در این نوشته از بخش عکس پروفایل پرتال محبوب دلبرانه قصد داریم گالری عکس پروفایل رئال مادرید را منتشر نماییم
رئال مادرید اسپانیا یکی از باشگاه های پر طرفدار دنیا است و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.
این تیم که جزء تیم های ثروتمند دنیای فوتبال است همیشه یکی از بهترین تیم های طول تاریخ کشورش و جهان است.
ما نیز سعی کرده ایم بهترین عکس ها از لوگو و بازیکنان و مربی این تیم را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.
در ادامه با ما همراه باشید...
عکس پروفایل رئال مادرید + لوگوی رئال مادرید برای پروفایل
باشگاه فوتبال رئال مادرید به اسپانیایی: Real Madrid Club de Fútbol یک باشگاه حرفهای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد.
رئال موفقترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفقترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و موفقترین تیم فوتبال سدهٔ ۲۰ میلادی به انتخاب فیفا است.
آنها دارای رکورد ۳۳ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۱۰ سوپرکاپ اسپانیا، ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
۲ جام یوفا، ۴ سوپرکاپ اروپا و ۴ قهرمانی در جام باشگاههای جهان هستند.
رئال مادرید رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
رئال مادرید رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۳ قهرمانی و جام باشگاه های جهان با ۴ قهرمانی است.
همچنین کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد.
همچنین در همان سال، شکل یک تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت.
Real Madrid Club de Fútbol عبارتی است به زبان اسپانیایی که به معنای باشگاه فوتبال مادرید پادشاهی میباشد.
حضور همیشگی رئال مادرید در لالیگا
رئالیها در طی تاریخ خود، حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا (لا لیگا) خارج نشدند و همیشه در این لیگ حضور داشتند.
آنها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرتهای فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند.
در دههٔ ۸۰ یکی از بهترین دورانهای خود را داشتند و یکی از بهترین تیمها معروف به «تیم کرکسها» بودند که موفق به کسب دو جام یوفا
۵ قهرمانی متوالی اسپانیا، ۱ قهرمانی جام اسپانیا و ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا شدند.
رقیب اصلی رئال مادرید
رئال مادرید سالهاست که در لالیگا، از تیمهای قدرتمند محسوب میشود و رقیب اصلی این تیم نیز، بارسلونا است.
از نظر درآمد، رئال مادرید با ۵۵۷ میلیون یورو درآمد در فصل ۱۵–۲۰۱۴ در صدر پردرآمدترین باشگاههای فوتبال جهان بودهاست.
این عنوان تا سال ۲۰۱۶ پابرجا بودهاست.
رنگ لباس تیم رئال مادرید
لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بودهاست. هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود، بارها بهخاطر زیباتر شدن یا تغییر حامی مالی تیم، دچار تغییر شد.
ورزشگاه خانگی آنها، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰٫۳۵۴ نفر به صورت نشسته را داراست.
این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷، ورزشگاه اختصاصی این تیم شد.
این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سالهای ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بودهاست.
نحوهٔ شکلگیری باشگاه رئال مادرید
نحوهٔ شکلگیری باشگاه رئال مادرید به سال ۱۸۹۷ بر میگردد.
همان سال شماری از دانشجویان دانشگاه کمبریج و آکسفورد در مادرید باشگاهی را با نام «باشگاه فوتبال آسمان» به وجود آوردند و صبحهای دوشنبه به فوتبال میپرداختند.
۳ سال بعد و در سال ۱۹۰۰، این باشگاه به دو باشگاه مجزا تبدیل شد.
سپس دو سال بعد و در ۶ مارس سال ۱۹۰۲، مجدداً باشگاه نام خود را به «باشگاه فوتبال رئال مادرید» تغییر داد.
۳ سال بعد، این تیم موفق شد اولین جام خود را با شکست تیم اتلتیک بیلبائو در جام اسپانیا به دست بیاورد.
در ۴ ژانویه ۱۹۰۹ بود که «آدولفو ملندز»، مدیر وقت رئال در آن زمان، اساسنامه جام اسپانیا را امضاء و تأیید کرد تا باشگاه به یکی از اعضای فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا تبدیل شود.
در سال ۱۹۲۰ باشگاه نام خود را بازهم تغییر داد و اینبار به «رئال مادرید» که اینکار پس از اهدای عنوان رئال (رویال به معنی سلطنت) توسط شاه آلفونسو سیزدهم اتفاق افتاد.
در سال ۱۹۲۹، اولین لیگ فوتبال اسپانیا راهاندازی شد.
رئالیها تا هفته پایانی در صدر جدول حضور داشتند تا اینکه باخت هفته پایانیشان به اتلتیک بیلبائو، باعث قهرمانی بارسلونا در لالیگا و نایب قهرمانی آنها شد.
رئالیها اولین لیگ خود را در فصل ۳۱–۱۹۳۲ کسب کردند و سال بعد نیز این عنوان را کسب کردند تا اولین تیمیباشند که این جام را دو سال پیاپی کسب میکنند.
در ۱۹۴۳، بارسلونا در نیمه نهایی مسابقات کوپا دل جنرالیسمه به مصاف رئال مادرید رفت.
دیدار رفت دو تیم در لس کورتس با نتیجه ۳–۰ به نفع بارسلونا پایان یافت. در بازی برگشت اما بارسلون با نتیجه ۱۱–۱ از رئال شکست خورد.
دوره کرکسها و کسب هفتمین و هشتمین جام اروپایی
رئالیها در اوایل دهه هشتاد، وضعیت چندان مناسبی نداشتند و نتوانستند لالیگا را فتح کنند تا اینکه گروهی از بازیکنان لیگ اسپانیا به تیم آمدند و با خود موفقیت را به همراه داشتند.
یک روزنامهنگار اسپانیایی عنوان کرکسها را برای آن تیم انتخاب کرد که بهخاطر ۵ بازیکن فوقالعاده آن بود که شامل امیلیو بوتراگوئنو، مانوئل سانچز، مارتین وازکوز، میشل و میخل پاردخا میشد.
کرکسها که بعداً با رفتن پاردخا به رئال ساراگوسا، به گروهی ۴ نفره تبدیل شد، در کنار بازیکنانی چون فرانسیسکو بویو که دروازهبان تیم بود یا مهاجم خود، هوگو سانچز، یکی از بهترین تیمهای نیمه دوم دهه ۸۰ در اسپانیا و اروپا بودند و موفق شدند ۲ جام یوفا، ۵ لیگ اسپانیا پیاپی، یک جام حذفی اسپانیا و ۳ سوپرجام فوتبال اسپانیا را کسب کنند.
اما این تیم رؤیایی و گروه کرکسها، در اوایل دهه ۹۰ (میلادی) و با جدایی امیلی بوتراگونو، مارتین وازکوئز و میشل از تیم، از هم پاشید.
در سال ۱۹۹۶، لورنسو سانز، مدیر باشگاه، تصمیم گرفت تا فابیو کاپلو را به عنوان مربی تیم انتخاب کند.
گرچه دوران مربیگری کاپلو تنها یکسال طول کشید اما آنها توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند و بازیکنانی چون روبرتو کارلوس، پردراگ میاتوویچ
داور شوکر و کلارنس سیدورف برای تقویت تیمی که خود بازیکنانی چون رائول، فرناندو هیرو، ایوان زامورانو و فرناندو ردوندو را داشت، به تیم اضافه شدند
تا اینکه تیم توانست با این بازیکنان به همراه فرناندو مورینتس که در سال ۱۹۹۷ به تیم آمد تحت هدایت یاپ هینکس پس از ۳۳ سال انتظار، هفتمین جام اروپایی خود را کسب کنند.
آنها در فینال به لطف تک گل میاتوویچ موفق شدند یوونتوس را شکست دهند.
دو سال بعد نیز رئالیها موفق شدند تا با درخشش رائول، هشتمین جام اروپایی خود را با شکست ۳–۰ والنسیا کسب کنند.
سال 2000 تا 2006 دوره کهکشانیها
در ژوئیه سال ۲۰۰۰، فلورنتینو پرز به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شد.
وی در وعدههای انتخاباتیش، قول برطرف کردن بدهیهای سنگین باشگاه، افزایش امکانات و مدرن کردن باشگاه را داده بود هرچند که وعده اصلی وی، امضای قرارداد با لوئیز فیگو، ستاره آن زمان بارسلونا بود.
در همان سال بود که پرز با صرف هزینههای سنگین، تیمی را تشکیل داد که بهخاطر داشتن ستارگان بزرگ، در سرتاسر جهان به نام کهکشانیها معروف شد.
بازیکنان بزرگی چون زیدان، رونالدو، فیگو، کارلوس، رائول و بکهام از جمله ستارگان آن روزهای رئال مادریدی بودند که ویسنته دل بوسکه را به عنوان سرمربی خود میدید.
اما با وجود این هزینهها و کسب نهمین جام اروپایی و کسب قهرمانی لالیگا، پرز تصمیم گرفت تا دلبوسکه را برکنار کند، که همین کار وی باعث شد تا سفیدها در طی ۳ سال آینده، موفق به کسب هیچ جامی نشوند تا پرز از کار برکنار شود.
آرمهای باشگاه رئال مادرید
طراحی ابتدایی آرم باشگاه، بسیار ساده بود.
این آرم متشکل از سه حرف MCF بود که ۳ حرف ابتدای نام باشگاه (Madrid Club de Fútbol) بود که در زمینهای آبی طراحی شده بود و بر روی لباس سفید تیم قرار داشت.
در سال ۱۹۰۸ بود که اولین تغییر در آرم باشگاه رخ داد و برای زیباتر شدن آرم، نوشتهها درون یک دایره قرار گرفتند.
تغییرات بعدی، تغییرات جزئی بودند تا اینکه در سال ۱۹۲۱، شاه آلفونسو سیزدهم، به عنوان هدیه، عنوان رئال (رویال که تقریباً معنی سلطنتی میدهد) را به تیم اهدا کرد و بدین منظور در آرم باشگاه تغییراتی ایجاد شد و شکل یک تاج بر روی آرم باشگاه قرار گرفت.
اما در سال ۱۹۳۱ که آلفونسو از حکومت کنار رفت، هم کلمه رئال از نام باشگاه حذف شد و هم شکل تاج از روی آرم باشگاه برداشته شد و به جای آن، خطی تیره بر روی آرم باشگاه قرار گرفت.
در سال ۱۹۴۱ و دو سال بعد از جنگهای داخلی، مجدداً کلمه رئال به نام باشگاه اضافه شد و تاج پادشاهی نیز به بالای آرم باشگاه افزوده شد.
این آرم تا سال ۱۹۹۷ تغییری نکرد تا اینکه در این سال تغییر جزئی داشت و برای آخرین بار در سال ۲۰۰۱ بود که باشگاه برای مدرن کردن آرم و بروزرسانی آن، آرم را تغییر داد که البته تغییراتی جزئی بودند از جمله خطی که از وسط آن میگذشت، به رنگ آبی متمایل شد.
لباس تیم رئال مادرید
از همان ابتدا، لباس خانگی رئالیها، یکدست سفید بود هرچند که یک خط تیره از وسط آن میگذشت (این خط بعدها از لباس حذف شد اما در آرم باشگاه باقی ماند).
البته در آن زمان جورابهای بازیکنان، رنگ آبی داشت در حالی که اکنون به رنگ سفید است.
در سال ۱۹۰۲ بود که لباسهای راهراه، یکدست سفید شدند و جورابهای آبی رنگ، سیاه شدند.
در سال ۱۹۴۷ بود که مدیر باشگاه، تصمیم گرفت تا به پیراهنهای بازیکنان، دکمه اضافه کند و آرم باشگاه را، روی سینه سمت چپ بازیکنان اضافه کرد.
همچنین در نوامبر ۱۹۴۷ در بازی برابر اتلتیکو مادرید، رئالیها به نخستین تیم اسپانیایی تبدیل شدند که لباسشان دارای شماره شد.
لباس خارج از خانه رئالیها نیز از همان ابتدا یا سیاه کامل بودهاست یا کاملاً ارغوانی و هیچگاه تغییر نکردهاست.
لباس تیم اکنون توسط آدیداس تولید میشود که این اتفاق از سال ۱۹۹۸ شروع شد.
اولین حامی مالی تیم، شرکت «زانوسی» بود که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ حامی مالی تیم بود.
سپس حامیان مالی ای چون «پارمالات» با تیم بودند تا اینکه تیم با شرکت «تکا» قراردادی بلند مدت را از سال ۱۹۹۲ بست.
این قرارداد تا سال ۲۰۰۱ ادامه داشت تا اینکه رئالیها به این قرارداد پایان دادند.
آنها ابتدا آدرس سایت اینترنتی خود را به مدت یکسال بر روی لباس خود نوشته بودند تا تبلیغ سایت خود را بکنند.
بعد از آن در سال ۲۰۰۲، باشگاه با شرکت زیمنس قرار داد بست. سپس در سال ۲۰۰۸، کمپانی آسیایی «بن کیو» حامی مالی تیم شد و آرم این کمپانی بر روی لباس تیم قرار گرفت.
اسپانسر بعدی تیم نیز Bwin است که بهخاطر مشکلات مالی بن کیو، باشگاه مجبور به تغییر حامی مالی شد و سپس نوبت شرکت هواپیمایی امارات شد که تاکنون حامی مالی باشگاه است.
ورزشگاه خانگی رئال مادرید اسپانیا
چامارتین
در سال ۱۹۱۲ بود که تیم به کمپ O'Donnell رفت و به مدت ۱۱ سال، آنجا زمین خانگی تیم محسوب میشد.
بعد از آن تیم به مدت یکسال به ورزشگاه ۸ هزار نفری Ciudad Lineal رفت.
بعد از آن اینبار نوبت چامارتین بود که زمین اختصاصی تیم شود. این ورزشگاه در ۱۷ می۱۹۲۳ و در بازی با نیوکاسل یونایتد برای اولینبار مورد استفاده قرار گرفت.
ورزشگاهی با گنجایش بیش از ۲۲ هزار هوادار تیم که اولین قهرمانی رئالیها در لیگ نیز در آن به ثبت رسید.
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
پس از آن و در سال ۱۹۴۳ که سانتیاگو برنابئو به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شد، تغییری در استادیوم تیم ایجاد شد.
برنابئو معتقد بود که چامارتین آنقدر که باید بزرگ نیست و در حد و اندازه رئال نیست.
به همین دلیل دستور ساخت ورزشگاهی جدید را صادر کرد که در ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷ افتتاح شد.
این ورزشگاه، همان سانتیاگو برنابئو کنونی است (البته این نام را بعد از مرگ برنابئو در سال ۱۹۵۵ به دست آورد).
نخستین بازی که در این ورزشگاه انجام شد، بین رئال مادرید و بلننسس پرتقال بود که با برتری ۳–۱ سفیدهای مادرید به پایان رسید.
نخستین کسی که در این ورزشگاه گل زد نیز، سابینو باریناگا بود که گل نخست تیمش در همین بازی را زد.
هواداران رئال مادرید
در اکثر بازیها خانگی تیم، اکثریت هواداران را کسانی تشکیل میدهند که «دارندگان بلیط سالانه» هستند که بهطور میانگین، ۶۸٬۶۷۰ هزار هوادار در هر بازی میشوند.
برای تبدیل شدن به یکی از این هواداران، شخص باید به یکی از اعضای باشگاه تبدیل شود که برای اینکار باید عضو یکی از ۱۸۰۰ گروه رسمی که حامی باشگاه هستند، شود که این گروهها در اسپانیا و سایر نقاط جهان هستند.
رئالیها دارای رکورد بیشترین میزان تماشاچی در تاریخ اسپانیا هستند بهطور میانگین، برای هر بازی تیم، ۶۵٬۰۰۰ هزار هوادار به ورزشگاه میآید.
در فصل ۰۵–۲۰۰۴، آنها با میانگین ۷۱٬۹۰۰ نفر، در رده دوم برترینها قرار گرفتند.
ارزش سهام باشگاه رئال مادرید
زیر نظر فلورنتینو پرز (۲۰۰۰-۲۰۰۶) بود که باشگاه تلاش خود را برای تبدیل شدن به ثروتمندترین تیم دنیا آغاز کرد.
باشگاه بخشی از زمین تمرین خود را به شهر مادرید فروخت و سایر قسمتها را نیز به بخشهای خصوصی فروخت.
فروش این زمینها، باعث شد تا باشگاه بتواند بدهیهای خود را پرداخت کند که همین راه را برای خرید ستارگان گرانقیمتی چون زیدان، فیگو، رونالدو و بکهام باز کرد.
فروش زمینهای تیم، باعث شد تا پرز بتواند بدهیهای تیم (حدود ۲۷۰ میلیون یورو) را پرداخت کند و بتواند بازیکنان بزرگ را به تیم بیاورد که خود اینکار نیز باعث تبلیغات بزرگ برای تیم شد.
البته با وجود موفقیت خیرهکننده پرز در برطرف کردن بدهیها و افزایش بیسابقه سهام و ارزش باشگاه، همیشه از وی ایراد گرفته میشد که بیش از آنکه به شرایط بازی تیم توجه کند، به فکر مسائل اقتصادی باشگاهاست.
با وجود برکنار شدن پرز، موفقیت تیم در زمینه اقتصادی، ادامه داشت و کاملاً مشهود بود طوریکه در دسامبر سال ۲۰۰۷، آنها به عنوان با ارزشترین تیم فوتبال در قاره اروپا انتخاب شدند.
در سال ۲۰۰۸ نیز آنها با ارزشی به میزان ۹۵۱ میلیون یورو (۶۴۰ میلیون پوند - ۱٫۲۸۵ میلیارد دلار)، به عنوان دومین تیم فوتبال پر ارزش در دنیا انتخاب شدند.
تنها باشگاه منچستر یونایتد بود که ارزشش بیشتر از رئال مادرید بود (با ارزش ۱٫۳۳۳ میلیارد یورو).
در سال ۲۰۱۰ نیز مشخص شد که رئالیها دارای بیشترین میزان گردش مالی در جهان فوتبال بودهاند.
در سپتامبر ۲۰۰۹ نیز اعلام شد که آنها قصد دارند تا مجموعه تفریحی مخصوص خود را تأسیس کنند.
این اتفاق در سال ۲۰۱۳ میلادی رخ داد که بخشی دیگر از راهکارهای اقتصادی پرز بود.
رکوردهای باشگاه رئال مادرید
در طول فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ رئال مادرید با فروش ۱۵۰ میلیون یورویی رکورددار فروش بلیط در تاریخ فوتبال است.
این باشگاه دارای بیشترین تعداد فروش پیراهن در یک فصل نیز است، که در حدود ۱٫۵ میلیون بود.
دیلویت بزرگترین شرکت خدمات حرفهای در جهان در سال ۲۰۱۸ رئال مادرید را با درآمد ثبت شده ۴۰۱ میلیون یورو به عنوان با ارزشترین باشگاه فوتبال جهان معرفی کردهاست.
شهرآورد مادرید
شهرآورد مادرید میان دو تیم پرطرفدار مادرید در اسپانیا، باشگاه فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید انجام میگیرد.
هالا مادرید
باشگاه رئال مادرید یک مجله برای اعضای باشگاه، بازیکنان و داردگان کارت اعتباری مادریدیستا منتشر میکند.
عبارت هالا مادرید، یعنی «به پیش رئال مادرید» یا «برو مادرید»، نیز عنوان سرود رسمی باشگاه است که اغلب توسط مادریدیستها (طرفداران باشگاه) خوانده میشود.
این مجله شامل گزارشهای مربوط به مسابقات باشگاه در ماه گذشته و همچنین اطلاعات مربوط به تیمهای ذخیره و جوانان و آکادمی باشگاه است.
عکس پروفایل رئال مادریدی
عکسهای پروفایل رئال مادرید
تصاویر پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل دخترونه رئال مادرید
عکس پروفایل قهرمانی رئال مادرید
عکس رئال مادرید برای پروفایل
دانلود عکس رئال مادرید برای پروفایل
عکس های پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل زیدان
عکس پروفایل بازیکنان رئال مادرید
لوگوی رئال مادرید با کیفیت بالا
عکس پروفایل بازیکنان رئال مادرید
عکس از لوگوی رئال مادرید
لوگوی با کیفیت رئال مادرید
لوگوی تیم رئال مادرید
عکس لوگوی تیم رئال مادرید
عکس با کیفیت لوگوی رئال مادرید
عکس نوشته پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل تیبو کورتوا
عکس پروفایل رئال مادرید جدید
لوگوی قهرمانی رئال مادرید
عکس پروفایل آرم تیم رئال مادرید
تصاویر جدید از تیم رئال مادرید
عکس پروفایل لوگو باشگاه رئال مادرید
عکس پروفایل هالا مادرید
عکس پروفایل زیدان مربی رئال مادرید
عکس پروفایل رئال مادرید فانتزی
عکس پروفایل هواداران رئال مادرید
عکس نوشته رئال مادرید
عکس پروفایل قهرمانی رئال مادرید
عکس زیدان برای پروفایل
عکس آرم باشگاه رئال مادرید برای پروفایل
عکس پروفایل رئال مادرید 2019
عکس پروفایل رئال مادرید 2020
عکس پروفایل رئال مادرید خاص
عکس پروفایل سرخیو راموس
عکس پروفایل رئال مادرید پسرونه
عکس پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل ایسکو بازکن رئال
عکس بنزما برای پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل گرت بیل
عکس پروفایل رئال مادرید
عکس پروفایل کریم بنزما
عکس پروفایل رئال مادرید جدید
عکس پروفایل لوکا مودریچ
منابع: ویکیپدیا / اینستاگرام
بیشتر بخوانید