دلیل نگاه کردن مردان به زنان | چرا آقایان به خانم ها نگاه میکنند ؟

قابل انکار نیست که همیشه جنس زن و مرد برای جنس مخالفش کنجکاوی برانگیز راز آلود و حساسیت برانگیز است ، اما در فرهنگ ما نگاه کردن مردان به زنان یا به عبارت دیگر دیدن زدن آنها به شدت نهی شده است اما دیدگاه شرعی این موضوع در این نوشته مورد نظر ما نیست ما میخواهیم با بررسی یک کیس مشاوره ای و پاسخ هایی که از طرف مردم دریافت کرده است ، دلیل نگاه کردن مردان به زنان و گاهی زل زدن آنها را بدانیم ، آیا پاسخ این سوال تنها لذت جنسی است یا کنجکاوی ، علاقه و دلایلی از این دست نیز میتواند علت این امر باشد ، به علاوه آیا نگاه کردن طولانی مدت یک پسر به دختر در محیط کار یا تحصیل میتواند نشانه علاقه او تلقی شود یا خیر .

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

سلام

 سوال من از پسراست ،چه دلیلی میتونه داشته باشه که شما به دختر ها زل میزنید ؟

آقایی هست حدود 24_25 ایشون بعضی موقع جای یه آقای مسئولی میشینن ، تا اون آقای مسئول هست ایشون اصلا به کسی نگاه نمیکنه به خاطر همین میگفتن خیلی سر به زیره و اصلا به کسی نگاه نمیکنه اما یه بار که آقای مسئول نبود من از پشت سرشون داشتم رد میشدم صندلی ش رو کامل چرخوند طرف من ، چند روز بعد که داشتم از موسسه خارج میشدم جلوی در چشم تو چشم شدیم و ایشون نگاهش رو نگرفت و زل زد به من که بعد چند ثانیه من نگاه هم رو گرفتم و رفتم ، ( من آرایش و پوشش خاصی ندارم که بگم به خاطر ایناست) .

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

دوباره فرداش با همون آقای مسئول نشسته بودن که من اومدم برم ایشون از رو صندلی سرش رو کشید بالا ، چند وقت بعد هم تو حیاط نشسته بودن و منم رفتم حیاط که دیدم اونجان ، من رفتم رو صندلی ای نشستم که ایشون دید نداشت بعد چند ثانیه جاش رو عوض کرد و اومد رو صندلی ای نشست که من میدیدمش ، من قبلا هم ایشون رو میدیدم اما تا قبل چشم تو چشم شدن اصلا ذهنم درگیرش نبود ، بعد اون روز هر کاری کردم فکرش از سرم بره بیرون موفق نشدم .

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

به یکی از دوستام گفتم زیر نظرش بگیره گفت وقتایی که آقای مسئول نیستش ، نگاه میکنه به بقیه که این باعث شد من شک کنم که نکنه اشتباه کردم در مورد رفتارهاشون ، ایشون پیشنهادی هم نداده و من تا حالا مستقیم با ایشون هیچ حرفی نزدم از طرفی دخترای زیادی میان اون جا که خب خیلی بیشتر از من میرسن به خودشون و تیپ و آرایش خیلی بهتری دارن با خودم فکر میکردم اون همه دختر بهتر چرا باید از من خوشش بیاد. خیلی حس بدی دارم الان حس اینکه باید منتظر بمونم که ببینم احساسم درست بوده یا نه .

به نظر شما من اشتباه میکنم ؟ و اگر میشه آقا پسرا بگن چرا نگاه میکنن به دخترا اگر علاقه ای نیست؟

دلیل نگاه کردن مردان به زنان چیست ؟

Disloyal man with his girlfriend looking at another girl

پاسخ های مردم به سوال چرا مردان به زنان نگاه میکنند ؟

1

علاقه مهم نیس. نگاه کردن به دختر خوشگل لذت بخشه همین! اگه کسی معتقد نباشه دلیلی نداره خودش رو ازین لذت محروم کنه.

2

نمیدونم چرا حس کردم این اقا چشم چرونن کلا
بهشون فکر نکن تا وقتی خودشون جدی بیان جلو، ب خاطر خودت و روحیت که ممکنه صدمه ببینه دوست عزیز

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

3

۱_ بعضی نگاهها از روی شهوته که جای تاسف داره و خیلی بده.

۲_بعضی نگاهها اتفاقیه که مشخصه

۳_ بعضی نگاهها کاری هست .مثلا شما به همکارتون نگاه میکنین ببینین چی میگه و غیره...

۴_اما یه نگاهم هست که ممکنه پسری با رعایت اصول چه شرعی چه اخلاقی دختری رو زیر نظر داشته باشه رفتارش،گفتارش،اینکه دوستاش کین و غیره
هدف این نوع نگاه ازدواج و انتخاب شریک زندگی هست

من خودم تو سن ازدواج هستم خانواده بهم فشار میارن یکی رو در محل کار یا دانشگاه و غیره انتخاب کنم و به خانواده معرفیش کنم تا اونا تحقیق کنن و کارای بعدی ...

ولی بعنوان یه پسر بهت میگم تا پسری اقدام عملی نکرده نه محلش بزار نه امیدی بهش ببند

زندگیتو بکن به همین راحتی.

البته اینم بگم دختره خودش میتونه تا حدودی نوع نگاه رو تشخیص بده

مثلا دختری که پوشش بدی داره مشخصه چه نگاههایی پشت سرشه.

4

دوست داره عاشقته به حسادتای دیگران که نظراتشون مشخصه توجه نکن

دلیل کردن مردان به زنان

5

همونطور که دخترانی هستند که با پوشش و آرایششون امنیت روانی مردها رو به بازی میگیرن

پسرانی هم هستن که با نگاه های خیره و معنادارشون ذهن و فکر دختران معصوم رو درگیر خودشون میکنن

اما راجب سوالتون که آیا این نگاه ها نشونه خاصیه باید عرض شود که لزوما نه
ممکنه از سر کنجکاوی باشه

دخترها جذابیت های زیادی برای پسرها دارن و این جذابیت لزوما از نوع احساسی و عاطفی نیست

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

6

به نظرم دوستتون اینجا درست میگن، مسئولیت رو دوششه به جای اون آقا ، باید حواسش باشه. بهش فکر نکن ذهنت درگیر نشه .شایدم یادنگرفته که خیره نباید به یه خانوم نگاه کنه.
ولی کلا بهتون میگم، خوش اومدن ربطی به تیپ و ... خاصی نداره. یه چیز سلیقه ای هستش.
نه نباید منتظرش بمونین. تو این مورد منم مثه دوست شما فکر میکنم.
در مورد این آقا نمیگم، ولی اگه جای دیگه هم باشه، کلا شما فکر خوبی در مورد همچین آدمی که همچین کاری میکنه، دارین که بخواین منتظرش بمونین؟! فارغ از جنبه مذهبیش و اخلاقیش، این کار خیلی کار زشتیه.

7

این چه سوالیه دیگه؟

پسرا به دخترایی که از نظرشون خوشکل باشه نگاه میکنن که لذت ببرن! لذت همین!

بحث سر اینکه که کارخوبیه یا نه هم ندارم از این بحث ها زیاد شده

چرا فکر میکنید هر کی نگاتون میکنه عاشقتونه؟! اینجوری باشه باید از نصف دخترایی که میبینن ازدواج کنن!

هههههه

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

8

سلام . به احتمال زیاد منتظر حرکتی از طرف شما هم هستش ، ولی شما زیاد حساس نگاهش نباش و پیش کسی هم نگو که زیر نظر داشته باشدش ببینم نگاه شمامیکنه یانه برای خودتون زشته . اگه واقعا حسی داره نسبت بهتون خب مث بچه آدم بیاد حرفشو بزنه و جوابشو بگیره

9

منم تقریبا با همین مسئله یه جورایی درگیرم. فکر کنم کلا بعضی ها از روی عادت یا کنجکاوی فقط نگاه میکنن !

10

من نگاه هام که خیلی هم نگاه نمیکنم از روی کنجکاویه ذاتی نسبت به جنس مخالفه
نه شهوت نه علاقه

البته اگه به یکی زیاد نگاه کنم کم کم علاقه مندم میشم !

دلیل زل زدن مردان به زنان

11

اینکه می گن حساس نشو و فکرت رو درگیر نکن به نظر من سخته.

بله اگه این نگاه کردن یک دفعه اتفاق بیفته خب آدم می تونه صرف نطر کنه.

ولی وقتی تکرار بشه این قضیه ، خودبه خود آدم حساس میشه.

مخصوصا خانم ها که به طور فطری جزیی نگر هستن.

یه چیز دیگه که نگاه انرژی داره، بار داره.

تا حالا شده به کسی(مثلا مامانتون حین آشپزی) نگاه گنید

که اصلا متوجه حضورتون نبوده و سرش به کار خودش بوده

اما موقع نگاه شما برگرده سمت شما نگاه کنه؟

این مساله به خاطر انژی ای هست که از چشم ها ساطع میشه

یکی از دلایل وجود چشم زخم هم انرژی منفی هست که از چشم شخص خارج میشه.

حالا یه پسر از طریق چشمش داره هی انرژی می فرسته سمت دختر . بعد بقیه به دختره میگن توجه نکن.

برای همینه که خداوند حکیم و دانا می فرماید :به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را فروگیرند.

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

12

ببین شاید فکرمیکنی آدم سربه زیری هست شاید ریاکاره ...واون قدر دید زده دیگه دخترای آرایشی براش تکراری شدن برا تنوع محجبه دید میزنه !....شایدم سر به زیره ومنش واداهای شما براش جالبه همین جوری ناخواسته نگاه میکنه بدون منظور بد یاخاصی .....ببخشید شایم شما براش عجیب به نظرمیرسین میخاد کنجکاوی کنه وچراهای دیگه......

به نظرم شما ازش خوشت میاد واسه اینه که درگیر نگاهشی وبهش فکرمیکنی ...ولی این درگیری فکری رو حتما کم کن تا موقعی که بهت چیزی گفته نشده ...کلا آدم اگه کسی براش جالب باشه حتی اون شخص بی محلی هم کنه فکرمیکنه اینم ازروی برنامس !!!!

درضمن خیلی نگاها ازروی کنجکاویه ...یه زمانی یه بنده خدایی منو گاهی دید میزد منم خوشکل وووواینا نیستم ها .....یه بارم حالم خیلی بد بود وبه شدت رنگ پریده و دماغم رو داشتم پاک میکردم این بایه لبخند ملیح ومهربون نگام میکرد .....منم گفتم احتمالا من براش متفاوت یا عجیبم کنجکاوه ....یااین که دختر خوبیم تو دلش میگه آخی حیوونی سرما خورده !!!!

دلیل دید زدن زنان توسط مردان

13

ویه چیزی هم هست اینکه کلا آدم درمورد چیزهای متفاوت یا آدم های متفاوت کنجکاوه ....مخصوصا جنس مخالف که اینم برمیگرده به همون متفاوت بودن دو جنس ........من خودم گاهی تو اتوبوس اگه حواسشون نباشه به آقایون نگاه میکنم گاهی به سالمند گاهی به شخص کم مو یا بیمو و....یا شخصی که مثلا موهاشو عجیب درست کرده و.....یا نه اصلا موهاش قشنگه .....فقط ازرو کنجکاویه .....

14

اینجوری که تعریف کردین،من فکرمیکنم ازاینایی باشه که تا یه دخترموجه می بینن میخوان از راه به درش کنن!همین!(بی قصد خیر!)
(مثل بعضی ازمعتادا که دوست دارن بقیه رومعتادکنن)

حتی اگه احتمال دیگه ای وجود داشته باشه،برای شما بهتره که توذهنت همینو پررنگ کنی وروش تمرکز کنی(چون فکرکردن به احتمالات دیگه باعث میشه

خودت بشکنی وقتی بفهمی هیچ حسی نبوده!درحالی که شاید اون آقا خم به ابرو نیاره وبگه نگاهم عادی بود!یا بگه توهم خودخوشگل بینی داری و‌...)

فکرکردن به همین احتمالی که گفتم کافیه تا به نگاهش اهمیت ندی واحساستو درگیر یه آدم شاید مریض!نکنی

به خودت قول بده جزاین احتمال به هیچ چیزدیگه ای فکرنکنی

تاااا زمانی که اقدامی نکرده اصلا به رفتارش هم فکرنکنی

قول بده که باشه!هروقت اقدامی کرد به دلیل رفتارش فکرمیکنم.

تمام

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

درقبال چنین رفتاری فقط شما وسالم موندن احساس شما مهمه.

اینکه روبرگردونین یا اخم کنین یا‌...؟
نمیدونم؛گاهی جواب عکس میده وطرف مشتاق ترمیشه!
ولی نکته مهم بی اعتنایی ه
طوری که اگه منظور بدی داره،بفهمه که آبی براش ازطرف شما گرم نمیشه،تکلیف خودشو بدونه

15

سلام
تو باید بفهمی که اون با تو اینطوریه یا با همه

اگه با تو اینطوریه که نباید کاری بکنی و باید بذاری خودش پا پیش بذاره و ابراز علاقه کنه و اگه تو دوسش نداری یه جوری برخورد کن که دیگه ابراز علاقه نکنه خخخخ اگه هم دوسش داری که .... خخخخ

اما اگه با همه اینطوریه که من به عنوان یه پسر ازت عذر خواهی میکنم که یه هم جنس من اینهمه بیشعوره که در هر حال قصد چشم چرونی و هیزی داره

دلیل نگاه کردن پسر به دختر

16

برخی از بانوان تجلی جمال الهی هستند.چه اشکالی داره اگه آقایون به اونها نگاه کنن؟؟؟

هر نگاه کردنی که دلیل بر علاقه نیست

17

همون امامی که شما ازش حدیث خوندید؛
خدای همون امام،توی قرآن میگه:

"قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ" ﴿۳۰نور﴾

"به مؤ منان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و فروج خود را حفظ کنند، این برای آنها پاکیزه تر است، خداوند از آنچه انجام می‏دهید آگاه است."

البته درادامه به زن ها هم توصیه کرده

18

همونجوری که دخترا میان میگن ما آزادیم با لباسای تحریک کننده بتابیم ما پسراهم آزادیم هر کیوخواستیم نگاه کنیم شما سرتو بنداز پائین

دلیل نگاه کردن مرد به زن

19

چه اشکالی هم داره بقیه هم به زن و خواهر و مادر شما نگاه کنن؟؟

20

باید خدمتتون بگم اگر خواهر من با تیپ تحریک آمیز رفت بیرون مثلا ساپورت پوشید شلوارش کوتاه بود

و.... (البته قبلش از رو جنازه من رد شده باشه) نوش جون هرکی نگاش کنه

نویسنده پست چرا مردان به زنان زل میزنند ؟

نگاه شون نگاه آدم های هیز نیست ،

به‌عنوان یک دختر‌میتونم نگاه از روی‌هوس تشخیص بدم

و قطعا حس بدی یهم دست میده و دوری‌ میکنم‌از‌اون آدم.

اگر دیگه نمیدیدمش میتونستم بهش فکر‌ نکنم اما جایی که من میرم و ایشون هست

از 8 صبح میرم تا 10 شب ایشون همیشه نیست تو راهرو اما عصاب من‌متشنج‌میشه هر روز‌هفته

یکی از دخترایی که از ایشون خوشش میاد قبلا به من میگفت این خیلی تخسه و اصلا به کسی نگاه نمیکنه.‌

به کسی پا نمیده و از این چیزا به‌خاطر همین نگاه ایشون به من ، ذهنم رو درگیر‌کرد‌.

دلیل نگاه کردن مردان به زنان چیست؟

چیزی‌که من دیدم ازشون یه آدم کاملا جدیه.
اما‌وقتی به یکی از دوسته دیگه م گفتم‌ که زیر‌نظر‌بگیره به من گفت احتمالا اشتباه کردی چون بقیه رو هم نگاه میکنه درصورتی که اون یکی دختری که از ایشون خوشش میاد میگفت نه نگاه نمیکنه

من تا دو سه هفته دیگه بیشتر نمیرم اون موسسه و ایشونم میدونه اینو ،‌من خوشم میاد از ایشون اما نمیدونم ایشون حسی دارن یا نه اگر نداشته باشن که من دوری میکنم ازشون تا حد امکان سعی میکنم‌نبینمش اما میترسم ایشون حسی داشته باشن و این دوری کردن من باعث شه فکر کنه من ازش بدم میاد و چیزی‌نگه.

اینکه باید چ رفتاری داشته باشم تا ضرر نکنم من رو گیج میکنه با توجه به اینکه کل روز اونجام ، اینکه بهش فکر نکنم تقریبا غیر ممکنه چون جایی که میشینن جلوی چشممه میرم حیاط صندلی رو اون روز‌ جابه جا شدن جلوی چشممه افکار ضد و نقیض تو سرم رژه میرن

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

دلیل دید زدن دختر

دلیل چشم چرانی مردان چیست ؟ 

مردها موجوداتی بصری هستند

گرد آوری این مطلب از سایت دکتر سلام است .

مردها به هیچ وجه نمی توانند از تحسین کردن زیبایی زنان خودداری کنند. اما آیا انجام اینکار وقتی پیش همسر یا معشوقه شان هستند درست است؟ مجله سلامت مردان اخیراً رای گیری در این مورد انجام داده است:

· 53 درصد گفتند که اگر موردی باشد حتماً نگاه می کنند.

· 28 درصد گفتند فقط در موارد بسیار خاص و حتماً با داشتن عینک آفتابی این کار را می کنند.

· 19 درصد گفتند که هیچوقت اینکار را نمی کنند چون نمی خواهند همسرشان از دست آنها ناراحت شود.

اما برای یک لحظه فکر کنید. زن ها هم از این بدشان نمی آید. درست است؟ منظورم این است که مثلاً آن 7 پرستاری که به خاطر نگاه کردن به پرونده پزشکی جورج کلونی تعلیق شدند لزوماً به خاطر مسائل پزشکی اینکار را نکرده بودند، درست است؟

واقعیت این است که مردها نگاه می کنند و زن ها هم نگاه می کنند. بیولوژی طوری ما را برنامه ریزی کرده است که به دنبال جفتی مناسب خودمان باشیم و کره چشممان یکی از ابزارهایی است که همه ما برای خرید از آن استفاده می کنیم.

اما دیگر وقتش رسیده واقعیت را ببینیم

اکثریت خانم ها و آقایون می توانند خیال پردازی بصری را از واقعیت متمایز کنند. درمورد مردها می توانیم بگوییم که بسیاری از مردها اگر وقتی با همسرشان هستند به زنان دیگر نگاه می کنند اصلاً قصد بی احترامی و توهین به او را ندارند. بسیاری از مردها اندام خانم ها را زیباترین دیدنی های دنیا می دانند، درمورد آبشار نیاگارا هم همین فکر را می کنند اما لزومی ندارد که تا آنجا بروند.

البته جای انکار نیست که برای بعضی از مردها چشم چرانی قدم اول برای درگیر شدن جدی با آن فرد است. اما چطور می توان مردهایی که هر از گاه چشم چرانی می کنند را از آنهایی که با هدفی خاص اینکار را می کنند تشخیص داد؟ چند نکته هست که باید به خاطر داشته باشید:

· یک نگاه صادقانه بهتر از دید زدن دزدکی است.

بسیاری از مردان قبول دارند که نگاه می کنند چون می دانند اگر گند کار در بیاید نشانه بی احترامی آنها به همسرشان خواهد بود. مطمئناً مردی که می گوید، "خوب خانمه خیلی خوشگل بود" ممکن است با خشم شدید اما موقتی همسرش روبه رو شود اما بعد از اینکه عصبانیت همسرش فروکش کرد، زن متوجه می شود که شوهرش آدم صادقی است پس خطری او را تهدید نمی کند. از این گذشته با اینکه می توانسته اما به هیچ وجه سعی نکرده چیزی را از او پنهان کند. باید نگران مردی بود که چشم چرانی خود را انکار می کند. اگر مرد چیزی را پنهان کند آنوقت باید نگران شد.

· تاریخ آینده را پیشگویی می کند.

وقتی بدانید که مردتان نامزد قبلی خود را چطور انتخاب کرده است می تواند شما را با عملکرد او اشنا کند. اگر او را در یک رستوران یا خیابان ملاقات کرده باشد خیلی ساده بیانگر این است که برحسب آنچه او را جذب کند وارد عمل می شود. اما اگر مردی نامزد خود را در محل کار یا بین دوستان ملاقات کرده باشد مطمئناً نشانه خوبی است. چنین فردی برای برقراری ارتباط نیاز به رابطه معنادار دارد به همین دلیل احتمال بسیار کمی وجود دارد که با دیدن یک زن زیبا جذب شود.

· آن زنی که مرد نگاهش می کند لزوماً زنی نیست که می خواهد با او باشد.

تفاوت بسیار عمیقی بین یک نگاه کردن ساده و آوردن یک نفر در دنیای خصوصی خود وجود دارد. اگر مردی در خیابان چشم چرانی می کند احتمال خیلی کمی وجود دارد که بخواهد به او نزدیک شود.

به نظر اکثر مردان، نگاه کردن به زنان زیبا اصلاً به معنای بی احترامی به همسر یا نامزدشان نیست، آنها با این کار فقط هنر را تحسین می کنند و زنی که بخواهد بیش از حد نسبت به چنین چشم چرانی هایی حساسیت نشان دهد فقط همسرش را به نزدیک شدن به یکی از همین زنان تحریک می کند.

دلیل نگاه کردن مردان به زنان

نگاه کردن مردان به زنان

 

همچنین بخوانید:

اشتباهات مردان در مورد نیاز جنسی همسر

دختر خانوم ها از چه مرد هایی و پسرایی خوششون میاد+علت

روش های مناسب برای خوشبختی در زندگی

گیاهانی که شهوت و میل جنسی را  را کم میکنند