در این نوشته از دلبرانه قصد داریم مطلبی شامل تعداد 110 متن روز پدر کوتاه و طولانی ،احساسی و جدید را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

با توجه به فرا رسیدن 13 رجب و روز پدر و مرد اگر قصد دارید که این روز را پدر یا همسر خود تبریک بگویید یا به همین ماسبت در شبکه های اجتماعی مطلبی به عنوان استوری یا پست منتشر کنید.

و اگر دنبال متن و شعر زیبا برای این کار هستید حتما تا اخر پست با ما همراه باشید.

در اینجا مجموعه ای از گلچین بهترین اشعار ،جملات و متن روز پدر را برای شما کاربران محترم جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد توجه ما عزیزان قرار گیرد ....

110 متن زیبا و احساسی به مناسبت روز پدر و مرد

متن احساسی زیبا برای روز پدر

چه کسی می داند

در پس این چهره مهربان خستگیت را

پدرم دوست دارم

روزت مبارک

پدرم راه تمام زندگیست

پدرم دلخوشی همیشگیست

روزت مبارک بابا جون

پدر جان

نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است

بدان که برای من بهترینی

روز پدر مبارک باد

بابا جون

می دونم خیلی عذابت می دم ولی جوونیه و هزار جور شیطنت

شما به بزرگیه خودت ببخش و بدون که از تموم وجودم دوستت دارم

پدر عزیزم

از تو آموختم چگونه سبکبال زندگی کنم تا هجرتم نیز سبکبال باشد

این بال های پرواز قناعت و امید و عشق را تو به من بخشیدی

باور کن ماه هاست زیباترین جملات را برای امروز کنار می گذارم

اما امشب همه جملات را فراموش کرده ام

همینطور بی وزن و بی هوا آمدم بگویم پدرم روزت مبارک

نمک بر زخم من شیرین تر از خواب سحر گردد

جگرها خون شود تا یک پسر مثل پدر گردد

پدر جان باش و با بودنت باعث بودن من باش

روزت مبارک

بابا دوستت دارم بابت تمام زحماتی که کشیدی دستانت را می بوسم و ممنونتم

روزت مبارک

متن روز پدر جدید

متن روز پدر جدید

روز مرد رو به مرد راستینی که مقام زیبای مردانگی رو درک کرده تبریک می گم

روزت مبارک

اگه یه مرد تو این دوره زمونه باشه اونم تویی

روزت مبارک

ای تکیه گاه محکم من ای پدر جان

ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان

ای نام زیبایت همیشه اعتبارم

خدمت به تو در همه حال هست افتخارم

پدر ای چراغ خونه مرد دریا مرد بارون

با تو زندگی یه باغه بی تو سرده مثل زندون

هر چی دارم از تو دارم تو بهار آرزوها

هنوزم اگه نگیری دستامو می افتم از پا

بابای عزیزم

روز پدر رو بهت تبریک میگم

و صمیمانه بر دستای پینه بسته‌ات بوسه می‌زنم

پدر نام تو تکیه گاه من است

روز پدر رو خدمت شما پدر عزیزم تبریک عرض میکنم

پدرم با صمیم قلب از تو تشکر میکنم

نه به خاطر اینکه به من محبت کردی و جوانمردیم آموختی

نه به خاطر اینکه راه و رسم مردانگیم آموختی

به خاطر اینکه با آن سیلی که به من زدی

عشق و صفا و آزادگیم آموختی

پدر جانم روزت مبارک

جملات زیبا برای روز پدر

جملات زیبا برای روز پدر

بابا جونمی ، عمرمی ، قلبمی دوستت دارم

به شما افتخار می کنم

امید که سایه شما تا ابد بر سر ما باشد

ای پدر ای بهترین آهنگ زیبای غزل
ای پدر ای سرزمین پای و عشق زحل
ای پدر ای مهربان سر افراز زندگی
نام جاوید تو ماند بر زمین و زندگی
پدرعزیزم روزت مبارک

پدر جان ، با یک دنیا شور و اشتیاق وضوی عشق می گیرم
و پیشانی بر خاک می گذارم و خداوند را شکر می کنم
که فرزند انسان بزرگ و وارسته ای چون شما هستم
پدر جان عاشقانه دوستت دارم و دستانت را میبوسم...

پدرم تو معبد نوازشات
سجده های شکرمو جا میارم
غربت نگاه بارون زده امو
به طلوع دستای تو میسپارم
پدرعزیزم روزت مبارک

چون سایه ی رب بر سر ما سایه پدر بود
برسایه ی رب در صحف همسایه پدر بود
ایزد چو بفرمود که او رب صغیر است
در دفتر عشق آیه و سرمایه پدر بود
پدرم روزت مبارک

نقش پدر در دلهاست و دیگری جای او را نمی گیرد،
آن که دلها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی میرد.
پدر عزیزم روزت مبارک

به یمن لطف تو بختم بلند خواهد شد
سرم به خاک رهت ارجمند خواهد شد
لبی که زمزمه درد می کند شب و روز
به یمن روی تو پر نوشخند خواهد شد
پدرم روزت مبارک

مهربان ترین بابای دنیا
صادقانه دوستت داریم و هزاران شاخه گل شقایق تقدیمت می کنیم

ز گلشن هستی چو خدا دانه ی ما کاشت
بر ریشه ی ما آب،پدر مایه پدر بود
در باغ وجود آفت و نقصان و ملالست
در دفع هم آرایه و پیرایه پدر بود
پدرم روزت مبارک

پدر عزیزتر از جانم
فرا رسیدن روز خوش یمن و مبارک پدر را تبریک میگویم
و امیدوارم سایه مهر و محبت تو پیوسته بر سرم باشد
و همیشه در پناه خداوند منان در کنار هم باشیم.

پدر دستات برام گهواره بودن
چشات مثل چراغ خــونه من
بجزء تو از همـــه دنیا بریدم
کسی رو مثل تو عاشق ندیدم
پدرم روزت مبارک

متن روز پدر کوتاه

متن روز پدر کوتاه

پدر مهربان و فداکارم
هرگاه قادر به شمردن قطرات باران شدی
خواهی دانست که چقدر دوستت دارم
روز پدر را به تو یگانه حامی و پشتیبانم تبریک میگویم

تندیس جاودانه ایثار پدر جان
ما همه نیک می دانیم که هر چه داریم از تو داریم
و هر چه ما به دست آورده ایم همه آن چیزهایی است که تو به آنها نرسیده ای
و به خاطر ما از آنها گذشته ای و هیچ وقت به رویمان نیاورده ای
پدر جان فقط می توانیم بگوییم سپاس سپاس برای این همه گذشت و ایثار
روزت مبارک

پدر نازنینم
تو گرانمایه ترین تصویری
من اگر قاب تو باشم کافی است
روزت مبارک

پدر جان
تو به من آموختی که ساده زیستن زیبا است
و من پنداشتم ساده نوشتن هم همچون ساده زیستن زیباست
این بهانه ای شد که بگویم بی نهایت دوستت دارم
در روز پدر خداوند را با ناب ترین نیایش ها شاکرم و عاشقانه قلبم را تقدیمت میکنم

دلبندم خوشبختی ما بی شک لطف خدا و ایثارگریهای توست.
سالم وتندرست باشی. روز پدر مبارک

پدر جان، تو را از جان و دل دوست میداریم
و از خدای مهربان برایت طول عمر با عزت خواستاریم
بر دستان پر مهرت بوسه میزنیم و روز پدر را تبریک میگوییم

وقتی حضورت معنای زندگیم شد
آنقدر عاشقت شدم که لحظه ها را به شوق دیدنت سپری میکنم
با تو بودن برایم از هر بهاری شکوفاتر است
همیشه خندان بمانی
روز پدر را با تمام وجودم تبریک میگویم

پدر عزیزم
زیبایی عشق، پاکی صداقت، اوج مهربانی و نهایت آرامش
همه در کنار تو برایمان معنی پیدا کرده است
روزت مبارک

جمله های زیبا برای روز پدر

جمله های زیبا برای روز پدر

پدر جان
سحرگاهان که نسیم آیتی از پاک بودن را به گل ها هدیه میبخشد
به آن محراب پاکش آرزو کردم برایت
خوب دیدن، خوب بودن، خوب ماندن را
با تمام وجودم دوستت دارم
روزت مبارک

کاش بدونی برکت دعای تو
تکیه گاه آرزوهای منه
بی تو هر فصل کتاب عمر من
به خزون زندگی رسیدنه
پدرعزیزم روزت مبارک

تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی
و… بسیار سخت است …
پدرم روزت مبارک

شنیدن صـــــــدای قلب کسی که دوستــــــش داری زیبــــــــــاترین موسیقی دنیـــــاست… شوهر عزیزم دوستت دارم ، روزت مبارک

پدر بشنو این حرف فرزند خویش
عزیزو گرامی و دلبند خویش
تویی مایه ی بود و پیدایشم
کنا رت به ناز و به آسایشم
پدر تکیه گاه وجود منی
تو سرمایه ی هست و بود منی
پدرم روزت مبارک باد

اگر نباشی پدر
دلم که هیچ
دنیا هم تنگ می شود

توی این روز عزیز ، توی این لحظه های قشنگ
زیباترین کلمه ای که میشه گفت یک  دوستت دارم
به همراه یک آسمان عشق و تمنا
تقدیم به پدرعزیزم ، روزت مبارک

پدر ای وجودم از تو
قدرت و توان گرفته
ای که از دم نفسهات
هستی من جان گرفته
پدرم روزت مبارک

پدر ای که از تو جاری
خون زندگی تو رگهام
ای که از نور دو چشمت
نور زندگی به چشمام
پدرم روزت مبارک

متون زیبا مخصوص روز مرد

متون زیبا مخصوص روز مرد

خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گردد … به سلامتی هرچی پدره . . .

بارها میشد که کنارم باشد و دلم با او نباشد اما …
پدر هر جا که باشد ، دور و نزدیک ، شک ندارم که دلش هر لحظه با من است …

بوسه می زنم بر دست های پدرم که هیچگاه دست هایم را رها نکرد !

پدر شاید پشتش پر نباشه ولی پشت و پناه خیلی هاست ! درود بر همه ی پدرها . . .

به سلامتی پدری که کف تموم شهرو جارو میزنه که زن و بچش کف خونه کسی رو جارو نزنن …

به سلامتیه پدرم که هر بار عصبانیش میکنم میگه این دفعه ، آخرین باریه که می بخشمت !

پدر جان قسم به جان عزیزت که هیج گاه
یاد شکوه مند تو از دل نمی رود
تا دامن کفن نکشم زیر پای خاک
نقشی تو هم دمی ز مقابل نمی رود

پدرم تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته ها هم میتوانند مرد باشند !
به سلامتی هرچی پدره !

پدرم هر وقت میگفت “درست میشود” ، تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت …

من را زیاد دوست داشته باش پدر
تو تنها مردی هستی ؛
که دوست داشتنت بی دلیل است و بوسه هایت بوی صداقت می دهد …

دلتنگی های من به تو رفته اند، آرام می آیند، در سینه می نشینند، دیگر نمی روند
پدرم، روزت مبارک

زنـــــــــــــــــدگی بار گرانی ست
که بر پشت پریشانی تُست
کار آسانی نیست
نان درآوردن و غم خوردن و عاشق بودن
پـــــــــــــــــدرم
کمرم از غم سنگین نگاهت خَم باد...

جمله کوتاه روز پدر برای استوری

متن روز پدر برای استوری

بهم گفتند پدرت را در یک جمله توصیف کن

هرچه فکر کردم نتوانستم

نوشتن خوبی هایت جمله ای نیست

دفتر هزار برگ میخواهد

فقط در یک جمله گفتم

خدارا شـــــــکــر که دارمت

مـن یک مــَردم و آنگاه که مُردم
باید سینه ام را بشکافی تا بفهمی چه رازهایی داشتم...
غمها و دردهایم را با خود به گور میبرم
در مکتب ما یک مـــَرد با دَرد میمیرد...
با قلبی مَملو از راز...

پدر دستهای تو گهواره من
دو چشم تو چراغ خونه من
بجزء تو از همه دنیا بریدم
که عاشق تر ز تو هرگز ندیدم
ببوسم پینه دستان پاکت
ببوسم صورت چون قرص ماهت
پدر ای قبله راه سعادت
ندارم ذره ای از تو شکایت
تو رو هم چون نفسها دوست دارم
که جون من تویی تا بی نهایت

ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین حیدر کرار شیر خدا مولود کعبه و فرا رسیدن روز پدر را خدمت شما دوستان تبریک و تهنیت عرض میکنم

علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد

و همگان را با انسانی آشنا کرد که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارک

تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی و... بسیار سخت است
پدرم روزت مبارک

  زندگی پینه دست پدر است، زندگی مثل زمان در گذر است،
قربون دستای مهربونت، پدرم روزت مبارک است

به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف می پوشه می ره کارگری، برای سیر کردن شکم بچه اش، اما بچه اش خجالت می کشه به دوستاش بگه این پدرمه…

سلامتی اون پدری که شادی شو با زن و بچه اش تقسیم می کنه، اما غصه شو با سیگارش…

روز پدر مبارک

به سلامتی پدری که نمی توانم را در چشمانش زیاد دیدیم، ولی از زبانش هرگز نشنیدم…

 

منبع:

https://delbaraneh.com/sms/%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%be%d8%af%d8%b1/