لباس ساقدوش | 40 مدل لباس ساقدوش عروس و داماد شیک و جدید

این نوشته از دلبرانه به سیر تا پیاز ساقدوش داشتن ، وظایف و کارهایی که ساقدوش باید انجام دهد و از همه مهم تر لباس ساقدوش خواهد پرداخت . بنابراین اگر به زودی قرار است به سلامتی عروس شوید و درگیر تشریفات و برنامه های عروسی هستید بد نیست نگاهی به این نوشته بیاندازید .

لباس ساقدوش عروس (۲)

لباس ساقدوش

این که خیلی ها معتقدند موضوعات و تشریفاتی مثل ساقدوش فقط باعث سخت تر و سخت تر شدن عروسی و زیاد شدن چشم وهم چشمی میشود مساله ایست جداگانه اما به نظرم این رسم داشتن ساقدوش بد هم نیست ، همانطور که میدانید در روز عروسی فشار خیلی زیادی روی عروس و داماد است ، و وجود چند دوست آن هم از نوع واقعی اش خیلی دلگرم کننده است .

لباس ساقدوش عروس (۱)
لباس ساقدوش عروس

گذشته این مساله ای مثل لباس و هزینه های مثل آن را میتوان با کمی مدیریت حل کرد بالاخره آدم گاهی انقدر که با دوستانش ندار و راحت است با خانواده نیست ، مثلا در مورد همین لباس ساقدوش اگر هزینه کافی برای خرید یا دوخت لباس یک دست ندارید میتوانید یک تم رنگ مشخص کنید و از دوستان خود بخواهید لباس هایی با آن تم رنگ بپوشند ، حالا عین هم نبود ، نبود : )))

لباس ساقدوش عروس (۳)
لباس ساقدوش بچه

لباس ساقدوش عروس (۴)
لباس ساقدوش کوتاه

لباس ساقدوش عروس (۵)
لباس ساقدوش عروس 2018

یکی از مواردی که به زیباتر جلوه نمودن برگزاری مراسم عروسی کمک به سزایی می‌کند، حضور ساقدوش‌ها در کنار عروس و داماد است. از همین رو، انتخاب لباسی درخور و برازنده برای ساقدوش‌ها نیز بسیار با اهمیت خواهد بود. لباس ساقدوش‌ باید شیک، شکیل و کاملاً رسمی باشد. تناسب قد و اندام ساقدوش‌ها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای از برترین لباس‌های مناسب برای ساقدوش‌ها را جمع آوری نماییم لباس ساقدوش عروس (۶)

چند تا ساقدوش داشته باشیم ؟

جالب است بدانید که درگذشته، تعداد مدعوین جشن، تعیین‌کننده ساقدوش‌ها بود. بر مبنای این رسم می‌بایست به ازای هر 40 میهمان، یک زوج ساقدوش در کنار عروس و داماد قرار می‌گرفت. اما امروزه با گسترده و تشریفاتی شدن مراسم ازدواج، تعداد ساقدوش ها کمتر شده است؛ این روزها داشتن 3 الی 4 جفت ساقدوش برایتان کافی خواهد بود.هر آنچه درباره ساقدوش عروس باید بدانید

لباس ساقدوشی

لباس ساقدوش عروس (۷)

لباس‌های ساقدوش‌ها را چطوری انتخاب کنیم ؟

همان‌طور که ذکر شد، انتخاب لباسی درخور و شکیل برای ساقدوش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید لباس ساقدوش‌هایتان را از میان ژورنال‌ها و سایت‌های معتبر تهیه نمایید. لازم به ذکر می‌باشد که می‌توانید لباس ساقدوش‌ها را متناسب با آذین‌بندی جشن و دکور مراسم انتخاب نمایید.

لباس ساقدوش عروس 2019

لباس ساقدوش عروس (۸)

هزینه لباس ساقدوش‌ها با کیست ؟

بر طبق رسم و عرف، میزبان موظف است کلیه هزینه‌ای که ساقدوش‌ها برای خرید لباس، کفش و.. کرده‌اند را به ایشان پرداخت نماید؛ اما اگر بودجه خوبی برای این کار دردست ندارید می‌توانید از ساقدوش‌ها بخواهید که لباس‌های خود را یکرنگ انتخاب نمایند تا بهتر و بیشتر در مراسم جلوه کنند.

لباس ساقدوش عروس و داماد

لباس ساقدوش عروس (۹)

وظایف ساقدوش‌ها در قبال عروس و داماد چیست ؟

بهتر است که ساقدوش‌ها پیش از آماده شدن عروس و داماد در کنار آن‌ها حاضر شوند. این کار به عروس و داماد انرژی و قوت قلب می‌بخشد.
داشتن لبخند و برقراری آرامش و اطمینان خاطر برای عروس و داماد و خانواده ایشان از مهم‌ترین وظایف ساقدوش‌ها به‌حساب می‌آید.
ساقدوش‌ها باید کلیه امورات مربوط به عروس و داماد را بر طبق خواسته و نظر آن‌ها انجام دهند. نگهداری هدایای عروسی، نگهداری وسایل، نگهداری شاسی عکس و... ازجمله بارزترین وظایف مربوط به ساقدوش ها است.
ساقدوش‌ها موظف‌اند در طول مراسم با طمأنینه، متانت و آرامش در کنار عروس و داماد حرکت کنند.
برقراری شور، هیجان و سرزندگی در مراسم از دیگر وظایف مربوط به ساقدوش‌ها می‌باشد. ساقدوش‌ها به‌نوعی تأمین‌کننده گرمی مجلس هستند.

لباس ساقدوش دخترانه

لباس ساقدوش عروس (۱۰)

 انتخاب لباس ساقدوش

قانون اول انتخاب لباس ساقدوش ، از قبل برنامه ریزی کنید

حتی اگه ندونید که چند تا ساقدوش خواهید داشت، اینکه بدونید چه مدل لباسی مد نظرتونه خیلی کمکتون میکنه. سعی کنید با ساقدوشاتون در مورد لباسی که میخواید براشون در نظر بگیرید صحبت کنید و نظر اونها را هم بپرسید. حتی اگه ممکنه یک برنامه ای مشخص کنید که لباس هایی را که پسندید برای همدیگه بفرستید تا همه ببینند و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لباس ساقدوش 2018

لباس ساقدوش عروس (۱۱)

قانون دوم انتخاب لباس ساقدوش ، روز،روز شماست:

یادتون نره که روز عروسیه شماست پس باید همه چیز در راستای زیبا تر نشون دادن شما و یا مراسمتون باشه. پس اگه ساقدوش های شما لباسشون را دوست نداشتن هیچ ایرادی نداره. (البته تا اونجایی که میتونید سلیقه ی اونا را در نظر بگیرید) نکته ی دیگه ای که میتونم بهش اشاره کنم اینکه به سبک عروسی که میخواین بگیرین توجه کنید و با توجه به اون لباس انتخاب کنید.

مدل لباس ساقدوش 2019

لباس ساقدوش عروس (۱۲)

قانون سوم انتخاب لباس ساقدوش ، یک دوست باشید:

قبل از اینکه به مرحله ی پرو لباس ساقدوشا برسید، برای اونها وقت بگذارید و به حرفاشون گوش کنید. در کنار همدیگه لباسی را انتخاب کنید که به بهتر شدن جلوه عروسی شما و از آن مهم تر ساقدوشای شما کمک کنه. آخرین چیزی که میخواین اینکه لباسی برای ساقدوشتون تهیه کنید که بعد از یک بار پوشیدن، ته کمد تا آخر عمر خاک بخوره.

مدل لباس ساقدوش عروس 2019

لباس ساقدوش عروس (۱۳)

قانون چهارم انتخاب لباس ساقدوش ، رنگ بندی کنید:

با کمک ساقدوش هاتون انواع و اقسام رنگ ها و طرح را در در کنار هم بگزارید و مدلی را انتخاب کنید که هر کس در آن به بهترین شکل ظاهر شود. این روش به مدرن تر شدن عروسی شما هم کمک میکند. در انتخاب لباس در نظر داشته باشید که ساقدوش های شما تا چند ساعت این لباس ها را در نمی آورند پس راحتی آنها اولویت شماست.

مدل لباس ساقدوش عروس 98

لباس ساقدوش عروس (۱۴)

قانون پنجم انتخاب لباس ساقدوش ، زمان و مکان را در نظر داشته باشید:

اگر میخواید توی یک عصر گرم تابستونی عروسی کنید بهتره که لباسی را برای ساقدوشا در نظر بگیرید که زیاد عرق کردن را نشون نده یا اگه توی زمستون ازدواج میکنید انتخاب لباس دکلته برای ساقدوش ها زیاد مناسب به نظر نمی آد. همین نکات را در انتخاب رنگ هم رعایت کنید. پیراهن مشکی برای عروسی های پاییز و زمستون خیلی مناسب است اما ممکنه بهترین گزینه برای تابستون یا بهار نباشه.

مدل لباس ساقدوش عروس

لباس ساقدوش عروس (۱۵)

قانون ششم انتخاب لباس ساقدوش ، هیچ قانونی وجود نداره:

واقعا بهتون میگم؛ هیچ قانون یا بایدی در مورد انتخاب لباس ساقدوش ها وجود نداره. شما میتونید از لباس های کلایسک برای ساقدوشاتون استفاده کنید یا میتونید کمی مدرن تر باشید و لباسی را انتخاب کنید که تا مدت ها برای شما خاطره بشه. به حرف های ساقدوشاتون توجه کنید ولی مطمئن شوید که تصمیم گیرنده ی نهایی شمایید.

مدل لباس ساقدوش

لباس ساقدوش عروس (۱۶)

قانون هفتم انتخاب لباس ساقدوش ، به بودجه توجه کنید:

خیلی منصفانه نیست که برای دوستای خیلی خوبتون که ساقدوشتون شدن لباسی را انتخاب کنید که به سختی بتونن از پس هزینه ی اونها بربیان. اگه لباسی که پسندیدید خیلی گرون بود، آماده باشید که هزینه ی اونو خودتون پرداخت کنید.

مدل لباس ساقدوش عروس 2020

لباس ساقدوش عروس (۱۷)

چندتا ساقدوش داشته باشم؟

در گذشته تعداد ساقدوش‌ها به تعداد مهمان‌ها وابسته بود و بنا به سنت های کهن عروس و داماد باید به ازای هر 40 مهمان 1 زوج ساقدوش را کنار خود داشته باشند؛ اما این روزها که عروسی‌ها مجلل شده و در هر جشن حداقل 200 مهمان حضور دارند شاید پیدا کردن این همه ساقدوش ممکن نباشد؛ با این حال شما سعی خودتان را بکنید و به جوانان فامیل و آشنا پیشنهاد ساقدوشی بدهید؛ 3-4 جفت ساقدوش هم کافی است.

مدل لباس ساقدوش عروس و داماد
مدل لباس ساقدوش 2020

لباس ساقدوش عروس (۱۸)

لباس‌های ساقدوش‌ها چه مدلی باشد؟

می‌توانید در سایت‌های مد لباس که لباس عروس خودتان را انتخاب کرده‌اید به دنبال واژه Bridesmaid هم بگردید و لباس‌های شکیلی را برای ساقدوش‌های دوست‌داشتنی خود برگزینید. ژورنال‌ها و سایت ها طیف وسیعی از انتخاب را در اختیارتان می‌گذارند. البته رنگ و مدل لباس ساقدوش‌ها به دکور و آذین‌بندی جشن و فرهنگ دو خانواده‌ هم وابسته است.

مدل لباس ساقدوشی

لباس ساقدوش عروس (۱۹)

باید برای ساقدوش‌ها هم کادو بخرم؟

در این مورد الزامی وجود ندارد اما می‌توانید هنگام خریدهای عروسی در ته ذهن‌تان به یاد ساقدوش‌ها باشید و اگر در بازار چشم‌تان به شی جالب و ارزانی خورد که بتواند یادگاری خاصی از ساقدوش‌ شدن دوستان‌تان در جشن شما باشد حتما آن را بخرید. حتی می‌توانید با ساقدوش‌های‌تان عکسی هنری بگیرید، قاب کنید و روز پاتختی یا پاگشا به آنها بدهید. اگر هم وضع مالی‌تان اجازه می‌دهد بنا به قدرت خریدتان هدیه‌ای برازنده برای ساقدوش‌ها بخرید.

مدل لباس ساقدوش عروس 2018
مدل لباس ساقدوش عروس 2019

لباس ساقدوش عروس (۲۰)

لباس ساقدوشی را چطور تهیه کنم؟

اگر امکان مالی خوبی دارید می‌توانید او را چند روز به خانه‌تان دعوت کنید تا خیاط اندازه‌های او را بگیرد و قرار پرو اولیه را با او بگذارد؛ اگر هم لباس را آماده می‌خرید، تهیه بلیطی یک روزه مشکل شما را حل می کند. در صورتی که از لحاظ مالی در مضیقه هستید می‌توانید اندازه‌های ساقدوشتان را بگیرید و لباس را برای پرو با پست بفرستید. راه دیگر این‌که مدل و رنگ لباس را به کاندید موردنظر بدهید و بگویید آن را به خیاطی در شهر خودش بسپارد. اگر هم به نظرتان این دردسرها ارزش وقت گذاشتن ندارد بهتر است به دنبال فردی دیگر باشید.

مدل لباس ساقدوش بچه

لباس ساقدوش عروس (۲۱)

پول لباس ساقدوش‌ها را هم من حساب کنیم؟

رسم و عرف ایجاب می‌کند که شما هزینه آن‌چه ساقدوش‌ها در عروسی شما می‌پوشند را بدهید اگر بودجه خوبی برای این بخش کنار گذاشته‌اید که مشکلی ندارید اما اگر تهیه چند دست پیراهن و کفش زنانه و چند دست کت‌و‌شلوار و کفش مردانه برای‌تان مشکل است می‌توانید رنگی به خصوص را برای ساقدوش‌های خانم و آقا تعیین کنید و بگویید همگی لباس‌هایی به آن رنگ بخرند و از سایر مهمان‌ها بخواهید( مخصوصا خانم‌ها) لباس‌هایی به ان رنگ نپوشند تا ساقدوش‌های‌تان در جشن بدرخشند.

مدل لباس ساقدوش ها

لباس ساقدوش عروس (۲۲)
مدل لباس ساقدوش 2018
لباس ساقدوش عروس (۲۳)
مدل لباس ساقدوش 97

لباس ساقدوش عروس (۲۴)
مدل لباس ساقدوش عروس 98

لباس ساقدوش عروس (۲۵)

ساقدوش عروس
ساقدوش عروس و داماد ایرانی

لباس ساقدوش عروس (۲۶)
ساقدوش عروس داماد

لباس ساقدوش عروس (۲۷)
ساقدوش عروس ایرانی

لباس ساقدوش عروس (۲۸)
ساقدوش عروس چیست

لباس ساقدوش عروس (۲۹)
ساقدوش عروس بچه

لباس ساقدوش عروس (۳۰)
ساقدوش عروس عکس

لباس ساقدوش عروس (۳۱)
ساقدوش عروس 2017
ساقدوش عروس 2018

لباس ساقدوش عروس (۳۲)
مدل لباس ساقدوش عروس 2018
مدل لباس ساقدوش عروس 2019

لباس ساقدوش عروس (۳۳) لباس ساقدوش عروس (۳۴) لباس ساقدوش عروس (۳۵) لباس ساقدوش عروس (۳۶)مدل لباس پوشیده ساقدوش عروس
لباس ساقدوش عروس (۳۷) لباس ساقدوش عروس (۳۸) لباس ساقدوش عروس (۳۹) لباس ساقدوش عروس (۴۰)

همچنین بخوانید :

عروس داماد نمدی | 50 مدل عروسک نمدی و گیفت عروس و داماد

مانتو تازه عروس | 30 مدل مانتو شیک مجلسی مناسب تازه عروس ها

مانتو سفید عروس | 22 مدل مانتو سفید ملیح و رویایی 2018

چادر عروس | 20 مدل زیبای چادر رنگی عروس شیک و جدید + تزیین

لباس عروس پوشیده بازیگران | 22 مدل لباس عروس بازیگران در فیلم ها