (۲۰)
تزیین پول عیدی عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۹)
تزیین عیدی برای عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۸)
مدل تزیین عیدی برای عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۱۰)
تزیینات عیدی عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۱۱)

تزیین پول عید غدیر

گیفت عید غدیر جدید (۱۲)

تزیین پول عید غدیر جدید

گیفت عید غدیر جدید (۱۳)
تزیین پول عید غدیر با نمد

گیفت عید غدیر جدید (۱۵)
تزیین پول عید غدیر با روبان

گیفت عید غدیر نمدی (۲)
تزیین پول عید غدیر با تور

گیفت عید غدیر نمدی (۱)
تزیین پول عید غدیر با پارچه نمدی

گیفت عید غدیر جدید (۲۰)
تزیین پول عید غدیر خ

گیفت عید غدیر نمدی (۳)
تزیین پول عید غدیر با مقوا

گیفت عید غدیر جدید (۱۶)
تزیین پول عید غدیر شی

گیفت عید غدیر جدید (۱۷)
تزیین پول عید غدیر خم جدید

گیفت عید غدیر جدید (۱۸)
تزیین پول عید غدیر 98

گیفت عید غدیر جدید (۱۹)
تزیین پول عید غدیر 99

گیفت عید غدیر نمدی (۴)
تزیین پول عیدی برای عید غدیر 

گیفت عید غدیر نمدی (۵)

گیفت نمدی عید غدیر 

گیفت عید غدیر نمدی (۶)

گیفت نمدی برای عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۷)
عکس گیفت نمدی عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۸)
گیفت های نمدی عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۹)
مدل گیفت نمدی عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۱۰)
عکس گیفت نمدی عید غدی

گیفت عید غدیر نمدی (۱۱)
گیفت نمدی مخصوص عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۱۳)
ایده گیفت نمدی عید غدیر

گیفت عید غدیر نمدی (۱۴)
گیفت نمدی برا عید غدیر

مدل گیفت عید غدیر (۵)
گیفت نمدی برای عید غدیر خم

گیفت عید غدیر نمدی (۱۲)

گیفت عید غدیر 

گیفت عید غدیر نمدی (۱۵)

گیفت عید غدیر نمدی

گیفت عید غدیر نمدی (۱۶)
گیفت عید غدیر با نمد

گیفت عید غدیر نمدی (۱۷)
گیفت عید غدیر عروسیک 

گیفت عید غدیر نمدی (۱۸)
گیفت عید غدیر با سکه

گیفت عید غدیر نمدی (۱۹)
گیفت عید غدیر شیک

گیفت عید غدیر نمدی (۲۰)
گیفت عید غدیر با کلاس

مدل گیفت عید غدیر (۷)
گیفت عید غدیر ارزان 

مدل گیفت عید غدیر (۲)
گیفت عید غدیر اینستا

مدل گیفت عید غدیر (۴)
گیفت عید غدیر instagaram

مدل گیفت عید غدیر (۸)
گیفت عید غدیر ساده

مدل گیفت عید غدیر (۶)

تزیین اسکناس برای عید غدیر 

  مدل گیفت عید غدیر (۳)

روز عید چه کارها که باید کرد؟

  • کارهایی خوبی که در عید میتوانیم انجام دهیم 
  • در عید غدیر چه کارهایی مستحب است ؟

مطلب خوب زیر از سایت تبیان برای شما گرد آوری شده است ، جهت رعایت کپی رایت : )

مدل گیفت عید غدیر (۱)

تجدید میثاق با رهبری

یکی از آداب عیدغدیر، دیدار با رهبری و تجدید میثاق با مقام ولایت است.

با ملاحظه احادیث مربوط به غدیر، روشن می‌شود که برنامه دیدار با رهبری و پیشوای مسلمانان و بیعت با او، از زمان ائمه علیهم السلام به ویژه از زمان امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام مرسوم بوده و مردم، از همه جا برای دیدار با معصومان و تجدید عهد به حضورشان می‌رسیدند. امام صادق علیه السلام دراین باره می‌فرماید: «این روز، روز تجدید عهد و یادآوری اتمام نعمت و اکمال دین است و از احترام زیادی برخوردار است».

دعا و نمازِ شب عید غدیر

شب عید غدیر، از شب های بسیار با فضیلت سال است و اعمالی ویژه دارد.

سید بن طاووس ـ که از بزرگ ترین علمای شیعه است ـ در کتاب گران قدر اقبال، برای شب عید غدیر، نمازی را با آدابی خاص آورده است. هم چنین برای این شب، دعایی وارد شده که خواندنش پاداشی بسیار دارد

در بخش هایی از این دعا می‌خوانیم: « پروردگارا! ما را آن گونه قرار ده که برای ولیّ تو (امیرمؤمنان علیه السلام) با هر کسی که با او عَلَم دشمنی برافرازد، دشمن باشیم و هر که او را دوست دارد، دوست بداریم و با این شیوه، ما اطاعت و فرمان برداری تو را آرزومندیم ای مهربان ترین مهربانان. خدایا! عذاب و خشمت را بر کسی قرار ده که با ولیّ تو بستیزد، امامت او را آگاهانه نپذیرد [و] سرپرستی، ولایت و سبقت او را گردن ننهد».

تزیین پول عید غدیر (۷)

روزه گرفتن

«روزه عید غدیر از مستحباتی است که خداوند بدان فرا خوانده است».

روزه عید غدیر، از مستحباتی است که بر آن تأکید بسیار شده و پاداش های عظیم و گسترده ای برای آن بیان گردیده است. امیرمؤمنان علی علیه السلام در خطبه ای که در روز عید غدیر ایراد کردند، فرمودند: «روزه عید غدیر از مستحباتی است که خداوند بدان فرا خوانده است». امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: «بر شما لازم است که در روز عید غدیر، برای سپاس گزاری از خداوند و ستودن او، روزه بگیرید».

آن حضرت در پاسخ شخصی که از ایشان پرسید: چه کاری شایسته روز غدیر است و چه عملی در آن استحباب دارد؟ روزه رایکی از اعمال این روز برشمردْ و در حدیث دیگری فرمودند: «من دوست دارم شما آن روز را روزه بگیرید». گفتنی است که در بیش تر روایات، این روزه، روزه شکر و سپاس نامیده شده است. سپاس از پروردگار متعال در برابر نعمت گران سنگ ولایت، وصایت و امامت.

افطاری و اطعام

از سنت هایی که به انجام دادن آن در روز عید غدیر سفارش شده، افطاری دادن به روزه داران است.

افزون بر این، در این روز بر اطعام و پذیرایی مؤمنان نیز تأکید بسیار شده است. «اطعام» به معنای طعام و خوراک دادن، معنایی گسترده تر از افطاری دادن را شامل می‌شود؛ چرا که افطاری، تنها روزه دراان را فرا می‌گیرد، ولی اطعام، پذیرایی و تغذیه است؛ چه مردمانِ روزه دار باشند و چه نباشند. امام صادق علیه السلام یکی از وظایف عید غدیر را اطعام برادران دینی برشمرده‌اند. امام رضا علیه السلام نیز پاداش فردی که مؤمنی را در روز عید غدیر تغذیه می‌کند، هم سان کسی می‌دانند که پیامبران و صدّیقان راطعام داده باشد.

تزیین پول عید غدیر (۶)

آراستن

از دیرباز، عیدها و جشن ها، با نظافت، غبارزدایی، پیراستن و آراستن همراه بوده است.

در قرآن مجید نیز «روز زینت کردن»، وصف یکی از عیدهای کهن آمده است. این آراستین و پیراستن، از سنت های شایسته ای است که باید مومنان راستین آن را برای عید غدیر رعایت کنند. خانه روبی، غبارزدایی، تزیین مجالس و اماکن در آستانه عید غدیر، سنت و مستحب، و نیز جلوه ای ازشعائر دینی است. امام رضا علیه السلام در این باره می‌فرمایند: «روز غدیر، روز آراستن و زینت کردن است». چراغانی سر در منازل و اماکن عمومی و اداری، از شعایری است که در قلمرو این گونه سفارشات امامان معصوم علیهم السلام قرار می‌گیرد.

پوشیدن لباس نو

ما ایرانیان به پیروی از نیاکانمان، در عید باستانی نوروز  لباس نو می‌پوشیم؛

پس چرا در عید بزرگ ولایت و وصایت خداوندی، تن پوش نو نپوشیم؟ امام صادق علیه السلام فرموده اند: «یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن، تمیزترین و گران قدرترین جامه های خویش را بپوشد». و امام رضا علیه السلام نیز در بیان دیگری گفته اند: «روز غدیر، روز پوشیدن لباس نو و درآوردن جامه سیاه است».

تزیین پول عید غدیر (۱)

به کار بردن بوی خوش

دین زندگی ساز و سعادت آفرین اسلام، درباره به کارگیری بوی خوش، و استعمال مواد خوش بو، سفارش های بسیار کرده است و آن گاه که عید سعید غدیر فرا می‌رسد، این سنّت، سفارش ویژه ای پیدا می‌کند. امام صادق علیه السلام در پی وظایف مؤمن درروز عید غدیر فرموده اند: «و مؤمن به اندازه وسعت و توانایی مالی خویش، بوی خوش استعمال کند».

 

تبریک گفتن

تبریک گفتن در روز عید غدیر، جلوه ای ازاحیا و بزرگ داشت این عید

انسانها به هنگام دست یابی به نعمت، دست یافتن به پیروزی یا روزهای عیدی که سال گشت به این نعمت رسیدن یا به پیروزی دست یافتن بوده، به رعایت رسمی دیرین، آن را به یک دیگر تبریک می‌گفته‌اند. تبریک گفتن در روز عید غدیر، جلوه ای ازاحیا و بزرگ داشت این عید و نشانی از پای بندی به شعایر تشیع است. بدون تردید، عید غدیر، بزرگ ترین دستاورد معنوی را برای کسانی که ولایت را پذیرفته اند، به همراه داشته است.

در این روز، بشر به نعمتی رسیده که تمام نعمتها در برابر آن اندک و حقیر است. از این رو، گرم ترین و واقعی ترین تبریکها برای عید غدیر است. امام رضا علیه السلام در این باره می‌فرمایند: «روز عید غدیر، روز تهنیت گویی است. بعضی از شما به برخی دیگر تهنیت بگوید و هرگاه مؤمنی با برادرش برخورد کرد بگوید: ستایش، مخصوص خداوندی است که ما را از پیوستگان به ولایت امیرمؤمنان علیه السلام و امامان علیهم السلام قرار داد».

تزیین پول عید غدیر (۵)

دل جویی و مهرورزی

روز عید، روز نگاه های مهرآمیز، لبخندهای دل انگیز و روز دل جویی های انسان دوستانه و خداپرستانه است.

روز غم زدایی از دل های به درد نشسته، نگاه های به در بسته و جان های از اندوه خسته است. آیین اسلام نیز، فرهنگ هم دلی، هم سویی وفریاد رسی است و پیشوای غدیر حضرت علی علیه السلام، پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، غم زداترین انسان برای محرومان بود.

اکنون در روز غدیر، این دل جوییها تأکید بیش تری می‌یابد. امیرمؤمنان علیه السلام دراین باره می‌فرمایند: «[در این روز] با خیر فراوان، به دیدار کسانی بروید که به کمک شما دل بسته‌اند و تا آنجا که توان دارید و از دستتان برمی آید، در خوردنی ها، با ناتوانانْ مساوات پیشه کنید». و در ادامه فرمودند: «مهربانی متقابل در روز غدیر، رحمت و نگاه عطوفت آمیز خداوند را جلب می‌کند». امام رضا علیه السلام نیز روز غدیر را «روز مهرورزیدن» خوانده‌اند.

ابراز شادمانی و شادمان ساختن دیگران

بی شک، هر عیدی، یادآور خاطره شادی بخشی است

و در طول تاریخ، عیدها هنگام سرور ملتها بوده است. عید غدیر که عید ولایت و رهبری است، بزرگ ترین و گران قدرترین سرفصل سرنوشت ساز زندگی مسلمانان است و بدون تردید، شادمانی بیش تری را می‌طلبد.

درروایات امامان معصوم علیهم السلام آن چه مورد تأکید قرار گرفته، تنها شادمان بودن نیست، بلکه سفارش شده که شادمانی را ابراز کنید و دیگران را نیز در این شادیْ شریک سازید؛ چرا که این شور و شادی، نشانه شعور دینی و شعاری اسلامی است. حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «[در روز غدیر] گشاده رویی را در میا خویش و شادمانی را در ملاقات هایتان ابراز کنید».

و باز فرمودند: «[در این روز] شاد باشید و برادرانتان را با لباس نیکو، بوی خوش و طعام، شاد کنید». امام رضا علیه السلام نیز در این باره فرموده اند: «[در روز غدیر] هر مرد و زن مؤمنی را شادمان سازید».

تزیین پول عید غدیر (۲)

کارگشایی

برآورده ساختن نیازهای مردم و انجام دادن کارهایی که از ما خواسته اند، از سنت های نیکویی است که در اخلاق و آیین اسلامی بسیار سفارش شده است. در روز غدیر که روز امامِ پروا پیشگانِ جهان و روز بزرگِ کارگشایِ غم دیدگان است، ما بیش تر به ارائه خدمات نوع دوستانه و کارهای نیک فراخوانده شده ایم. باشد تا با این کار، نهال شادی را در باغ آفت دیده دلِ بیچارگان بنشانیم و شاهد رویش شکوفه های شادی بخش آن باشیم.

حضرت علی علیه السلام دراین باره فرموده اند: «هر کس [در روز غدیر] بدون درخواست برادر مؤمنش از او دل جویی و کارگشایی کند و با اشتیاقْ به او نیکی رساند، چون کسی است که در این روز، روزه گرفته و شبش را به نیایش پرداخته است». امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: «شایسته است با نیکی کردن در این روز، به سوی خداوند، تقرب جویید».

حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «[در روز غدیر] گشاده رویی را در میان خویش و شادمانی را در ملاقات هایتان ابراز کنید».

هدیه دادن

یکی از آاب دیرین اعیاد، به ویژه عیدهای مذهبی و باستانی، هدیه دادن است؛

آن چه ما آن را در تداول عمومی، «عیدی» نام می‌نهیم. این رسم نیکو، خاطره عید را به ویژه در ذهن کودکان و نونهالان شیرین می‌سازد و لبخند و سرور را بر لبها و دل های می‌نشاند و از جلوه های تکریم عید است. در بزرگ ترین عیدها، یعنی عید غدیر، به این هدیه دادنها سفارش شده ایم. شایسته است با هدیه دادن دراین روز، خاطره شاد آن را به ویژه در خردسالان و نونهالان ماندگار سازیم. امام رضا علیه السلام در روایتی در وصف عید غدیر فرموده اند: «[غدیر [روز بخشش و هدیه دادن است».

تزیین پول عید غدیر (۳)

صلوات

«صلوات» بر پیامبر صلی الله علیه و آله و خاندان پاک او، یاد کرد پیوسته خداوند متعال و فرشتگان است. در آیه 56 سوره احزاب، خداوند ما را به صلوات بر محمد صلی الله علیه و آله و خاندان او فرمان داده است.

صلوات، از ذکرهای بسیار مهم اسلامی است و روایات زیادی درباره آثار و برکات آن در کتاب های شیعیان واهل سنت آورده شده است. یکی ازاعمال روز غدیر، بسیار صلوات فرستادن است. امام رضا علیه السلام در وصف این روز فرموده اند: «[روز غدیر] روز صلوات فرستادن فراوان است». امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: «سزاوار است [روز غدیر [صلوات بسیار فرستاده شود».

غسل

فرهنگ زندگی ساز اسلام، آیین آراستگی، پاکیزگی و طهارت است و شاید از این روست که بسیاری از اعمال عبادتی این دین الهی، با شست و شو، طهارت و پاکیزگی همراه است: «غُسل» نیز افزون بر این که نمادی از تطهیر درون و صفای روح شناخته می‌شود، درس به نظافت و آراستگی ظاهری آدمی است. در روز عید غدیر، یکی از اعمال مستحبی که بدان سفارش شده، غسل است. امام صادق علیه السلام دراین باره می‌فرمایند: «هنگامی که روز غدیر، فرا برسد، باید در هنگام ظهر، غسل کرد».

 

   تزیین پول عید غدیر (۴)

 همچنین بخوانید :

۹۰ عکس پروفایل عید غدیر + متن تبریک عید غدیر جدید رسمی

گیفت عقد | 44 مدل گیفت عقد ، نامزدی و عروسی زیبا و جدید

عروس داماد نمدی | 50 مدل عروسک نمدی و گیفت عروس و داماد

گیفت حنابندان | 40 مدل گیت نمدی و دست ساز حنابندون جدید

گیفت ولنتاین | 50 مدل گیفت ولنتاین بامزه و متنوع Valentine gift

گیفت شب یلدا | 55 مدل گیفت یلدایی + آموزش گیفت نمدی یلدا

گیفت عید نوروز | 50 مدل گیفت نوروز + آموزش گیفت نمدی عید

گیفت نمدی ولنتاین | 44 مدل گیفت ولنتاین جالب و متنوع نمدی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه نویسندگان