پانتومیم | نحوه بازی پانتومیم و فوت وفن های پانتومیم + آموزش تصویری

پانتومیم یک بازی مناسب برای تمام سنین است. این شامل بازی کردن کلمات یا عبارات نوشته شده در کاغذ است.هدف این است که تیم خود را به حدس زدن پاسخ با استفاده فقط با استفاده از حرکات هدایت کنید . هنگامی که یک بازیکن پانتومیم یک کلمه یا عبارت را بازی می کند، مجاز به صحبت نیست! این بازی نیاز به آمادگی کم، تخیل زیاد دارد و برای خنده عالی است.

 

شروع بازی پانتومیم

پانتومیم

 

برای پانتومیم یارکشی کنید و بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید

وقتی یار کشی میکنید حواستان باشد ، هر فرد اضافی در تیم دیگری، فرد دیگری است که ممکن است جواب را حدس بزند. هنگامی که تیم ها یار کشی میکنند ، هر تیم را به طرف مقابل یک اتاق هدایت کنید.

  • به طور خلاصه، شما می توانید یک نسخه کمتر رقابتی به این روش عمل کنید که در آن به جای یار کشی هر کس میتواند یک کلمه یا عبارت انتخاب کند و پانتومیم آن را اجرا کند ، و بعد بدون نوبت بندی یا روال خاصی کلمه دیگری برای اجرا انتخاب میکند . 
 
پانتومیم

عبارات یا کلمات سوژه پانتومیم را روی کاغذ بنویسید.

در حال حاضر تیم ها در اتاق های مختلف (یا حداقل در طرف مقابل در یک اتاق )، کلمات یا عبارات معمول را روی کاغذ های کاغذی با قلم یا مداد نوشته می شوند. این راز نگه دارید این عبارات به تیم مخالف داده می شود ، تا به صورت تصادفی اجرا شود.

  • دسته های معمول در انتخاب کلمات پانتومیم وجود دارد: عناوین کتاب، فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها ، عناوین آهنگ، و ضرب المثل ها و عبارات معروف ، مکان های دیدنی ، عبارت های خنده دار .، شخصیت های معروف ، شعر و  ....
  • به طور کلی، عبارات خیلی طولانی و عبارات با کلمات خارجی یا کلمات عجیب و غریب که به گوش کسی نرسیده مجاز نیستند. در صورت شک و تردید، با هم تیمی های خود موضوع را بررسی کنید. اگر نیمی از تیم آن کلمه را از قبل شنیده باشید، باید آن را خوب بدانیم.
 
پانتومیم
 

برگه ها را تا کنید و آنها را در ظرف قرار دهید.

شما تقریبا آماده هستید تا شروع کنید هر کاغذ را به صورت نصف قرار دهید تا کلمه یا عبارت پنهان شود. این برگه ها را در یک ظرف قرار دهید و دوباره در تیم دیگری در اتاق بازی کنید. تبادل ظروف، اما به لایه های کاغذ نگاه نکنید!

  • سبد یا کلاه معمولا به عنوان ظروف برای لایه ها استفاده می شود، اما در خرج کردن، شما می توانید خلاق باشید و از چیز های دیگری استفاده کنید . 
 
پانتومیم

تیم شروع کننده پانتومیم را با یک سکه انتخاب کنید و محدودیت زمانی را از اول مشخص کنید.

یک سکه برای تعیین اینکه کدام تیم برای اولین بارشروع به بازی پانتومیم میکند . هر دور معمولا مقدار مشخصی از زمان را دارد، اما شما می توانید این را با توجه به گروه سنی و سطح مهارت بازیکنان  این زمان را تنظیم کنید. دو یا سه دقیقه ممکن است محدودیت زمانی شروع خوبی باشد.

  • اگر مدت زمان طولانی را صرف نکنید، مجبور نیستید از یک محدودیت زمانی استفاده کنید. در این وضعیت، تیم ها سعی می کنند حدس بزنند تا زمانی که آنها را ترک کنند.
  • در این مرحله، ممکن است بخواهید یک مجازات را برای هر کسی که صحبت می کند، زمانی که فقط باید نشان دادن آن باشد، توافق می کند. به عنوان مثال، شما ممکن است نصف نقطه را کسر کنید یا دور را خراب کنید.

یارکشی تمام شد پانتومیم را شروع کنید

پانتومیم
 

بازیکن اول شروع به بازی پانتومیم می کند یک برگه بکشید.

تیمی که سکه را به دست آورد، چیزها را خاموش می کند. آنها باید یک بازیکن را انتخاب کنند تا ابتدا یک لغزش را انجام دهند. همه بازیکنان تیم باید حداقل یک بار قبل از هر کس دیگری بتوانند برای یک بار دیگر بازی کنند.

  • اگر دچار مشکلی هستید تصمیم بگیرید که چه کسی برای اولین بار برود، برنده یک سنگ سریع ، کاغذ، قیچیمسابقات انتخاب یک نوار و شروع بازی.
پانتومیم
 

اطلاعات کلی سوژه پانتومیم را برای کمک به هم تیم ی های خود با دست مشخص کنید.

 
چیزهایی مانند رده و تعدادی از کلمات در عبارت، به هم تیمی های شما کمک می کند تا ایده های بهتر در مورد تمرکز بر حدس های خود را ارائه دهند. شما می توانید تمام حرکات خود را مطرح کنید، اما معمولا:
  • نگه داشتن چند انگشت در آغاز: نشان دهنده تعداد کل کلمات است.
  • بعد از این با تعداد دیگری از انگشتان نشان دهید که میخواهید کلمه اول رو توضیح دهید یا دوم یا... 
  • قرار دادن چند انگشت در بازوی شما نشان دهنده تعداد هجا برای کلمه است.( اگر طبق توافق اولیه این کار مشکلی نداشته باشد)
 

پانتومیم

 

تا زمانی که تیم شما آن کلمه پانتومیم را درست حدس نزده به تلاش بری اجرای کلمه با حرکات ادامه دهید . 

نترس ! به تغییر ژست جدید نرو. نکات بیشتر به تیم شما کمک میکند بیشتر متوجه منظور شما شوند و بیشتر احتمال دارد که آنها آن را تشخیص دهند. پس مدام سعی نکنید از یک راه جدید منظور خود را برسانید. 

  • هنگامی که تیم شما پاسخ گیم را حدس بزند، دور پایان می یابد و تیم شما یک امتیاز می گیرد. سپس تیم دیگری این روند را تکرار می کند.
  • اگر تیم شما جواب مناسبی نداشته باشد و زمان به پایان برسد، تیم شما بدون یک امتیاز به نوبت بعد می رود، سپس تیم دیگری تلاش می کند.
 
پانتومیم
 

بازی کنید تا زمانی که خسته شوید یا یک برنده شفاف وجود داشته باشد.

 
اگر شما و دوستانتان از آن لذت ببرید، مجبور نیستید به این زودی ها متوقف شوید! تقسیم کردن و نوشتن دوباره چند برگه جدید بنویسید .در برخی موارد، ممکن است چند بازیکن واقعی خیلی حرفه ای در یک تیم وجود داشته باشد، که باعث نا برابری توان دو تیم شود . یار کشی مجدد برای تیم های عادلانه تر انجام دهید.
 

حرکات مشترک را هم تیمی های خود قبل از بازی هماهنگ کنید . 

پانتومیم
 

ژست های رایج را با تمام بازیکنان هما هنگ کنید.

 
 حرکات معمول به شما این امکان را می دهد که مفاهیمی را که شما باید هر نوبت را مانند دسته ها بیان کنید، دور بزنید تا بتوانید چیزهای خوب را بدست آورید. اما اگر تعداد کمی از بازیکنان این را نمی دانستند، ناعادلانه خواهد بود، پس از قبل از بازی میتوانید این حرکات را هم طی کنید . این حرکات مثل یک کد به شما کمک میکند متوجه شوید یار شما کلمه خود را از کدام دسته انتخاب کرده است ؟
 
پانتومیم
 

برای هر دسته از کلمات پانتومیم یک حرکت استاندارد انتخاب کنید

از آنجا که هر کلمه یا عبارت به یک دسته قرار میگیرد ، این امر به داشتن حرکات استاندارد برای دسته ها کمک می کند. ( یعنی قبل از بازی با هم گروه های خود طی کنید که مثل وقتی دستانم را به حالت کتاب باز کردم یعنی میخواهم نام یک کتاب را بازی کنم یا اگر وانمود به آواز خواندن کردم میخواهم اسم یک خواننده یا نام یک آهنگ را بگویم . به این ترتیب شما مجبور نیستید وقتی میخواهید کلمه مورد نظر را با پانتومیم اجرا کیند وقت خود را صرف فکر کردن برای ژست منحصر به فرد کنید و به جای آن تمرکز روی حرکات مفید برای کلمات در برگه تمرکز کنید.

  • علامت های کتاب را با باز کردن دست های خود، مثل کتاب باز کنید.
  • حرکات را مانند اینکه شما دوربین فیلم قدیمی را برای فیلم ها می کنید.
  • برای نشان دادن نمایشهای تلویزیونی، مربع یا مستطیل را در مقابل خود قرار دهید.
  • وانمود کنید (بدون اینکه واقعا آواز بخوانید) برای عناوین آهنگ.
  • یک طناب را بکشید تا یک پرده تئاتر برای نشان دادن نمایش ها بالا ببرد.
  • هنگامی که برگه شما یک نقل قول یا عبارت را با انگشتان خود به نقل از هوا می دهید.
  • با دست های خود یک مربع بکشید این یعنی میخوام در مورد یک مکان صحبت کند
  • دست خود را روی صورت قرار دهید یعنی میخواهم در مورد یک شخصیت پانتومیم اجرا کنم
  • برای کلمه مشابه  دو دست را به صورت علامت مساوی در آورید یا برای کلمه مخالف دو دست را به حالت ضربدر بگیرد.
  • و خیلی کد های حرکتی دیگر که میتوانید قبل از بازی هماهنگ کنید .
 
پانتومیم
 

تشویق به حدس زدن در مسیر درست.

هنگامی که یک هم گروهی شما نزدیک است، اجازه دهید هیجان در چهره شما نشان دهد که او به کلمه مورد نظر نزدیک شده . فاصله بین انگشتان دست یا دستها را برای نشان دادن نزدیکی استفاده کنید. برای جلوگیری از هم تیمی ها در مسیر اشتباه، به آنها اشاره کنید و سر خود را "نه" تکان دهید و یا X را با دست های خود بسازید.
 
پانتومیم
 

با حرکات هم تیمی خود را به سمت جواب پانتومیم راهنمایی کنید . 

در بعضی موقعیت ها، هم تیمی های شما ممکن است کلمه مناسب  را تقریبا حدس بزند ولی کمی فاصله داشته باشند، مثلا ممکن است در زمان مناسب نباشد، یا ممکن است لازم باشد همان کلمه را به صورت مفرد یا جمع بیان کند . هنگامی که یک هم تیمی نزدیک است، به آنها اشاره کنید و سپس:

  • انگشتان کوچک خود را برای نشان دادن یک کلمه چندگانه همراه کنید.
  • دست خود را پشت سرتان بگذارید و به گذشته اشاره کنید. مخالف این برای مدت زمان آینده است.
 
پانتومیم
 

سرعت بازی خود را با تمرین بهبود دهید.

با بازی های بیشتر و تمرین بیشتر کم کم سرعت بازی شما و همینطور سرعت هم گروهای های شما در حدس زدن کلمه مورد نظر شما بیشتر خواهد شد .

 

همچنین بخوانید :