در این نوشته از دلبرانه می خواهیم دلنوشته درباره حاج قاسم همراه عکس نوشته ای زیبا خدمت ارداتمندان به ایشان ارائه نماییم.

اگر به دنبال دلنوشته ای زیبا یا عکس نوشته های خاص در مورد حاج قاسم هستید تا انتهای پست ما را همراهی کنید.

در ادامه مجموعه ای جملات کوتاه و طولانی و عکس های زیبا در مورد سردار دل ها را برای شما آماده و جمع آوری کرده ایم

جملات کوتاه و بلند در وصف حاج قاسم سلیمانی

دلنوشته درباره حاج قاسم

مرحبا ای شهید زندۀ عشق

پیش ارباب، روسپید شدی

تلخ بود این خبر، جدید نبود

سال‌ها پیش از این شهید شدی

جات این روزا خیلی خالیه سردار

بین خودمان بماند سردار

ولی خبر شهادتت چه بی مقدمه

قلبم را فشرد

چه بی مقدمه عرق سرد روی بدن نشاند

چه بی مقدمه اشکمان را جاری کرد

و حالا بعدازتو …

کاش بعد از تو علی تنها نماند

متن بلند درباره سردار دل ها

متن بلند درباره سردار دل ها

دی ماه سال 98 بود

تویک‌روز‌جمعه‌زمستونی

خبرےدنیــارو‌تکون‌داد

خبرے‌که‌غمے‌به‌وسعت‌دنیــا‌داشت

خبراز‌رفتن‌کسی‌میداد

ناباورانه‌بو‌دخبــر

غمگین‌کننده‌بو‌دخبــر

اما‌ ..اورفته‌بود

انگار‌دوباره‌عاشور‌ا‌

وکربلایش‌تکرار‌شده‌بود

آخرکسی‌غریب‌مانن‌مولایمان‌غریب

ودورازوطن‌وناجوانمردانھ

به‌ شهادت‌ رسیـ‌ده‌بود

کسی‌همچون‌ عباس‌ دست‌از

بدنش‌جد‌ا گشته‌بودوهمچون‌

قاسم‌ ارباًارباشده‌بود

علمدار‌کشورمان‌به‌ زمین‌ افتاده‌بود

درست‌همانند علمدار‌کربلا

خبرسنگین‌بود‌اما‌ ..او‌رفته‌‌بود

سالگرد‌آسمونی‌شدن‌حاجیمون مبارک

دلنوشته درباره حاج قاسم کوتاه

دلنوشته درباره حاج قاسم کوتاه

لبخند طُ را
چند صباحی است ندیدم
یک بار دیگر خانه ات آباد
بخند

سردار دلها

من گمان می کردم

رفتنش ممکن نیست

رفتنش ممکن شد

باور کردنش ممکن نیست

هنوز هم مر میدان تو هستی برای ما

چنان تـو در دل من جا گرفته‌ای، ای جان

کـه هیچ‌کس نتوانَد گرفت جای تـو را

سردارجانم💔

یک عمر شهیـد بود و، دل باخته بود
بردشمن و نفس خویشتن تاخته بود

از پـیـکــر سـوخـتـه، نـبـودش بـاکـی
او سوخته‌ای بود که خودساخته بود

#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی

به نماز آخرینش چه گذشت،من ندانم

که ندای دعوت آمد، ز ملکوت و آسمان ها

یکسال از رفتنت می گذرد ای سردار دلها
تو مرد میدان بودی و هنوز هم مرد میدان هستی
یاد و نامت از دلهای ما بیرون نخواهت رفت
ای کاش می شد به جای تو، من جان می دادم و تو زنده می ماندی و
ای شهید مرد میدان، شهید قاسم سلیمانی همیشه به یادت هستیم

بیشتر بخوانید >> نقاشی سردار سلیمانی

جملات ادبی درباره حاج قاسم

دلنوشته ادبی درباره حاج قاسم

شهادت گوارای وجودت باد ای فرمانده بی گمان امروز به مراد دل خویش رسیده ای و ایران و ایرانی به وجود پر خیر و برکت تو افتخار می کند. امروز خون یک سردار ایرانی ریخته شده است ولی پشت بند آن هزاران بلکه میلیون ها سردار سلیمانی در سراسر این گیتی به پا خواسته و برای انتقام از خون مقدس و پاک تو آزادمردانه آماده هر گونه دفاع و انتقام خواهند بود تا با دست در دست نهادن یکدیگر ایرانی آباد و یکپارچه داشته باشیم که دشمن حتی در خواب خوشش هم نتواند عبور از این سد مستحکم را ببیند.

سال ها امنیت یک کشور به دست پر توان و جهاد خالصانه سردار سلیمانی برقرار شده بود و با وجود این بزرگمرد ایرانی بود که هیچ کس را یاری نزدیک شدن به ایران نبود. امروز نیز با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی میلیون ها قاسم سلیمانی زاده شده و همگی پشت در پشت همدیگر امنیت این کشور را برقرار می سازند. پس نباید دشمن به شهادت رساندن یک فرمانده ایرانی آن هم در مرزهای دور از ایران با آن همه تجهیزات و بالگردهای هوایی خویش به خود بنازند. اگر مرد میدان باشند، باید وارد این گوی و میدان شوند و با میلیون ها سردار سلیمانی مبارزه کنند.

بی گمان شهادت برازنده توست ای سردار دل های ایرانی ها؛ چقدر نوشیدن از جام شهادت تو شیرین و گواراست چرا که لباس شهادت تنها جامه ای است که چیزی جزء آن نمی توانست برازنده حاج قاسم سلیمانی باشد. این جامه شهادت و نائل شدن شما به درجه رفیع شهادت را به تمام جامعه اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بسم رب الشهداء آسمان در شب فراق یار حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب ایرانی ناله سر داد و غم بزرگ این بزرگ مرد را به همه جهانیان تسلیت و تبریک گفت.

شهادت هنر مردان خداست. امروز مردی از مردان سرزمین مقدس جمهوری اسلامی به لقاءالله پیوست و از میان ما جدا شد که سال ها از وی درس جهاد و عزت و شکوه ایرانی را آموختیم و اینک غرق در خون، دست بریده و از تن جدا شده جان بر کف بر روی زمین مقدس به گونه آرمیده است که احساسات همه را خروشان نموده است تا انتقام سخت و کوبنده ای از عوامل این مرگ ناگهانی بگیرند.

متن رسمی درباره حاج قاسم

متن رسمی درباره حاج قاسم

سردار والامقام ایرانی آسمانی شدنت مبارک باد. شکوه و عزت و جلال در وجود این مرد بزرگ نمود یافته است و اینک او را به مرتبه ای در هستی قرار داده است که آرزوی هر کسی است. شهد شیرین شهادت مبارک باد بر تو ای بزرگ مرد ایرانی.

ای وای من فرمانده دل ها رفت. آری او از میان ما رفت تا اسلام همچنان زنده و پابرجا بماند و حق هیچ فرد مظلومی روی این کره خاکی پایمال نگردد و اسلام همیشه به مثابه قبل سرافراز و جاویدان بماند. یادت گرامی ای بزرگمرد صفحه نخست تاریخ معاصر ایران.

مالک اشتر زمان سردار حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت پیوست. این خبر آن چنان در عرض کسری از ثانیه در سراسر این گیتی پیچید که همان لحظه می توانستی عظمت و بزرگی این سردار سپاه اسلام و سرباز وطن را به عینه مشاهده کنی. شهادتت را تبریک و تسلیت می گویم ای بزرگ مرد ایرانی.

خوش به سعادت مادری که حاج قاسم سلیمانی را به گونه ای تربیت کرده است که جان بر کف برای دفاع از مرزهای این سرزمین از خون خویش گذشته است تا لطمه ای به آرمان های این ملت و سرزمین وارد نیاید. کسی که یک تنه جلوی داعش و تمامی دشمنان اسلام سال ها ایستادگی و نبرد کرد و اینک اجر عمری رشادت و جسارت خود را با شهید شدن از خداوند منان ستاند تا به آرزوی دیرینه خویش دست یابد.

مادر این گیتی دیگر شاید نتواند به نظیر سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی فرزندی چنین شایسته در نقطه نقطه ای این جهان پهناور بزاید. ای گل پرپر، ای لاله بی سر، شهادت غریبانه ات را فرسنگ ها خارج از این مرز و بوم تسلیت می گوییم و بی صبرانه منتظر انتقام سرسختی هستیم که از امروز در وجود تمامی ما ایرانی ها نهادینه گشته است تا با پیروی از راه و روش و منش تو بتوانیم در این مسیر گام برداریم و هرگز دست از تلاش برنداریم.

جملات زیبا در مورد سردار سلیمانی

جملات زیبا در مورد سردار سلیمانی

خوشا آنان که در این هستی بساط خویش را برچیدند و پاک و پاکدامن رهسپار دیار حق گشتند. در این دنیای وانفسا که هر کس رنگ و بویی برای زندگی خویش برگزیده است و با انواع لهو و لعب مشغول شده است؛ یقینا عملکرد سرداری ایرانی در خارج از این مرزها مهر تأییدی است بر پاکی و عزت و جلال وی که او را یک راست به سمت جنت نعیم رهسپار می سازد. ورود افتخارآمیز تو را به بهشت رضوان خداوندی تبریک می گوییم.

نمی دانم این چه سری است که از کربلا تا به الان شهادت برای قاسم ها شیرین تر از عسل شد... شهد این شهادت شیرین گوارای وجود حاج قاسم سلیمانی باد که تا ابد و یک روز همواره نام وی در صفحه تاریخ ملی کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

بزن باران بزن که یار با شهامتت که بوده عاشق و اهل عبادت به لطف و کرم پاکی ذکر سجود گوارایش شده شهد شهادت! بزن باران بزن که دنیا بی کس و کار گشت. بزن باران بزن که دنیا بی مرام گشت! خوشی های زمانه بی دوام شد سردار ما در غربت بی دست و پا شد. بزن باران بزن که با لطف و کرم الهی رژیم صهیونیستی اشغال گر کارش یکسره تمام شد.

باید با صدایی بلند و رسا به همه جهانیان اذعان داشت که ما در بستر خوابی ناز فرو غلطیده بودیم که سردار دل ها از میان ما رفت. ولی یاد و نام او تا سالیان سال نسل به نسل به آیندگان منتقل خواهد شد و بی گمان نسل های بعدی دلاور مردانگی های این بزرگمرد ایرانی را می ستایند و برای پاسداری از راه شرافت مندانه او جانانه یاد و نام او را زنده و جاویدان خواهند ساخت.

متن دلتنگی برای حاج قاسم سلیمانی

متن دلتنگی برای حاج قاسم سلیمانی

از این بعد بایستی بزرگترین تندیس ایرانی را به عنوان نماد ایران بزرگ و عظیم، به نام سردار حاج قاسم سلیمانی ساخت و طراحی کرد تا چهره معصوم و مقتدر این سردار ایرانی تا ابد در یاد و دل های ما ایرانی ها زنده و مانا گردد.

درست است که تو فرمانده قدس بودی، ولی بی گمان ای سردار دل ها تو فرمانده قلب های همه ما ایرانی ها هستی و تمامی قلب های ما را به خود تسخیر نموده ای. کم هستند افراد محبوب و دوست داشتنی که بتوانند این گونه محبوب آحاد یک ملت شده و همه افراد را با تمامی عقاید و اندیشه های متفاوت به سمت و سوی خود کشانند.

آنقدر از وجود تو می ترسیدند که در دل سیاهی شب آن هم نه از راه زمین، بلکه آسمان تو را پر پر کردند. این را بدان در ایران غیور مردانی به مانند تو زیاد هستند. تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم زاده می شود و این دشمن خونخوار باید بداند که با هر بار کشتن یک سردار سلیمانی، صدها سردار سلیمانی دیگر متولد خواهند شد.

این خوی خبیثانه دشمن را نمی توان عوض کرد. تو با درایتت و با نقشی که برای کشور می آفریدی، در وجود آنها ترس ایجاد کردی. از ترسشان از راه آسمان به تو حمله بردند و تو را آسمانی کردند. آسمانی شدنت مبارک سردار راه خدا. این را بدان که یاد تو برای همیشه زنده است و زنده خواهد ماند.

سردار سلیمانی شهید شد؛ در راه ایران رفت و پرکشید. او آسمانی شد و راه و مسیر خودش را برای جوانان به جای گذاشته. آیا فکر کرده ای که او نمی دانست که قرار است به شهادت برسد؟ آیا او نمی دانست که دشمن به خونش تشنه است؟ با این همه ی این دانسته ها، قدم در مسیر حق نهاد. اما دشمن حق شناس نیست، دشمن فقط خوی خبیث خود را می شناسد و به آن عمل می کند. مسیر حقی که سردار سلیمانی به جا گذاشت، برای همیشه مسیر اصلی جوانان این مرز و بود خواهد بود.

جملات بلند درباره سردار دل ها

جملات بلند درباره سردار دل ها

خون سردار سلیمانی را ریختند؛ پنداشته اند که ضربه ای بزرگ به ایران وارد کرده اند. اما نمی دانند که در اصل شاهرگ اصلی کشور خودشان را با این کار زده اند. خون جوانان ایرانی به جوش آمده و این کار آنها، غیرت مردان و زنان این سرزمین را چندین برابر کرده. آمریکا با این کار خود، ضربه ای بزرگ بر قلب خویش وارد کرد و احساس می کند که این ضربه را به ایران زده.

جسمش را فدا کرد، اما روحش را نه؛ سردار سلیمانی را می گویم. همان که از ترس هیبتش، دشمن به او در دل سیاهی شب حمله کرد. آری جرات می خواهد که رو در رو مقابل سردار بزرگ ایران بایستی. دشمن آنقدر حقیر بود که تو را در آن موقع به شهادت رساند. اما نگران نباش؛ جسم تو از ایران گرفته شده و روح تو برای همیشه در کنار آن خواهد ماند. جسم تو از ایرانیان گرفته شده، اما یاد تو برای همیشه با آنها خواهد ماند.

آسمانی شدنت مبارک ای مرد خدا. تو از همان اول هم جایت روی زمین نبود. تو جایت بین ما زمینی ها نبود. غیرت و شرف تو را کمتر انسانیست که داشته باشد. تو یکی از فرشتگان خدا بودی که گویی برای پاسداری از مردم ایران پا به زمین نهاده بودی و اکنون رفتی و پر کشیدی. راه تو برای همیشه ادامه خواهد داشت.

 

منبع:

https://delbaraneh.com/sms/notes-about-haj-ghasem/